trilling spiegel

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
bert10
forum starter
Contacteer:

trilling spiegel

Bericht door bert10 »

Wie heeft er ook last van trillingen in de buitenspiegel aan bestuurders kant.
Spiegel van de bijrijders kant heeft er geen last van trillingen.

Groet
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: trilling spiegel

Bericht door klmklmklmklm »

duw er eens tegen kan los zitten.Anders even naar de dealer
Laatst gewijzigd door klmklmklmklm op 15 apr 2013 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
drees62

Bericht door drees62 »

bert10 schreef:Wie heeft er ook last van trillingen in de buitenspiegel aan bestuurders kant.
Spiegel van de bijrijders kant heeft er geen last van trillingen.

Groet
Had ik ook iets last van, hebben ze keurig opgelost bij de dealer. Even deurpaneel eraf en schroefjes goed aandraaien.
Ongeveer half uurtje werk en was uiteraard garantie.
fiscaalvluchteling
beginner
Contacteer:

Bericht door fiscaalvluchteling »

ik heb er ook last van!

Dealer had er na gekeken maar is nog niet opgelost.

@drees62 welke dealer heeft dit voor jou opgelost ?
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
Kevin De Smet

Bericht door Kevin De Smet »

Ik heb hier geen last van, maar wel iets anders met de spiegel, kijk maar in mijn thread :dizzy2:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

mijn thread ?link
Afbeelding
Kevin De Smet

Bericht door Kevin De Smet »

Net geplaatst!
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Ben bij de dealer geweest met het probleem met de spiegel,is niet opgelost word gezegd dat ze er niets aan kunnen doen,hoorde bij de auto.
Drees 62 welke dealer had jij?
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Groet
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

Ik heb er even op gelet,
ik heb er ook last van als ik harder rijd dan 100km/h.
Maar is wel minimaal.

nog niet langs de dealer gegaan.
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Ze hebben nu twee keer een nieuwe spiegel er opgezet en nog trilt de spiegel,dealer weet niet meer wat ze er aan moeten doen.
Kan natuurlijk Renault mailen,maar grote kans dat die ook straks zegt dat dit bij de auto hoort,zou het trillen kunnen zijn van de motor?
Vooral s'avonds is het enorm lastig de schittering van de lampen van de auto's die in je spiegel schijnen is net als ze constant seinen met de verlichting.
Zijn er meer die er last van hebben,
Groet
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

Ik ben er een tijd terug voor naar de dealer geweest,
ze hebben me spiegel verzwaard???
en nu is het een stuk minder, maar hou het nog wel steeds.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Tja dat krijg je dan als je de auto lichter wilt maken..
Afbeelding
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Toch eens weer Renault gebeld over de spiegel word er helemaal gek van als je in het donker rijd.
En naar 5 dagen belden ze me op met de mededeling dat er meer clio's hier last van hebben en dat ze er nog geen oplossing voor hebben zodra ze er ooit een oplossing voor hebben word ik gebeld.
Al met al vind ik dat ze het gemakkelijk afwimpelen .

Gr bert
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Kan de dealer weinig aan doen. Die zitten ook te wachten op een constructiewijziging van de fabriek uit.
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Ik vind Renault behoorlijk makkelijk met dit soort dingen, lijkt wel alsof alles jaren moet duren.
Ik zit zelf inmiddels al ruim 5 maanden te wachten op een modificatie van een koelslang, zou al eind oktober beschikbaar zijn, inmiddels al januari en er is nog geen modificatie.

Ik krijg steeds meer het idee dat het ze helemaal niets boeit... :smash:
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

ik zou de site eens door mailen naar renault.be doen jullie dat naar renault.nl misschien lopen ze daar dan wat sneller. Bij deze is ze gemaild
Afbeelding
broelands
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door broelands »

Ik heb een nieuwe Clio Estate en ook bij mij trilt die buitenspiegel enorm. Zeer irritant, maar al een keer vervangen door de dealer en nu zeggen ze dat er verder niets aan te doen is. Alle units die ze hebben zijn hetzelfde, dus nog een keer wisselen zou geen zin hebben. Verzwaren met loodjes ook niet geholpen. Wel vervelend, zoals hierboven beschreven ook 's avonds last met die trillende lichten van achterliggers. :beady:
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Hoi allemaal.
contact gehad met Renault nederland, eerst hadden ze geen oplossing, duidelijk gezegd dat ik hier geen genoegens de mee neem heb de auto bijna 1,5 jaar, ze hebben contact gezocht met mijn dealer en ik moet nu een filmpje te maken van de trillen van de buitenspiegel en die sturen met de klacht naar Renault Frankrijk via de dealer.
broelands
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door broelands »

