Auto reageert niet meer op Handsfree Card

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Auto reageert niet meer op Handsfree Card

Bericht door Il Girasoli »

Beste Cliorijders,

Ik heb jullie hulp weer is nodig :bigcry: :laugh4: .

Vanmiddag wou ik met de Clio III uit 2008 weggaan. Ik liep naar de auto, de handsfree card in mijn zak, kwam bij de achterklep: geen reactie van de auto. Deuren idem dito. Toen de kaart uit mijn broekzak gehaald en de knopjes op de kaart bediend, maar grote stilte. Ik denk: wellicht is de batterij leeg. Dus de reservekaart gehaald, maar ook hier helemaal niets.

Toen de sleutel uit de kaart gehaald en de deur geopend. Het licht en display's gingen aan, dus er was genoeg power in de accu. Auto startte niet zonder de kaart eerst in het display te steken, iets wat normaal nooit hoeft.

Goed, na dik uur gereden te hebben kwamen we aan. Stapte uit de auto, en toen kon de auto opeens wel op slot via de knop op de handgreep. Op de kaarten nog steeds geen enkele reactie.

Even later bij de terugreis idem dito. Wel reactie op de sensor, maar geen enkele op 1 van de kaarten. Nu kon de motor overigens wél gestart worden zonder de kaart in de lezer te steken.

De auto later weer gesloten via de knop op de handgreep. Opnieuw geen reacties na indrukken van de knopjes op de kaart.

Kortom, de auto reageert alleen op de handsfree functie, niet op de AB zelf. Toch blij dat er drie manieren zijn om binnen te komen :worship: :driving: ..

Iemand enig idee wat dit is? Normaliter nergens problemen mee, ook niet toen ik de auto gisteren afsloot et cetera. Kaart zit nooit in de verdrukking, en heeft vrijwel altijd goed gewerkt. Enkele keren dat hij hem bij het starten niet herkende, maar dat was zo weer weg.

Hoor graag van jullie.

alvast dank!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Auto reageert niet meer op Handsfree Card

Bericht door Arjan »

Hoe lang zitten de batterijen al in de kaarten? Bij mij gaan ze max twee jaar mee en heb dan hetzelfde verhaal.
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Pfoe, dan vrees ik dat ze er al 5 jaar inzitten :smash: .

Maar dan zou ik verwachten dat het na loop van tijd minder wordt, in plaats van in 1 keer afgelopen.

Mocht het de batterij zijn, waarom zijn ze beide dan tegelijkertijd op? Bovendien leek alles het vanmiddag weer te doen. :sunny:
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

normaal zou je zeggen dat hij de codes van de kaarten niet meer herkend.
bij sleutels ook wel eens het geval.
heb altijd geleerd, in de auto gaan zitten, deur op slot doen via de centrale vergrendeling in de auto en daarna met de kaart proberen te openen.

andere optie, auto op contact zetten, start/stop indrukken zonder pedaal (1 keer), daarna op de sluitknop drukken (meestal 3 keer)
probeer dit wel met nieuwe batterijen

laatste mogelijkheid, uitlezen bij de dealer
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

nadat afgelopen week de hele week weer normaal reageerde op de kaart had ik meer iets met de franse slag in gedachten :laugh4: .
Tot hij vrijdag weer dienst weigerde :thumbsdown: . Gezien ik toch een onderhoudsbeurt gepland had staan, gelijk de batterijtjes vervangen.

Tot nu toe werkt alles gewoon :thumbsup:

Thnx voor jullie denken. :driving: Hij rijdt weer geweldig :smash:
mfacey

Bericht door mfacey »

Heb een soortgelijke voorval gehad met onze Clio 3 ph2 uit 2010. Bij deze stopten beide (!!) sleutelkaarten er zo ongeveer tegelijk mee. In eerste instantie werkte het sporadisch niet, en naar verloop van tijd helemaal niet meer. Dit was ongeveer 3 maanden nadat we de auto tweede hands hadden gekocht dus ik weet niet in hoeverre beide kaarten evenveel zijn gebruikt. Een kaart ziet er in ieder geval een stuk nieuwer uit dan de ander. Hoe dan ook, batterijen vervangen in beide kaarten en alles werkt weer als een zonnetje.

als je naar www.batterijenhuis.nl gaat kun je de betreffende batterij voor een normale prijs bestellen heb je 'm meestal de volgende dag in huis. Scheelt je weer idiote bedragen van de dealer!
Contacteer:

Bericht door Age »

kweet niet wat voor dealer jij hebt, maar de mijne is net zo duur als een winkel met de batterijen... en die van hem werken tenminste...
Groet, Age
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

ik koop ze gewoon bij de lidl. voor de kaarten heb je CR 2025 nodig.
verpakking is 2 x cr 2032, 2 x cr 2025 en 2 x cr 2016

kosten nog geen 3 euro, werkt net zo goed
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Zo ga ik het de volgende keer ook doen. Vind de dealer sowieso idioot duur, maar de enige in omgeving op een acceptabele afstand...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”