hallo,
Ik heb een clio uit 2010 met de standaard radio met Carminat navigatie.
Jet viel mij op dat op het eerste gezicht tweeters in het dashboard gebouwd zijn maar en geen geluid vandaan komt.
Uit nieuwsgierigheid besloot ik een kijkje te nemen en kreeg de kappen er gedeeltelijk vanaf en er blijken wel tweeters in te zitten. Na veel kloten met de instellingen komt er nog steeds geen geluid uit?! Heeft het misschien iets met de bekabeling te maken want de 4 andere speakers in voor- en achterdeuren werken wel.
Heeft iemand er misschien een oplossing voor of hetzelfde probleem??
bvd
Tweeters in het dashboard
Re: Tweeters in het dashboard
Weet je zeker dat er wel echte tweeters in zitten? Bij mij was namelijk het geval dat het leek alsof er tweeters inzaten. Maar dit waren kunstof blokjes in de vorm van een tweeter, deze kun je eruit klikken en er dan een echte tweeter inzetten.
Bij mij was de bekabeling ook niet aanwezig!
Het zou goed kunnen, ik heb ze niet goed kunnen bekijken en op het eerste oog leken ze echt.infineonz schreef:Weet je zeker dat er wel echte tweeters in zitten? Bij mij was namelijk het geval dat het leek alsof er tweeters inzaten. Maar dit waren kunstof blokjes in de vorm van een tweeter, deze kun je eruit klikken en er dan een echte tweeter inzetten.
Hoe heb jij dit nu opgelost aangezien de bekabeling dus niet aanwezig was??

Even 2 nieuwe kabels trekken vanaf je radio naar de tweeter. Onder het dashbord netjes vastmaken met wat tairips of iets dergelijks.
Ik heb de nieuwe draden bij de draden van mn gewone voor en achterspeakers gezet. Werkt prima zo
Ik heb de nieuwe draden bij de draden van mn gewone voor en achterspeakers gezet. Werkt prima zo