Waxlaag over waxoyl heen aanbrengen

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
Martijn1

Waxlaag over waxoyl heen aanbrengen

Bericht door Martijn1 »

Hallo allemaal :driving:

Ik heb de zwarte clio iv met rode accenten besteld en daarbij een Waxoyl behandeling (auto is nog niet geleverd)

Maar nu de vraag wat betreft Waxoyl: Ik zou graag als ik de auto heb een goede wax willen aanbrengen speciaal voor een diepe wetlook glans. Is dit gewoon mogelijk bovenop de Waxoyl laag?
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: Waxlaag over waxoyl heen aanbrengen

Bericht door dopestuff »

geen idee of het kan, maar je moet uberhaupt de waxoyl laag niet nemen!
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Misschien handig voor hem om dan ook te vertellen waarom niet...
172 / 2.0 16V
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Was toch al aan het twijfelen, hopelijk kan ik de waxoyl behandeling annuleren want het staat wel op de factuur. Achteraf heb ik wel extra opties bijbesteld als een armsteun en parkeersensoren achter dus misschien lukt het wel.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik verwacht dat je dit goed kunt combineren, aangezien waxoyl een soort sealant is en er vaker wax over een sealant wordt aangebracht. Waarom wordt genoemd dat je geen waxoyl moet nemen is omdat dit door carclean is getest ten opzichte van een andere simpele sealant van een kleine 20 euro. Wat blijkt isndat de cijfers die waxoyl over de bescherming geeft totaal niet kloppen en je beter dus een sealant van 20 euro en een leuke wax kunt gebruiken ipv dat je denkt dat je voertuig isngepanserd door een waxoyl behandeling. Het is gewoon marketing waar de leek snel in trapt en waar snel geld mee wordt verdient. Als je er onderuit kunt omdat je er los voor hebt betaald, zou ik dat doen :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Bedankt voor jullie reacties, het was geen probleem om de Waxoyl behandeling te annuleren.

Ik mag de auto volgende week dinsdag ophalen :sunny: Dan ga ik lekker zelf poetsen.
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Bericht door kelvin1990 »

Een waxoyl behandeling geeft in eerste instantie een mooie wetlook, maar maskeert ook diverse defecten zoals swirls en andere krassen. Ga je er 1 of 2 keer met een hardnekkige of overdosis shampoo overheen dan zie je de echte staat van de lak. Wij { Dopestuff/Sjoertum/ik} als detailers willen vanaf de basis een mooie langdurige wetlook creëren waarbij na het polijsten een ''betere'' sealent word aangebracht die je niet kunt vergelijken met een waxoyl laag. Het is ook per persoon verschillend wat hij of zij fijn vind werken. Breng je na de sealent een mooie wax aan, dit alles het liefst NA het polijsten zal je een langdurige mooie wetlook en diepe glans hebben.

Martijn: mocht je interesse hebben kan je altijd een keer langskomen voor uitleg of bijv een poetsbeurt om je clio zo strak mogelijk te maken. Trap iig niet in de verhalen van garages e.d. dat er niks beters bestaat als een waxoyl laag want dat is lariekoek.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groeten,
kelvin.
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Bedankt kelvin, waar woon je ergens in de buurt?
kelvin1990
forum member
Contacteer:

ik woon zelf in de buurt van Arnhem ;)
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

kelvin1990 schreef:Wij { Dopestuff/Sjoertum/ik} als detailers willen
*kuch*

:joker:
kelvin1990
forum member
Contacteer:

mijn oprechte excuses, en onze grote vriend wizard natuurlijk ook :oops:

Vergeven? :mad:
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Natuurlijk. ;)
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Haha je mag er ook bij hoor. Overigens zie ik mezelf niet als een echte detailer. Althans als je het vergelijkt met (in mijn ogen sommige) mierenneukers op carclean. Dat gaat me soms echt te ver. Ik heb redelijk wat ervaring met diverse lakken en materialen, maar dat is het dan ook. Als je een Dap500 starterskit koopt ben je nog geen detailer. :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Haha je mag er ook bij hoor. Overigens zie ik mezelf niet als een echte detailer. Althans als je het vergelijkt met (in mijn ogen sommige) mierenneukers op carclean. Dat gaat me soms echt te ver. Ik heb redelijk wat ervaring met diverse lakken en materialen, maar dat is het dan ook. Als je een Dap500 starterskit koopt ben je nog geen detailer. :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Het is natuurlijk wel zo dat jij een aantal stappen verder gaat dan een normale huis tuin en keuken was. Moet zeggen hoe meer spullen ik krijg des te preciezer ik begin te worden. De drang naar beter resultaat word steeds meer :grin:

in welke zin bedoel jij die mierenneukers dan? Die elk steenslagje weg willen hebben ofzo?
rob-1968
forum starter
Contacteer:

Bericht door rob-1968 »

Hoi,ik heb dus bij mijn clio van aug 2014 wel een waxoyl laten doen,moet zeggen hij is altijd glad na het poetsen,maar wou voor de winter toch een extra waslaag aanbrengen.heeft dit geen invloed op de waxoyl behandeling?heb wax van het merk meguiars deepchrystal carnauba wax
Clio IV Phase 2 Hatchback Gris Titanium KPN & Pack Lumiere
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Naar wat ik heb gevonden over deze wax moet dat niet uitmaken.

Hoewel als je met de auto niet heel netjes (met goeie shampoo hoeveelheden) hebt gewassen ofwel ook maar een keer door de wasstraat bent geweest er weinig van je waxoyl over is.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

WaxOyl is nogmaals niets byzonders. het is gewoon een soort sealant die niets beter is dan een sealant uit een flesje van 15 euro. Gewoon er overheen smeren die wax. :thumbsup:

De marketing afdeling van WaxOyl is daarentegen wel erg sterk :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Als je clio nog vrij nieuw is kan je je auto ook gewoon met een overdosis shampoo wassen, dan is de oyl laag voor 90% weg. koop een goede wax en bescherm hem daarmee voor de winter. Collinite heeft hele mooie prodcuten die redelijk lang houden. Dat is een betere basis dan die way-oyl ''troep''.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Precies :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”