Geachte lezers,
Ik zit het volgende probleem:afgelopen weekend ging mijn accu lampje branden,dus naar garage en door meten die hap.
Dynamo laden niet meer dan 10Volt(overleden dus),heb toen een nieuwe gekocht bij Brezan vandaag in gebouwt en tot mijn verbazing laden deze ook niet meer dan 10a11volt.
Is het mogelijk dat de nieuwe ook kapot is of is er wat anders aan de hand.
Wie heeft hier meer ervaring mee of heeft een idee wat het kan zijn.
Mvg
mge
Dynamo laad niet
Re: Dynamo laad niet
Waar meet je de laagspanning? Op de dynamo zelf of op de accupolen?
En als je op beide meet, zit er dan een verschil in? De dynamo moet ruim 14 volt geven. Heb je die wel op de dynamo maar niet op de accupolen zit er een slecht contact in de bedrading of stekkers. Check ook de massa aansluitingen even of die wel goed zijn, geen corrosie er tussen.
En als je op beide meet, zit er dan een verschil in? De dynamo moet ruim 14 volt geven. Heb je die wel op de dynamo maar niet op de accupolen zit er een slecht contact in de bedrading of stekkers. Check ook de massa aansluitingen even of die wel goed zijn, geen corrosie er tussen.
Re: Dynamo laad niet
hallo arjan,
Bedankt voor je reactie.
We hebben het alleen nog maar bij de acccu polen gemeten,en de massa punten waren zonder roestvorming.
mvg
mge
Bedankt voor je reactie.
We hebben het alleen nog maar bij de acccu polen gemeten,en de massa punten waren zonder roestvorming.
mvg
mge