Ik heb nu een paar keer gereden met de nieuwe clio4 inclusief regensensor in de regen.
Het valt me op dat de kleinste stand (het kleine druppeltje) niet erg gevoelig is. D.w.z. dat er behoorlijk veel regen op mijn ruit moet liggen voordat de ruitenwissers de eerste keer aan gaan. Het zicht is door de regen al dusdanig verslechterd dat ik elke keer zelf de ruitenwisser maar aan zet. Hebben jullie deze ervaring ook?
Is de calibratie van de sensor nog te tunen?
Regensensor
-
cliodriver4
- forum starter
- Contacteer:
-
Stellingen90
Re: Regensensor
Kan zijn dat de ruit nog wat "vettig" is omdat de auto erg nieuw is. Ik heb dat ook weleens gehad en dacht toen ook dat de sensor niet goed reageerde. Na een paar flinke buien werd het steeds beter, en uiteindelijk reageerde alles zoals je verwacht.
Ben wel een keer naar de dealer geweest ter controle. Zij spoten/vernevelden er met een plantenspuit (terwijl de wisser op automatisch stond) water op om te laten zien dat het echt werkte. Dit kun je ook eens proberen met verschillende standen van de automaat.
Ben wel een keer naar de dealer geweest ter controle. Zij spoten/vernevelden er met een plantenspuit (terwijl de wisser op automatisch stond) water op om te laten zien dat het echt werkte. Dit kun je ook eens proberen met verschillende standen van de automaat.
- hybride
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb ook een regensensor. In de gebruikershandleiding staat dat je die gevoeligheid zelf kunt beinvloeden door de middelste ring te verdraaien(van kleine regendruppel naar grotere regendruppel, in totaal 4 standen) Je zult merken dat ie dan veel gevoeliger wordt.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
-
Kevin De Smet
Ik vind de regensensor eerder ergerend, had er meer van verwacht vooral als je stil komt te staan en hij blijft maar doorwissen gelijk een maniac. Heb jij dat ook?
-
cliodriver4
- forum starter
- Contacteer:
ik heb de sensor al op de gevoeligste stand staan (het kleinste druppeltje). Het vreemde is dat deze dan amper aan slaat. Zet ik het 1 druppel groter, dan gaat ie inderdaad als een dolle tekeer... ook niet echt nodig.
Misschien idd wat vet nog op de ramen... maar de auto is inmiddels al 1000km verder... dan moet het een keer kunnen toch?
Misschien idd wat vet nog op de ramen... maar de auto is inmiddels al 1000km verder... dan moet het een keer kunnen toch?
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Het zou toch eens beter zijn dat het eens een weekje of 4 niet meer regent
:lol: 
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- hybride
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb ook op andere auto`s regensensors gehad. Ik zet hem liever een stand gevoeliger wat mij betreft dan andersom.
Een perfecte automaat die wist op het moment dat jij dat wilt bestaat er eenvoudig niet.
Een perfecte automaat die wist op het moment dat jij dat wilt bestaat er eenvoudig niet.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Probeer het raam echt goed schoon te maken, dit doet wonderen
Klopt helemaal, al vond ik de gene die ik had op de RS ph2 het snelste reageren.hybride schreef: Een perfecte automaat die wist op het moment dat jij dat wilt bestaat er eenvoudig niet.
Groeten, Vincent.