Advies Clio 1.4 16V 2004

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Martijnn
beginner
Contacteer:

Advies Clio 1.4 16V 2004

Bericht door Martijnn »

Beste Clio liefhebbers,

Dit is mijn eerste post hier, hoop dat hij in de goede rubriek zit en zal me even in het kort voorstellen (ook al hoort dat ook ergens anders).
Mijn naam is Martijn, 22 jaar en woonachtig in Woerden. Ik ben een echte Renault liefhebber en rij inmiddels 3.5 jaar in een zwarte Twingo uit 2000 als eerste auto:

Afbeelding

Toch vind ik het nu tijd worden voor een wat 'volswassenere' auto met wat meer vermogen etc., en is mijn oog gevallen op de volgende Clio: http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... io/9892964

Mijn vraag is nu echter wat jullie mening is bij het zien van deze advertentie? Lijkt dit een beetje betrouwbaar qua prijs en wat je er voor krijgt?
Daarnaast willen ze mijn Twingo eventueel inruilen voor €2000,-, hoewel ze nog niet weten dat de bestuurdersstoel wat slijtage heeft en er helemaal rechts onderin een barst in de vooruit zit. Maak er dus maar max €1500 van (?).
Distributieriem is nog niet vervangen bij deze Clio, ga kijken of ik dit kan regelen bij een eventuele aankoop. Het is voor mij namelijk 1.5 uur rijden, niet om de hoek helaas!

Zijn er verder nog belangrijke zaken waar er bij deze Clio's op moet worden gelet?

Ik hoor graag jullie mening en alvast hartelijk dank voor de hulp :)!

Groeten,
Martijn
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Advies Clio 1.4 16V 2004

Bericht door Arjan »

Eerste wat opvalt: "Sport"

Vergeet dat! Sport hoort niet bij deze Clio, Renault gebruikt sport alleen bij de RS en V6. Feit dat er lichtmetaal onder zit die niet origineel zijn zegt niks.

Maar dat is wel zo'n beetje het ergste wat er mis is aan de advertentie of de Clio op het eerste gezicht.
Je hebt het over de bekleding in je Twingo die niet 100% is. Wegstrepen tegen de beschadiging op het stuur van de Clio :wink: Barst in de voorruit? Rechts onderin is waarschijnlijk geen APK afkeur. En vergeet niet dat een telefonisch inruil bod altijd laag is dus de 2000 moet je aan vasthouden.

Dan de Distributieriem. de Clio is van 12-2004 dus zeg dat de riem in begin 2010 vervangen is (elke 5 jaar óf 120.000 km, net wat eerst komt en dat is bij deze Clio dus 5 jaar geweest) dan heeft 'ie nog twee jaar te gaan voor de vervanging. Dat gaat ook een Bovag bedrijf niet doen. Die voeren alleen het onderhoud uit wat je het eerst volgende halfjaar moet laten doen maar dan wel bij aflevering. Des te meer ruimte om de inruil hoog te houden dus.

Dingen om op te letten: Er heeft zo te zien een flinke audio installatie in gezeten ( zie de kabels in de kofferbak) en de koplampen lijken te zijn vervangen door Xenon. Er is dus al het één en ander aan de auto versleuteld. Als je gaat proefrijden neem dan de tijd om elke knop te testen.

Verder... Bij dit bouwjaar zijn er niet echt terugkerende problemen. Alles uitproberen en alles waar je twijfel over hebt na de proefrit aan de verkoper voorleggen :thumbsup:
Martijnn
beginner
Contacteer:

Bericht door Martijnn »

Beste Arjan,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Mij viel dat sport ook al op, zal wel een lokkertje zijn omdat er inderdaad zulke velgen onder zitten, en er misschien een soort van Xenon in zit.

Goede punten van je om die minpunten weg te kunnen strepen! Hoewel ik er zelf ook een lederen stuur in heb met een klein schaafplekje, maar kan het natuurlijk altijd proberen. De barst is inderdaad geen afkeur en zit er echt al jaren in (vorige eigenaar had hem ook al).
Hij heeft al wel wat foto's gezien en op basis daarvan was zijn bod €2000,-. Ik dacht altijd dat ze hoog begonnen om vervolgens nog overal wat van de prijs te kunnen halen. De Clio heeft trouwens rechts achter op de bumper wel wat krassen (klein beetje op de foto's te zien).

Ook heb ik geinformeerd naar de riem en kreeg ik als reactie dat die bij 100.000km vervangen moest worden. Gok dat hij niet in de boekjes heeft gekeken, want die zitten erbij en zou het in moeten staan lijkt me?
Ik heb trouwens geen boekjes erbij, onderhoud is altijd zwart gedaan door een ex Renault monteur met 40 jaar ervaring. Is dit een groot probleem bij verkoop?

