klantorder niet gekoppeld

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
controlfriek

klantorder niet gekoppeld

Bericht door controlfriek »

zoals eerder gemeld was mijn verwachtte leverdatum van jul13 naar okt13 voorlopig gesteld.
de reden volgens de dealer was door een fout van Renault, te weten:

de klantorder was door ons al gemaakt en nooit eerder gekoppeld hij werd gewoon nu pas door de fabriek aan een productieplaats gehangen.
We gaan as week kijken wat het traject kan versnellen.
Laten we de definitieve reacties vanuit Renault afwachten dan gaan we daarna verder kijken hoe we de “schade” van de levertermijn gaan opvangen.

zonder als te veel te klagen/zeuren. Wat is reeel mbt compensatie? is compensatie uberhaupt reeel, en in welke vorm?
vertraging door problemen met onderdeel of onvoorziene zaken kan ik slikken. Echter komt dit wel erg rot over.
dealer wil ik ook niet het vel over zijn neus halen, is tot zekere hoogte ook met een probleem opgezadeld natuurlijk.

iemand tips of ideeen?

ps: wel keurig na 1 week (3e week april) een ordernr gehad voor myrenault en was al in afwachting tot wanneer hij in werk ging :(
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: klantorder niet gekoppeld

Bericht door sj0ertum »

Tjah, zoiets kan gebeuren en het is goed dat het wordt gecommuniceerd. Waarom altijd overal een compensatie uit halen? Als je merkt dat de dealer er alles aan doet om het proces te versnellen dan zou ik het lekker laten voor wat het is.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Als de dealer zelf al over compensatie begint, zou ik de dealer ook een voorstel laten doen. Dan kun je altijd nog beslissen.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Waar gehakt wordt vallen spaanders...

Ik denk ook niet dat je van "schade" kan spreken. Je gaat er geen geld aan kwijt zijn, alleen tijd. Je zou wel iets kunnen afspreken over eventuele kosten aan je huidige auto die je nu langer doorrijd en mogelijk onderhoud aan moet plegen die je anders niet had.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Nee geen schade, maar als je bijvoorbeeld op vakantie zou gaan met een nieuwe auto, je oude auto al hebt verkocht omdat je toch een nieuwe auto krijgt, kan je wel eisen voor een huurauto oid.
Dit is al is in mijn familie voorgekomen en de dealer heeft een huurauto uitgekozen voor hun :thumbsup:

Maar verwacht niet gigantisch veel, de dealer is hiertegen ingedekt en is dus van hun goede wil dat ze met een oplossing willen komen :thumbsup:
Groeten, Vincent.
controlfriek

Bericht door controlfriek »

dank voor de reacties.
probeer ook zeker niet onderste uit de kan te halen, maar het is een zakelijke overeenkomst.
door de koopovereenkomst heb ik plichten en rechten, net als de dealer.

bij een late regeling heb ik "het recht" de order te cancellen mits 3 weken na de afgesproken uiterste leverdatum (schatting was juli)
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... o-te-laat/Dat wil ik zelf liever niet natuurlijk maar een dealer zal zichzelf dat ook beseffen

opties (zoals ook hier genoemd)
- compensatie indien kosten huidige auto (apk loopt tot eind oktober)
- heb eea gelezen op dit forum over spoed transport. (zal miss 2/3 weken schelen maar toch)
- .....

voor mensen die het hebben over "geen kosten"
let op dat metname ook deze compacte klasse auto's als speerpunt heeft "besparing": 1 op22 (haal je niet). wegenbelasting vrij, etc.
Daarnaast heb je nog mogelijk onderhoud aan je huidige auto (mits dealer niet meewerkt hierin).
Voor een C30 loopt dat aardig in de cijfers is me opgevallen ;)

nogmaals het doel was geen "whine fest" wat het nu wel een beetje is :) maar gewoon een vraag hoe mensen dit in het verleden hebben opgelost gekregen (zie reactie vinnie bv)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Cancellen lijkt me niet het eerste waar je aan denkt. Maar inderdaad, wegenbelasting en hoger benzineverbruik met de daaraan verbonden kosten kunnen wel meetellen.

Maar volgens mij, wanneer je in het redelijke blijft zal elke dealer bereid zijn een oplossing te bieden. Soms kan het ook in de vorm van een demo-auto, of een jong gebruikte uit de handelsvoorraad voor tijdelijk gebruik. Je kan dan je huidige auto gewoon op de afgesproken tijd inleveren en hebt geen probleem met APK en onderhoud. Ook de dealer heeft geen hogere kosten omdat jouw oude auto gelijk onder handelsvoorraad valt en hij waarschijnlijk weer uit de garantie pot kan putten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 4 Algemeen”