Boordcomputer aanpassen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Clio13

Boordcomputer aanpassen

Bericht door Clio13 »

Ik las net op een ander forum over iemand die een nieuwe Polo had gekocht en de boordcomputer heeft laten aanpassen zodat er meer functies vrijkwamen. Bijvoorbeeld dat de achterlichten ook aangaan/kunnen bij de DRL-verlichting. Heeft iemand hier al iets over gehoord of dit ook mogelijk is bij onze Clio's?
Jeffnoir

Re: Boordcomputer aanpassen

Bericht door Jeffnoir »

zou inderdaad interessant zijn. Wellicht is het ook mogelijk om de DRL aan te laten als het dimlicht aan is.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

DRL in combinatie met dimlicht is verboden.

Kijk maar een goed rond (vooral in het donker) naar auto waar de eigenaar zelf iets ingeknutseld heeft maar niet goed aangesloten. DRL in het donker verblind namelijk. DRL dimmen bij dimlicht aan mag wel, maar blijft (vind ik) irritant voor tegenliggers.

Overigens is DRL helemaal niet zaligmakend. Net als Xenon valt LED DRL bij mist bijna niet op. Door het erg witte licht valt dit in de mist weg. Dan zijn juist gewone gloei- of halogeen lampen beter zichtbaar.
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

In het rs-filmpje van autoweek zie ik een rs rondrijden met dimlicht en DRL....
fiscaalvluchteling
beginner
Contacteer:

Bericht door fiscaalvluchteling »

volgens mij mogen DRL voor x% blijven branden als je met dimlicht rijdt.

ik weet zo niet het percentage (%) maar bijvoorbeeld bij Mercedes zie je dan de DRL heel erg dansen omdat ze gedimmed worden dmv heel snel aan en uit schakelen.

ik zelf heb de licht en regensensor, dus zet de clio verlichting op Auto en rijdt dus afhankelijk van het lichtsterkte/zicht buiten met DRL of dimlicht.
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer je dimlicht aan hebt moet de DRL uit of dimmen inderdaad. De led zijn namelijk verblindend in het donker.
xs4bryan

Bericht door xs4bryan »

ik heb via de garage mijn boordcomputer zo in laten stellen dat mijn led lampen altijd branden, en mijn koplampen altijd op automatisch staan. Dit levert geen vervelende situaties op, het is niet verblindend of iets zolang je je koplampen maar fatsoenlijk instelt (hoogte). Het is dus wel mogelijk ;)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Zolang als ze mij maar niet verblinden.Als het niet mag moet je het ook niet proberen.Een mensenleven is het niet waard dat ze branden. :beady:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als de garage het goed heeft gedaan dimmen de DRL's dus. Anders gaat oom agent lastig doen :wink:
fireben
beginner
Contacteer:

Bericht door fireben »

en welke garage doet dat ??

want niet overal willen ze dat doen of ze zeggen het kan niet vandaar ??
caribic
forum starter
Contacteer:

Bericht door caribic »

Zijn er garages nabij amsterdam die dat doen?
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Ik heb mijn clio aan de clip gehad, viel niets anders in te stellen of te programmeren
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Persoonlijk vind ik het tegelijkertijd branden van (gedimde) DRL alleen mooi als ze mooi in de koplampunits verwerkt zijn (zoals bijvoorbeeld bij de Kia Ceed) Bij de Clio vind ik het niet echt mooier omdat de DRL los naast de koplamp zitten. Een designmisser van Renault naar mijn mening.......
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Mensen kunnen zo wel van ver zien dat er een clio aankomt hoor .En dat vind ik dan wel weer toppie.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
rwou
forum starter
Contacteer:

Bericht door rwou »

Clio13 schreef:Ik las net op een ander forum over iemand die een nieuwe Polo had gekocht en de boordcomputer heeft laten aanpassen zodat er meer functies vrijkwamen. Bijvoorbeeld dat de achterlichten ook aangaan/kunnen bij de DRL-verlichting. Heeft iemand hier al iets over gehoord of dit ook mogelijk is bij onze Clio's?
Jammer dat deze discussie nagenoeg alleen over DRL en verlichting aan de voorkant gaat. Ik zou graag de achterlichten, ( dat is ook als voorbeeld geveven en niet de combi met gewone koplampverlichting) samen met DRl aan willen hebben. Dat kan dus niet met instellingen via de computer begrijp ik.
De nieuwe megane heeft trouwens tijdens de normale verlichting de DRL gedimpt mee branden, af fabriek.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”