Mooi om te horen dat er verder geen grote dingen zijn, hij gaat sowieso uitvoerig getest worden voor ik hem eventueel ga nemen.

Wordt vervolgt en nogmaals bedankt!

Groetrn,
Martijn
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Verkoop prijs ligt misschien wat hoger maar de inruilprijs start meestal laag om wat onderhandelingsruimte te hebben. Het kan best dat een scherpe inruil hebben neergezet en er weinig marge meer over is maar ik zou dan zeggen jullie 2000 en ik 2000, 0fwel 4000 voor de Clio. Wanneer alle onderhoud in het boekje staat zal het vervangen van de distributieriem ook vermeld zijn. Anders moet er een sticker bij de rechterveerpoot onder de motorkap zitten wanneer (km's of jaartal) die vervangen is. Is er niets over terug te vinden kan je natuurlijk wel zeggen dat je er dan van uit gaat dat er geen nieuwe riem op zit en ze dat dus nog even moeten doen. Dat bij jou het onderhoud niet is genoteerd kunnen ze natuurlijk over beginnen dat het de verkoop van je Twingo moeilijker maakt. Maar aangezien ze Bovag bedrijf zijn zal een koper daar makkelijker overheen stappen dan wanneer je de auto particulier verkoopt.

Succes!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

2000 voor de Twingo is vrij hoog, en 4000 voor de clio is ook 1000 te hoog. 2000 bijleggen vind ik vrij veel, maar als de clio in goede conditie is maak je wel een leuke deal denk ik.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Edward
forum starter
Contacteer:

Bericht door Edward »

Kosten rijklaar maken €295,- Nieuwe APK en onderhoudsbeurt bij aflevering?? plus de 4200 ben je toch zo weer 4600 euro kwijt voor de auto is een hoop voor een clio
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Dat is veel te veel. Als je hem particulier verkoopt brengt zo'n auto momenteel 3000-3250 op in leuke staat. Dusja....
Laatst gewijzigd door sj0ertum op 11 jun 2013 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Valt wel mee. Bij een dealer in Nuenen staat ook een 1.4 met een kleine 93.000 km voor € 4450,-. Is een Dynamique dus kwa uitvoering ook vergelijkbaar. En die vragen € 595,- afleverkosten.

Daarbij, de vraagprijzen bij de dealers en handel voor een Clio eind 2004 begin 2005 liggen tussen de € 3500,- en € 4500,-. :wink:

En afleverkosten moet je niet bij de vraagprijs rekenen. Dat is per garage verschillend. Het kan uiteindelijk wel de doorslag geven in het eindbedrag maar biedt ook weer onderhandelingsruimte. VKV vraagt bijvoorbeeld € 99,- op een 1.6 met 84.000 km en een vraagprijs van € 4300,- :wink:

http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU
Martijnn
beginner
Contacteer:

Bericht door Martijnn »

Wederom dank voor jullie reactie, super voor het meedenken! :thumbsup:

Heb inmiddels reactie dat ze de riem kunnen vervangen voor €595, maar willen dit totaal afronden naar €3000 (Clio €2200 + €295 aflevering + €500 riem).
Ik denk zelf, mocht de auto verder in goede staat zijn een vrij goede deal is. Ik wil dan alleen wel echt voet bij stuk houden bij de inruil van €2000 voor mijn Twingo. Gaat misschien nog lastig worden, en anders heel goed nadenken of het het overwegen waard is.

Ik denk namelijk als ik hem particulier zou verkopen ik er ook iets van €1500 voor krijg, dan is €3000/€3500 voor deze Clio met nieuwe riem misschien nog best netjes! Is alleen wel zo handig om voor iets meer meteen de waterpomp mee te pakken.

Groeten,
Martijn
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

sj0ertum schreef:Dat is veel te veel. Als je hem particulier verkoopt brengt zo'n auto momenteel 3000-3250 op in leuke staat. Dusja....
Particulier ja. Of de auto te duur geprijsd staat vind ik moeilijk te bepalen vanaf de luie stoel. Afhankelijk van de technische en optische staat en recent onderhoud. Stel de Clio is recent voorzien van 4 nieuwe merkbanden, distributieriem en toebehoren en wordt afgeleverd met een grote beurt, garantie plus APK vind ik de deal die wordt aangeboden niet verkeerd. Maar ook voor mij geldt dat ik het moeilijk vanaf hier kan bepalen. Ikzelf heb een Initiale gekocht voor een paar centen minder en 2 jaar ouder (1 jaar koopverschil). Ik wist dat de Clio voorzien moest worden van een nieuwe riem en achteraf kwamen banden en remmerij er nog bij. Al met al, bij elkaar opgeteld zit ik boven de prijs van de Clio die wordt aangeboden. Goed, geen initiale, maar toch!
Martijnn
beginner
Contacteer:

