Tweeters in het dashboard

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Vermeulen

Tweeters in het dashboard

Bericht door Vermeulen »

hallo,

Ik heb een clio uit 2010 met de standaard radio met Carminat navigatie.
Jet viel mij op dat op het eerste gezicht tweeters in het dashboard gebouwd zijn maar en geen geluid vandaan komt.
Uit nieuwsgierigheid besloot ik een kijkje te nemen en kreeg de kappen er gedeeltelijk vanaf en er blijken wel tweeters in te zitten. Na veel kloten met de instellingen komt er nog steeds geen geluid uit?! Heeft het misschien iets met de bekabeling te maken want de 4 andere speakers in voor- en achterdeuren werken wel.

Heeft iemand er misschien een oplossing voor of hetzelfde probleem??

bvd
infineonz

Re: Tweeters in het dashboard

Bericht door infineonz »

Weet je zeker dat er wel echte tweeters in zitten? Bij mij was namelijk het geval dat het leek alsof er tweeters inzaten. Maar dit waren kunstof blokjes in de vorm van een tweeter, deze kun je eruit klikken en er dan een echte tweeter inzetten.

Bij mij was de bekabeling ook niet aanwezig!
Vermeulen

Bericht door Vermeulen »

infineonz schreef:Weet je zeker dat er wel echte tweeters in zitten? Bij mij was namelijk het geval dat het leek alsof er tweeters inzaten. Maar dit waren kunstof blokjes in de vorm van een tweeter, deze kun je eruit klikken en er dan een echte tweeter inzetten.

Bij mij was de bekabeling ook niet aanwezig!
Het zou goed kunnen, ik heb ze niet goed kunnen bekijken en op het eerste oog leken ze echt.
Hoe heb jij dit nu opgelost aangezien de bekabeling dus niet aanwezig was?? ;)
infineonz

Bericht door infineonz »

Even 2 nieuwe kabels trekken vanaf je radio naar de tweeter. Onder het dashbord netjes vastmaken met wat tairips of iets dergelijks.

Ik heb de nieuwe draden bij de draden van mn gewone voor en achterspeakers gezet. Werkt prima zo :)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”