Hallo,
Zijn er meer mensen die een brief van het RDW in veendam hebben gekregen..
In al zijn ijverigheid heeft het RDW het kentekenbewijs ook alvast aangepast ...
in de brief staat dat het huidige kentekenbewijs zal moeten worden vernieuwd omdat de BPM op mijn auto is veranderd?
letterlijk staat er:
Het BPM-bedrag staat op uw voertuigbewijs ( deel 1-A) Omdat uw BPM-bedrag is gewijzigd, krijgt u een nieuw voertuigbewijs.
Daarna staat er dat je het bewijs kan opsturen naar Veendam.
Na het opsturen ontvang ik een aangepast kentekenbewijs.
Deze aanpassing heeft gevolgen voor de bijtelling en voor de catalogusprijs van de auto ... kortom en zijn wat haken en ogen aan ..
RDW .. Nieuw kentekenbewijs wegens verandering BPM ???
-
pmeister
Re: RDW .. Nieuw kentekenbewijs wegens verandering BPM ???
Vreemd verhaal, je rijdt de auto al begrijp ik?
Mijne moet nog geleverd worden, maar ik heb een 14% auto besteld, en geselecteerd op totaalwaarde en dus leaseprijs. Ben dus benieuwd wat de wijziging inhoudt!
Mijne moet nog geleverd worden, maar ik heb een 14% auto besteld, en geselecteerd op totaalwaarde en dus leaseprijs. Ben dus benieuwd wat de wijziging inhoudt!
-
clio pekela
ja ik rij mijn clio IV vanaf eind maart ..
Ik woon vlakbij Veendam dus binnenkort maar eens langs ... misschien kunnen ze mij daar meer vertellen.
Ik zal dan wel verslag uit brengen ..
Ik woon vlakbij Veendam dus binnenkort maar eens langs ... misschien kunnen ze mij daar meer vertellen.
Ik zal dan wel verslag uit brengen ..
Heeft dit te maken met die veranderde co2 uitstoot?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
-
clio pekela
Bj de dealer konden ze er niets aan doen .. ze krijgen de gegevens van het RDW.
Bij de RDW zeggen ze dat mijn BPM op 1125 hoort te zitten ..
maar op mijn kentekenbewijs deel 1A staat een veel hoger bedrag.
Blijkbaar is de belastingdienst hun bestand aan het opschonen en waar iets niet klopt ... die autobezitters krijgen zo'n brief. (volgens RDW)
Ik hoef mijn kentekenbewijs niet te laten vervangen ... ...Het RDW doet niets als je je kentekenbewijs niet laat vervangen. (volgens het RDW)
(Het bedrag is op de RDW-site al wel veranderd)
Ik zit er dus ook stevig over na te denken om het ook idd niet te laten vervangen.
Het is geen lease auto .. dus geen bijtellingsvoordeel
en als mijn BPM naar beneden gaat ... is mijn auto dan ook minder waard???
binnenkort maar eens een belletje naar de belastingdienst...
Bij de RDW zeggen ze dat mijn BPM op 1125 hoort te zitten ..
maar op mijn kentekenbewijs deel 1A staat een veel hoger bedrag.
Blijkbaar is de belastingdienst hun bestand aan het opschonen en waar iets niet klopt ... die autobezitters krijgen zo'n brief. (volgens RDW)
Ik hoef mijn kentekenbewijs niet te laten vervangen ... ...Het RDW doet niets als je je kentekenbewijs niet laat vervangen. (volgens het RDW)
(Het bedrag is op de RDW-site al wel veranderd)
Ik zit er dus ook stevig over na te denken om het ook idd niet te laten vervangen.
Het is geen lease auto .. dus geen bijtellingsvoordeel
en als mijn BPM naar beneden gaat ... is mijn auto dan ook minder waard???
binnenkort maar eens een belletje naar de belastingdienst...
-
PlannedObsol
@Clio Pekela:
Als je BPM bedrag omlaag gaat, gaat je aanschafwaarde mogelijk ook veranderen.
Ikzelf heb in 2005 en 2008 bij twee nieuwe auto's de cataloguswaarde laten verlagen tot (bijna) de daadwerkelijke koopprijs (ja dat kan dus blijkbaar wel). Hierdoor kwamen ze onder de inbouwgrens van klasse 3 alarm voor cabrio's. Is wel weer nadelig bij inruil of totaalverlies.
Dealers doen het ook, zoals bij mijn Clio IV: kenteken in 2012 aanvragen om BPM te ontlopen en registreren in eerste 2 maanden van 2013. Ik heb overigens wel de 2013 prijs voor mijn Clio mogen betalen (+500 euro vanwege 99 gr/CO2) terwijl de verzekering/RDW de 2012 waarde neemt (kijk maar na bij de RDW site).
Beetje flauwe streek van de dealer, geef dan 500 minder inruil, komt op hetzelfde neer, maar doet voor mij als klant anders aan. Ach, zo leer je nog eens wat; als klant is hij mij na 7 nieuwe auto's (4 Renaults/3 Nissans) in 2 jaar hierdoor wel kwijt.
Groeten, Hendrik.
Als je BPM bedrag omlaag gaat, gaat je aanschafwaarde mogelijk ook veranderen.
Ikzelf heb in 2005 en 2008 bij twee nieuwe auto's de cataloguswaarde laten verlagen tot (bijna) de daadwerkelijke koopprijs (ja dat kan dus blijkbaar wel). Hierdoor kwamen ze onder de inbouwgrens van klasse 3 alarm voor cabrio's. Is wel weer nadelig bij inruil of totaalverlies.
Dealers doen het ook, zoals bij mijn Clio IV: kenteken in 2012 aanvragen om BPM te ontlopen en registreren in eerste 2 maanden van 2013. Ik heb overigens wel de 2013 prijs voor mijn Clio mogen betalen (+500 euro vanwege 99 gr/CO2) terwijl de verzekering/RDW de 2012 waarde neemt (kijk maar na bij de RDW site).
Beetje flauwe streek van de dealer, geef dan 500 minder inruil, komt op hetzelfde neer, maar doet voor mij als klant anders aan. Ach, zo leer je nog eens wat; als klant is hij mij na 7 nieuwe auto's (4 Renaults/3 Nissans) in 2 jaar hierdoor wel kwijt.
Groeten, Hendrik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3424 Weergaves
-
Laatste bericht door RicoK