Aanschaffen Clio RS EDC

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Bart646

Aanschaffen Clio RS EDC

Bericht door Bart646 »

Wij denken er over om een nieuwe Clio RS te bestellen. Graag hoor ik jullie mening over de kleur enz even.

ik had hem zo in gedachte;

Rouge flame
Cup onderst
R link
Parkeer sensoren.

als jullie adviezen hebben over de kleur of opties enz dan hoor ik dat graag! :driving:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Aanschaffen Clio RS EDC

Bericht door goos »

Kleur is natuurlijk heel persoonlijk. Op de foto's vind ik de rode en de gele erg mooi.
Bij de 3 RS was de blauwe ook erg mooi. Ik denk dat je moet kijken of je ze in het echt kan zien. Foto's zijn altijd misleidend.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Bart646

Bericht door Bart646 »

Mee eens de gele is super mooi ik heb hem al wel op de twingo RS en Megane RS gezien lijkt super!
Hij kost enkel €1600 dat vonden we wel veel daar heb je ook een cup onderstel met een metaal lak voor!

we zaten zelf te denken aan de speciale rode kleur die ze ook op de Dynamique enz leveren!
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Het is idd erg veel geld, aan de ander kant ben je natuurlijk al veel geld kwijt en is het misschien zonde als je dan toch een compromis sluit (mocht je de gele mooier vinden) en daarna altijd denkt... Had ik toch maar...
Maar de rode lijkt me ook erg mooi. Succes met de keuze! Ben benieuwd wat het gaat worden.

Gaan jullie trouwens nog een proefrit maken met en zonder cup onderstel?
Groet,
Martijn

Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Afbeelding

Dit lijkt me toch een mooie kleur combinatie :smash:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bart646

Bericht door Bart646 »

Ja dat grijs is wel leuk zo ja. We gaan eerst binnenkort proef rijden in een zwarte met cup onderstel. Dan maken we de keuze voor het onderstel ook! :wink:
remcob

Bericht door remcob »

Hmm, ik ga afhaken voor de Clio IV R.S.

Fraulein was toch bang dat er te weinig ruimte in de Clio zat, we hebben twee kids.

De Megane R.S. was ook geen optie met 3 deuren dus is het een Megane Estate GT geworden.

We liepen er eentje tegen het lijf van 1.5 jaar oud met nog geen 14k op de tellert, is een demo geweest.

Als ik hem heb zal ik wel even een fotootje plaatsen.

Feit blijft dat de Clio R.S. een super mooie auto blijft.

Greetz
Remco
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Jammer, je was zo enthousiast! :|
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
remcob

Bericht door remcob »

was? ben ik nog steeds hoor :smile:

Maarja dan moet je maar een combi van ruimte en vlotjes kiezen en dat is deze Megane wel met 180 pktjes.

Ik weet dat het niet de beleving is van een RS maarja tis niet anders :smile:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Dat is jammer, alhoewel die megane ook geen straf zal zijn :thumbsup:
Mijn vriendin ging met haar ouders altijd met een oude ibiza op vakantie, maar die zijn allemaal niet zo lang :wink: Veel plezier met de megane.

En nu maar weer on-topic aangezien dit topic over (kleur) tips over de aanschaf van de RS gaat. :thumbsup:
Groet,
Martijn

Afbeelding
remcob

Bericht door remcob »

De enige tip die ik kan geven voor de RS is neem het cup chassis.

Kleuren zijn persoonlijk dus eigenlijk onzin om over te discusseren :)
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

En waarom raad je die aan? Als je op het circuit gaat rijden zul je er zeker wat aan hebben, maar heeft het bv wel toegevoegde waarde als je dat toch nooit doet (en de auto dus toch nooit op de max rijdt)?
Groet,
Martijn

Afbeelding
coronii
forum starter
Contacteer:

Bericht door coronii »

Er schijnt ook een megane estate te komen met rs motor/uitvoering. Zijn al verschillende fotos vam geweest. Verder niets kunne vinden van leverings data ofso.

Succes !!
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

goos schreef:En waarom raad je die aan?
Voor die 600 euro heb je ook 18 inch wielen! Dat is nooit verkeerd.

