Goeienavond allemaal,
Mijn ouders hebben een aantal maanden geleden een Clio 3 ph 2 1.2 16V gekocht. Clio heeft 80.000 gelopen.
Nu is alleen mijn vader 1 ding opgevallen.
Zodra hij weg rijd bij een stoplicht en hij heeft de koppeling helemaal los en geeft was gas bij dan lijkt de auto in te houden.
Dit is bij licht doortrekken bijv. 3000 toeren ofzo.
Dit merkt hij vooral in zijn 1.
Nu heb ik zelf een rondje gereden om te kijken of ik het ook merk, maar ik denk dat ik een andere rijstijl heb en er dus was minder last van heb.
Ik merk het meer zodra ik de koppeling net los heb en gas wil geven. en dat eigenlijk in elke versnelling.
In zijn 1 het meest maar zelf in zijn 3 en 4 voel je het nog.
Wel merk ik dat de koppeling heel hoog zit en super kort is. (ik zelf heb een 1.5 dCi en daar is hij een stukje langer)
Iemand enig idee waar we naar kunnen kijken?
Motor lijkt te schokken 1.2 16V
-
- beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 20 aug 2011 18:09
- Contacteer:
Re: Motor lijkt te schokken 1.2 16V

Dacht altijd dat het meer aan mijn eigen voeten werk lag

Re: Motor lijkt te schokken 1.2 16V
Misschien dat ik morgen wel even met de Clio langs de Renault dealer rijd.
Lijkt net of de motorsteunen te slap zijn ofzo waardoor de motor heen en weer gaat.
Alleen dat zou het inhouden/schokken bij volledig ontkoppeld nog niet verklaren.
Ook gelijk maar eens vragen of het normaal is dat de koppeling zo hoog en kort is.
Kan vast geen kwaad om de dealer er even na te laten kijken.
Daar komen vast wel meer 1.2 16V waarmee ze dus kunnen vergelijken of deze anders rijd.
Misschien hoort het ook wel bij deze auto, het is natuurlijk ook best een licht motortje voor zo'n grote zware auto.
Lijkt net of de motorsteunen te slap zijn ofzo waardoor de motor heen en weer gaat.
Alleen dat zou het inhouden/schokken bij volledig ontkoppeld nog niet verklaren.
Ook gelijk maar eens vragen of het normaal is dat de koppeling zo hoog en kort is.
Kan vast geen kwaad om de dealer er even na te laten kijken.
Daar komen vast wel meer 1.2 16V waarmee ze dus kunnen vergelijken of deze anders rijd.
Misschien hoort het ook wel bij deze auto, het is natuurlijk ook best een licht motortje voor zo'n grote zware auto.
Re: Motor lijkt te schokken 1.2 16V
dat inhouden heb ik alleen als de motor koud is en tussen versnelling 2 en 3.(heel af en toe rond de 2500/2750 toeren)
de koppeling is altijd al hoog geweest. alleen bij de clio 1 zit hij laag.
de hoge en korte koppeling is wel lekker als je hem een keer wil doortrappen, hoef je dat hele eind niet naar beneden toe.
het is gewoon een kwestie van gewenning, maar je kan dan gewoon wat soepeler doorschakelen en met het verkeer mee zonder dat je toeren te snel zakt.
de koppeling is altijd al hoog geweest. alleen bij de clio 1 zit hij laag.
de hoge en korte koppeling is wel lekker als je hem een keer wil doortrappen, hoef je dat hele eind niet naar beneden toe.
het is gewoon een kwestie van gewenning, maar je kan dan gewoon wat soepeler doorschakelen en met het verkeer mee zonder dat je toeren te snel zakt.
Re: Motor lijkt te schokken 1.2 16V
Ik ben met mijn vader wezen rijden en hij kon het niet reproduceren.
Hij zei dat hij het vooral had in z'n 1 als hij na het stil staan een bocht ingaat.
Aantal malen geprobeerd maar niet meer voorgekomen.
Toch ook nog langs de Renault dealer geweest.
Stuk laten rijden en hun merken er niks aan, ook als je in zn 1 de koppeling rustig los laten en dan van 800 toeren tot boven de 5000 toeren trekt ie gewoon netjes zonder schokken of stotteren.
Dat de koppeling zo hoog zit is eigenlijk altijd bij deze clio's, dat is puur wennen.
Hij zei dat hij het vooral had in z'n 1 als hij na het stil staan een bocht ingaat.
Aantal malen geprobeerd maar niet meer voorgekomen.
Toch ook nog langs de Renault dealer geweest.
Stuk laten rijden en hun merken er niks aan, ook als je in zn 1 de koppeling rustig los laten en dan van 800 toeren tot boven de 5000 toeren trekt ie gewoon netjes zonder schokken of stotteren.
Dat de koppeling zo hoog zit is eigenlijk altijd bij deze clio's, dat is puur wennen.