Auto behouden of niet?

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Auto behouden of niet?

Bericht door xeoMe »

Beste Clio beheerders,

Ik ben nu 1 jaar in bezit van mijn huidige Clio uit 2001 met nu bijna 170.000 op de teller.
De auto rijd nog prima maar heb wel een keer een aanrijding gehad.

Ik tweak graag aan mijn auto en wil graag meer doen maar vraag me nu eigenlijk af of het nog wel de moeite is.

Dingen die ik nu heb gedaan aan mijn auto:

Ramen getint.
Audio set ingebouwd.
Xenon set ingebouwd.

Bovenstaande heeft me niet heel veel gekost maar de volgende tweaks zullen wel duur worden.
Is het nog waard om de auto te behouden en hieraan te sleutelen of moet ik kijken naar een nieuwe auto?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Auto behouden of niet?

Bericht door Vinnie »

Waarom niet, hij is pas 12 jaar en heeft pas 170dkm er op zitten.
Hoelang zou je de auto willen houden?
Hoe is het onderhoud geweest en hoe is de schade gemaakt, dat heeft invloed op de totale km's wat een de motor en de auto aan kan.
Ga er voor het gemak uit dat een goed onderhouden 16v Renault motor 250dkm-300dkm kan rijden dus theoretisch zit je net over de helft.

Met tuning word hij nooit meer waard dus daarom zou je het niet hoeven te doen, Je doet het echt alleen puur voor je zelf.
Wat je zelf zegt houd je van tweaken of terwijl modden van de auto dus wat houd je tegen als jij het waard vind?
Groeten, Vincent.
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Denk dat dat voor iedereen nogal persoonlijk is.. Wil je motorisch van alles gaan (laten) doen dan zou ik zeggen, spaar even verder en koop een rs. Als je het leuk vindt om dingen aan te passen (tweaken) en je kan dat voor niet al teveel geld doen dan zou ik zeggen, hou hem nog even.
172 / 2.0 16V
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Bericht door xeoMe »

Met het ongeluk best een harde klap in de achterkant gedaan, geen zichtbare schade maar het frame zit tegen de uitlaat aan bijvoorbeeld.
Verder heb ik liever een andere kleur maar het spuiten van de auto kan je direct wel afschrijven.
Zijkant (wielkast) zitten 2 scheuren en 1 kapot hoekje (vorige eigenaar)

Qua plannen atm denk ik nu,
uitlaat (moeilijk misschien omdat het frame verbogen is.
koplampen (misschien met led, http://www.swiss-tuning.net/images/files/940401-2.jpg)

die 2 zijn redelijk prijzig en ook omdat ik niet heel tevreden ben met de kleur en de beschadiging bij de wielkast vroeg ik me af of het de moeite nog is.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer de carrosserie door een aanrijding zó krom is zou ik er niets meer aan doen. Maar verwacht dan ook niet veel terug ervoor bij verkoop / inruil.
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Geen zichtbare schade, maar dus eigenlijk wel. Omdat je ziet dat t niet meer goed zit. Lijkt mij ook dat t dan een ander verhaal wordt. Je zou natuurlijk best die mods kunnen doen en dan de oude onderdelen bewaren zodat je alles over kan zetten op de nieuwe auto en de oude weer origineel kunt maken. Anders lijkt t me weggegooid geld.
(Sowieso zijn aanpassingen vaak weggegooid geld omdat je het meestal niet terug ziet in de verkoopprijs)
172 / 2.0 16V
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Bericht door xeoMe »

Ezra schreef:Geen zichtbare schade, maar dus eigenlijk wel. Omdat je ziet dat t niet meer goed zit. Lijkt mij ook dat t dan een ander verhaal wordt. Je zou natuurlijk best die mods kunnen doen en dan de oude onderdelen bewaren zodat je alles over kan zetten op de nieuwe auto en de oude weer origineel kunt maken. Anders lijkt t me weggegooid geld.
(Sowieso zijn aanpassingen vaak weggegooid geld omdat je het meestal niet terug ziet in de verkoopprijs)
Nou zichtbare schade is er niet want de auto rijd nog echt prima!
Modden ga ik niet veel meer doen inderdaad, ik ga de auto lekker oprijden waarschijnlijk.

En anders kan ik altijd nog een RS kopen of een leuke bmw
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”