Als ik een RS nieuw zou kopen zou ik hem gewoon volhangen, dus ook met leer. Zo´n auto kost nou eenmaal veel geld, dan zal ik niet op de kleine kosten (zoals cup chassis) afhaken.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Was het geen 900 euro? Het ging me er om dat ik graag wil weten wat de veschillen zijn. Ik weet dat het chassis dan stijver is, volgens mij een halve centimeter lager licht, rode remklauwen heeft en 18 inch wielen.
Maar ik wil graag weten wat de gevolgen zijn, is de auto bv wel lekkerder op het circuit, maar is er bv niet fatsoenlijk meer mee te rijden op een klinkerweg, dan kan je je afvragen of je het er wel bij moet nemen.
Groet,
Martijn

Afbeelding
remcob

Bericht door remcob »

Cup chassis rijdt nog iets strakker maar ook in dagelijks gebruik en ook op klinkerweggetjes nog steeds prima.

Op het circuit kan je nog meer de grenzen opzoeken, op de openbare weg heb je nog net ff iets betere wegligging.

Je koopt toch geen RS om rustig mee te rijden of ben jij meer van het type kijk mij een RS hebben maar eigenlijk rij ik liever altijd 50?? :devilish:

Persoonlijk vind ik wat je krijgt voor de 900 euro geen gekke prijs en het maakt de auto net ff af.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Haha, nee ik ben het type dat altijd alles precies wil weten voordat hij iets koopt :wink:
Daarnaast is het dan onze enige auto, dus hij moet voor gewoon dagelijks gebruik of een vakantie ook gewoon goed gebruikt kunnen worden.
De kans is groot dat ik een RS ga bestellen, en wellicht ook dat cup chassis, maar wil eerst zoveel mogelijk info inwinnen voor ik iets besluit.

Hij gaat dan sowieso een keer het circuit op. Ik heb met mijn huidige clio al een keer een circuit training gedaan en dat gaat met de RS dan zeker nog een keer gebeuren.

Heb jij hem al gereden, aangezien je weet dat hij op een klinkerweggetje nog steeds prima rijdt?
Groet,
Martijn

Afbeelding
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Op de Clio 3 vond ik het cup-onderstel veel te hard voor normaal straatgebruik. Op een klinkerweg sloeg de adem uit je longen. Dus ik zou beide onderstellen proberen te testen Goos.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Denk ook dat ik dat ga proberen te regelen. Maar het cup-onderstel op de 4 is denk ik veel minder hard dan op de 3 (dat gevoel krijg ik als ik de filmpjes tot nu toe bekijk).
Wellicht is het cup onderstel van de 4 wel meer te vergelijken met het gewone sport onderstel bij de 3, wellicht gaan we daar nog wel iets over lezen/zien.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Dat vermoeden heb ik ook. Maar eigen ervaring is toch het beste.
Bart646

Bericht door Bart646 »

Ik ga morgen een proefrit maken met de Clio 4 RS met Cup onderstel! dus ga zeker even laten weten hoe dat reed!

Nou moet ik zeggen de Clio 3 zonder cup was al aardig hard met Cup onderstel aardig waardeloos op de wegen bij ons.
Voor die paar keer dat ik naar zandvoort,TT of Nurbergring ga ik geen uber hard onderstel nemen! als het met cup zo is als de 3 zonder is het goed heb vande week nog in de 3 gereden zonder cup dus ga het wel kunnen vergelijken.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

En.. Hoe was de proefrit?
Bij welke dealer staat die? Hier staat hij voorlopig nog niet..
Groet,
Martijn

Afbeelding
Bart646

Bericht door Bart646 »

De proefrit was super de auto is zelfs met cup onderstel goed te rijden dagelijks. Hij is dan nog niet zo hard als de 3 zonder cup!

We mochten er niet zo ver in omdat hij nog geen kenteken heeft . De verkoper ging wel even mee. Maar dat maakt ons niet uit daar heb ik wel begrip voor!

Hij staat bij Terwolde Groningen
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Klinkt goed. Kon je wel verschil voelen met het gewone sportonderstel? Of is dat te lastig met zo'n korte rit op een andere dag?
Groet,
Martijn

Afbeelding
Bart646

Bericht door Bart646 »

Ik heb enkel in de clio 4 cup gereden.

De gewone niet die is 15% minder stug.

Deze cup is in comfort stand van de automaat zachter als de standaard clio 3 RS zonder cup.
Prima voor de dagelijkse rit!

Hij geeft wel meer vertrouwen als de oude
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 4 Algemeen”