Hallo Bert10. Ben benieuwd. Zal mijn dealer ook eens vragen of ze daar wat mee kunnen. Zij vertelden mij dat er een soort database bestaat waarin problemen worden gemeld en daar kan de fabriek in Frankrijk dan wat mee. Maar ja, wanneer ze daar iets mee gaan doen is maar de vraag natuurlijk... Hopelijk snel, want het is wel mega irritant aan het worden.
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Hallo.
Even een update.
Filmpje lukte niet ,ook niet door de dealer,de auto heeft een dag bij de dealer gestaan ,hebben dempende matriaal achter de spiegel geplaatst heeft niets geholpen,kwamen met het idee dat het aan de spiegel lag omdat hij meer vergroot dan de spiegel rechts,moest het maar eens proberen zo.
Reanault nederland heeft ons ook gebeld dat de dealer en hun zelf de verondersteling had dat het vergroten van de spiegel de trilling gaf.
Mijn vrouw heeft uitgelegd dat we iedergeval er niet mee eens zijn ,en heeft daar bij ook gemeld dat dit dan de eerste en de laatste Renault is die we kopen we vinden het verschrikkelijk irritant hoop dat iemand anders een dealer heeft die mischien toch het probleem kan oplossen
Hoop dat broelands wel meer gehoor krijgt.

Gr Bert
broelands
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door broelands »

Hallo Bert,

Bij mij is afgelopen vrijdag ook wat geprobeerd in de deur/met de aansluiting op de deur. De dealer (mijne zit in Zaltbommel) had deze oplossing via een andere dealer gehoord. Maar op het eerste gezicht lijkt ook dit wederom niet geholpen te hebben. De spiegel trilt nog steeds vind ik en ik zie bij 110-120 km geen enkele verbetering. Dus ik weet het nu ook niet meer. Maar weer terugkoppelen aan de dealer. Inmiddels ook rechtsbijstand maar eens ingeschakeld om te kijken wat er nog meer gebeuren kan...
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Hallo broelands
Ze weten niet wat ze er aan moeten doen en dan z'n antwoord over dat de spiegel wel erg vergroot,dat doet elke linker spiegel.
De clio is een leuke verschijning model vind ik geslaagd,maar al die jaren dat ik nieuw rij heb ik dit niet mee gemaakt.
Waarom de rechterspiegel niet trilt en de linker wel is niet omdat hij nu veel meer vergroot,volgens mij heeft dat met trilling te maken kan best wel de wielophanging zijn ,maar daar willen ze niet aan.
Zet de deur maar eens open bestuurders kant en laat de motor stationair lopen dan trilt de deur meer dan de inzittende kant,vrienden rijden in een clio estate en daar trilt de deur niet en ook niet de spiegel.
Je mag toch verwachten van van Renault dat een degelijke auto is (kies voor de kwaliteit van Renault) en totaal is het ook geen goedkoope auto.
Hoop dat er dealers zijn die dit heuvel kunnen verhelpen ,Renault Nederland laat je in de koude kleren staan.

Gr Bert
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

nogmaals met Renault Nederland gemailt over de spiegel.
Hopen dat ze meer klachten hebben en hopelijk een oplossing hebben obver 2 maand loopt de fabrieksgarantie ook af en dan zullen ze wel helemaal niet meer warm voor lopen,zijn er nog meer die deze klacht hebben en misschien een oplossing hebben .
zelf heb het gevoel dat de trilling van de motor of ophanging de boosdoender is.

gr bert
broelands
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door broelands »

Hallo. Ik heb al een tijdje contact met Renault NL via mijn rechtsbijstand. Ze geven wel toe dat er problemen zijn, maar hebben er geen technische oplossing voor. Er hebben meer mensen al aangegeven dat de spiegels van de Clio trillen. Die van mij nu allebei zowel aan bestuurders- als aan passagierskant. Waardeloos van ze. Ze kunnen het technisch niet oplossen.
Mick
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mick »

Dat jullie zelf niets proberen....

Ik zou de spiegel eraf halen en terug monteren met een dunne reep rubber, grote kans dat het ergste dan wel verholpen is.

Ben wel blij dat de RS dit probleem niet heeft!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”