hallo bij mijn clio blijft de choke er op staan onder het rijden dus hij zuipt heel veel
na een rit van bijvoorbeeld 80 km staat de choke er nog steeds op
tevens werkt de verwarming heel erg slecht
na een tiental kilometer word de verwarming uit eindelijk wel heel erg langzaam warm
is dit een kapotte thermostaat of iets anders ?
Choke blijft er op
Re: Choke blijft er op
Dan denk ik dat het tijd is om je temp sensor te vervangen en gelijk je KVS te verversen en koelsysteem door te spoelen..
Waarschijnlijk zit er vuil in je KVS waardoor de boel niet meer werkt. Je choke wordt gestuurd door de temp sensor.
Waarschijnlijk zit er vuil in je KVS waardoor de boel niet meer werkt. Je choke wordt gestuurd door de temp sensor.
of gewoon even de kachel doorspuiten ? stappenmotor even ontkoppelen ?
Cliotjuh schreef:hallo bij mijn clio blijft de choke er op staan onder het rijden dus hij zuipt heel veel
na een rit van bijvoorbeeld 80 km staat de choke er nog steeds op
tevens werkt de verwarming heel erg slecht
na een tiental kilometer word de verwarming uit eindelijk wel heel erg langzaam warm
is dit een kapotte thermostaat of iets anders ?
bij mij bleef de choke er ook op hangen bij warme motor, en de auto stotterde bij optrekken en vanaf stationair gasgeven.ik heb het een en ander vervangen tot aan de carburateur toe en wat bleek?de temp.sensor doorgerot in de cyl.kop die kleinste van de twee, met sleutelwijdte 23 mm,die nog vervangen en nu is er weer behoorlijk mee te rijden.
mvg Jan