Beste forumleden,
Als leek in de automechanica heb ik een renault clio gekocht om die eens uiteen te halen en weer ineen te steken, kwestie van een beetje kennis op te doen.
Nu ben ik een probleem tegengekomen bij het vervangen van de waterpomp. Vanaf de waterpomp gaat er een dikke koelleiding naar de radiator. Deze leiding is verbonden door 2 metalen delen tegen elkaar te plaatsen en hiertussen een dichtingsring/rechthoek te steken.
Het probleem hier is dat je de dichting nergens op kan vastzetten en dus bijna ertussen moet gooien wanneer je deze vastzet.( Er is wel een groefje voorzien op het ijzer stuk van de darm, maar hier past de dichting dan weer niet tussen.)
Is me tot op heden nog niet gelukt: heeft er iemand hiervoor nuttige tips? Of heb ik gewoon de verkeerde dichting meegekregen?
Als de ervaren rotten deze leek even tips zouden kunnen geven... Alvast bedankt
Greets,
Varoy
PS: iemand een idee waar je de verluchtingsstop die aan de binnengang van de koelleidingen zit kan vinden?(is een plastic schroefje)
dichting waterpomp + verluchting koeling
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Re: dichting waterpomp + verluchting koeling
Hoi,
misschien best dat je even vermeld welke clio het is (motorisatie) en desnoods foto's toevoegt.
Voor zover ik weet zit de enige ontluchtingsnippel op de radiator zelf (links boven als je in de wagen zit).
Indien gewenst kan je op de papieren pakking wat vloeibare pakking gebruiken (DIRCO of waterpomp dichting) om hem beter te doen hechten zodat deze niet zo makkelijk kan schuiven of verlopen van zijn plek.
Echter, zonder foto's wat je effectief bedoelt zijn wij niet echt veel.
Mvg,
misschien best dat je even vermeld welke clio het is (motorisatie) en desnoods foto's toevoegt.
Voor zover ik weet zit de enige ontluchtingsnippel op de radiator zelf (links boven als je in de wagen zit).
Indien gewenst kan je op de papieren pakking wat vloeibare pakking gebruiken (DIRCO of waterpomp dichting) om hem beter te doen hechten zodat deze niet zo makkelijk kan schuiven of verlopen van zijn plek.
Echter, zonder foto's wat je effectief bedoelt zijn wij niet echt veel.
Mvg,
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !