Elektrisch schema

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
wikevo

Elektrisch schema

Bericht door wikevo »

Hallo beste forum genoten,

Is er misschien iemand die weet hoe ik aan het elektrische schema kan komen voor mijn Clio 3 collection 12-2011 ?

Ik heb een trekhaak geplaatst en alles werkt goed behalve de mistlamp en de achteruitrijlamp nu weet ik dat ik de blauwe draad moet door verbinden op de bestaande kabel en ook de grijze natuurlijk voor de achteruitrijlichten, ik heb van die klik verbinders dus het is geen moeite om een draadje aan te sluiten maar ik wil het wel graag op het goeie draadje doen.

Bij de aankoop van mijn trekhaak werd een 7 polige draadboom meegeleverd alsmede een 7 polige contactdoos ik heb deze vervangen voor een 13 polige dit moet omdat de regelgeving voorschrijft dat je op een aanhanger en ook fietsendrager een mistlamp en achteruitrijlichten moet voeren, het is een beetje gecompliceerd trekhaken worden standaard met een 7 polige doos geleverd en de meeste auto's zijn niet voorbereid op een 13 polige doos dus ik moet zelf de verbinding maken.

:thanks: :thanks:
Richardve

Re: Elektrisch schema

Bericht door Richardve »

Bij de Renault Dealer kunnen ze dit schema opvragen.
wikevo

Bericht door wikevo »

Ik weet niet of dit wel op prijs geteld word, maar het is wel een goed idee!
Richardve

Bericht door Richardve »

In welke zin bedoel je op prijs gesteld door de clioclub of door de Renault Dealer.

Ik ben zo gister namelijk ook achter het schema gekomen van mijn Renault Clio 3 1.6 16v Team Spirit uit 2006.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Bij Clioclub is dat geen probleem, er zitten natuurlijk auteursrechten op dus mag niet zo maar openbaar op het forum gepost.
En als een dealer het schema geeft is dat gewoon extra service denk ik.
Richardve

Bericht door Richardve »

Dat is waar, maar het is zo dat geloof na 2 jaar het schema mag opgevraagd worden en weggegeven natuurlijk is het dan nog de vraag of je een vriendelijke Renault Dealer heb die je ermee wil helpen.
wikevo

Bericht door wikevo »

Richardve schreef:In welke zin bedoel je op prijs gesteld door de clioclub of door de Renault Dealer.

Ik ben zo gister namelijk ook achter het schema gekomen van mijn Renault Clio 3 1.6 16v Team Spirit uit 2006.
Ik bedoel het niet verkeerd maar ik had zo het idee dat je met dit soort vragen niet bij je dealer kunt aankloppen, in zekere zin zijn het hun verdiensten, maar ja ik kan het natuurlijk wel proberen.

Eigenlijk zou op een club als deze werkplaats handboeken beschikbaar moeten zijn als pdf, dat zou alles een stuk eenvoudiger maken, ik weet niet of die er al zijn of dat het eenvoudig niet mag i.v.m. auteurs rechten e.d.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Werkplaatshandboeken hebben we wel maar die mogen inderdaad vanwege de auteursrechten niet gepubliceerd worden op het forum.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Staat onder how to's een topic met een link waar je het werkplaatshandboek kan downloaden :thumbsup:
wikevo

Bericht door wikevo »

Ik heb het inderdaad gevonden, ik zal kijken of ik aan de benodigde informatie kan komen, in ieder geval bedankt voor de informatie! :driving:

Groet wikevo
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”