Bericht door Martijnn »

Zojuist bij de Clio geweest, was een mooie auto! Reed prima, geen gekke dingen te zien of te horen. Een ding wat wel jammer was is dat de bestuurdersportier niet altijd op slot en van het slot gaan via de afstandbediening, deze moet dan handmatig. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar bij mij deed hij het geen enkele keer. Ze hebben er al eerder naar gekeken maar konden het niet maken, ik heb dan ook gezegd dat als ik hem neem, bij de aflevering dit gemaakt moet zijn, dit wilden ze proberen. Iemand enig idee of dit een dure reparatie kan zijn, mocht het hun niet lukken?

Verder leek het een paar keer als je hem in zijn achteruit wilde zetten dat het een soort van schuurde voor je gevoel, geen idee wat dit kon zijn.
Ook zit er een aftermarket HID xenon set in en zoals Arjan al zei achterin onder de mat liggen gigantische speaker kabels (plus een zekering op de accu). Vorige eigenaar is er maar druk mee bezig geweest....

Ook viel me op dat de pook gigantisch kan zwabberen, maar dit schijnt normaal te zijn, motorsteunen? Vond het er maar apart uit zien...

Ze willen nog steeds 2000,- voor mijn Twingo geven, voorwaarde is dan wel dat mijn ruit met barst wordt gemaakt, helaas ben ik hier niet voor verzekerd dus zal er 200,- vanaf gaan.

Ik ga er nog een nachtje over slapen!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Mogelijk dat het motortje van de CPV vervangen moet worden of dat het alleen een slechte verbinding van de stekkers in die deur is. Als de rest het namelijk wel doet :wink:

Zwabberen van de pook is inderdaad vrij normaal. Dan kan je het hondenbotje, onderste motorsteun vervangen. Kost niet veel en je kan er eventueel wat stuggere rubbers dan de standaard voor nemen.

Het raam is wel jammer inderdaad. Maar ik kan het wel begrijpen. Het maakt een auto moeilijker verkoopbaar. Heb je het gezegd over het zwabberen van de pook? Dan zou je nog kunnen zeggen dat je dat wilt wegstrepen tegen de ruit van je Twingo en dat dan zelf de motorsteunenen en koplampen (Xenon er uit) in orde maakt. Het blijft handelen :devilish:
Martijnn
beginner
Contacteer:

Bericht door Martijnn »

Allen dank voor de reacties! De onderhandelingen zijn rond en zaterdag ga ik de Clio ophalen!
Bleek een kabelbreuk in de deur te zitten, deze is gemaakt. Tevens heb ik de xenon laten zitten, vind ik persoonlijk wel strak. Ruit gingen ze behandelen.
Wat betreft de pook konden ze niks vinden maar wellicht laat ik de motorsteunen vervangen bij Hennie aangezien de nieuwe distributieriem er ook nog in moet.

Kan dus niet wachten! Heb al een klein to do listje dus ik hou jullie op de hoogte :thumbsup:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Nice, gefeliciteerd met je aankoop :thumbsup:
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Proberen om de centrale vergrendeling te maken? Ik zou zeggen, maken en anders laat ik het maken en verrekenen we de boel. Tegenwoordig is men vaak écht verschrikkelijk laks maar telt men wel hoofdprijzen. Maar goed, dat is een ander verhaal. Dat zwabberen van de pook moest ik ook enorm aan wennen. Haha.
Ze willen nog steeds 2000,- voor mijn Twingo geven, voorwaarde is dan wel dat mijn ruit met barst wordt gemaakt, helaas ben ik hier niet voor verzekerd dus zal er 200,- vanaf gaan.

En?
Martijnn
beginner
Contacteer:

Bericht door Martijnn »

Wizard schreef:Proberen om de centrale vergrendeling te maken? Ik zou zeggen, maken en anders laat ik het maken en verrekenen we de boel. Tegenwoordig is men vaak écht verschrikkelijk laks maar telt men wel hoofdprijzen. Maar goed, dat is een ander verhaal. Dat zwabberen van de pook moest ik ook enorm aan wennen. Haha.

En?

Zie hier! Heb hem gekocht :)

http://clioclub.nl/viewtopic.php?f=27&t=18297
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”