Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Hier een vraag over mijn clio rs! Uit bj 2000
Wil deze graag wat meer koppel en pk's geven,
Nu de vraag hoe?
Bijv chip,uitlaat,cold air enz
Onderstel is al prima en beter!
Alle tips welkom
Gr. Dionrs
Wil deze graag wat meer koppel en pk's geven,
Nu de vraag hoe?
Bijv chip,uitlaat,cold air enz
Onderstel is al prima en beter!
Alle tips welkom
Gr. Dionrs
Clio Rs 2.0 16v ph1
te koop!
te koop!
- dopestuff
- über forummer
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 05 nov 2011 11:02
- Locatie: Leiderdorp
- Contacteer:
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
begin met hoeveel je max uit wilt geven en wat je ermee denkt te winnen...
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
henny heeft toen bij mij het hele inlaat traject gereinigd, dat scheelde ook al érg veel
een stuk feller, en pakte beter op.
wellicht al wat om mee te beginnen!
een stuk feller, en pakte beter op.
wellicht al wat om mee te beginnen!
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Het gaat mij nu niet om geld eerlijk gezegd,
Wil er zoveel mogelijk aan doen,
Wil ong 200+ pk
En zoveel mogelijk koppel
Wil er zoveel mogelijk aan doen,
Wil ong 200+ pk
En zoveel mogelijk koppel
Clio Rs 2.0 16v ph1
te koop!
te koop!
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
*trekt alvast een zak popcorn open en mist Jo stiekem toch wel een beetje...*
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Heel makkelijk zoals bij elke andere motor:
Stappenplan,
Opboren,
Gesmede zuigers
H-profiel drijfstangen
Alles uitwegen
Krukas verlichten
Vliegwiel ook
Kop max bewerken
Mechanische stoters
300+grade nokkenassen
Throthle bodies
182 uitlaat spruitstuk
Bi turbo
Compressor
Enzooooovoooort.
Of je koopt een cupmotor met magnetti marelli mangement en dan heb je ook 200pk en ben je 3rooitjes kwijt.
EDIT:
Zonder gekheid, er word je concreet wat gevraagd maar als geld geen rol speelt kan alles en hoef je hem maar ergens heen te brengen en is ons advies nutteloos
Wat is je doel? Sprinten? Trackdays? Rallysport? Motortunen kan op zoveel manieren maar de driveability voor je doel moet je dan wel in het oog houden.
Stappenplan,
Opboren,
Gesmede zuigers
H-profiel drijfstangen
Alles uitwegen
Krukas verlichten
Vliegwiel ook
Kop max bewerken
Mechanische stoters
300+grade nokkenassen
Throthle bodies
182 uitlaat spruitstuk
Bi turbo
Compressor
Enzooooovoooort.
Of je koopt een cupmotor met magnetti marelli mangement en dan heb je ook 200pk en ben je 3rooitjes kwijt.
EDIT:
Zonder gekheid, er word je concreet wat gevraagd maar als geld geen rol speelt kan alles en hoef je hem maar ergens heen te brengen en is ons advies nutteloos

Wat is je doel? Sprinten? Trackdays? Rallysport? Motortunen kan op zoveel manieren maar de driveability voor je doel moet je dan wel in het oog houden.
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Misschien dat iemand hier kan zeggen wat het motorische verschil is tussen de 172 en 182 pk versie?
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
182 heeft een 4-2-1 uitlaatspruitstuk en hebben allemaal RS inlaten (Sommige 172's ook dacht ik). Deze zijn iets beter gematched. Ook een sportkat of in ieder geval beter doorademende kat. En een iets andere map geloof ik.scully schreef:Misschien dat iemand hier kan zeggen wat het motorische verschil is tussen de 172 en 182 pk versie?
Bijna geen verschil dus. En alle bovengenoemde dingen kun je ook op een 172 zetten. Spruitstuk is bijvoorbeeld een populaire modificatie.
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Dus kort gezegd, ander uitlaatspruitstuk+kat, inlaat is beter geflowd, en de ECU is hierop aangepast?
Een RS inlaat zit dus niet op elke Clio RS? En het verschil is enkel dat de aansluiting op de kop beter is? Dus als je het lef en de skills hebt, zou je het onderste deel van de inlaat met een dremel kunnen doen, of door een tuner laten flowen en hetzelfde resultaat kunnen bereiken?
Een RS inlaat zit dus niet op elke Clio RS? En het verschil is enkel dat de aansluiting op de kop beter is? Dus als je het lef en de skills hebt, zou je het onderste deel van de inlaat met een dremel kunnen doen, of door een tuner laten flowen en hetzelfde resultaat kunnen bereiken?
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Volgens mij is het antwoord op al je vragen "ja".
Hier is de RS inlaat: LINK
Het is een link want de foto bestaat alleen nog maar in de cache van google.
Hier is de RS inlaat: LINK
Het is een link want de foto bestaat alleen nog maar in de cache van google.
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
bedankt,
wat is een goede site voor de spullen te kopen/bestellen voor een mooie prijs.
gr Dionrs
wat is een goede site voor de spullen te kopen/bestellen voor een mooie prijs.
gr Dionrs
Clio Rs 2.0 16v ph1
te koop!
te koop!
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 26 mei 2008 00:12
- Locatie: Houten (UT)
- Contacteer:
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Ktec racing uit de uk is een mooi bedrijf die vanalles in huis heeft.
Verder zijn hun prijzen ook altijd normaal
Verder zijn hun prijzen ook altijd normaal

Groeten, Vincent.
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
K Tec heeft inderdaad een mooie site, met mooie spullen. Zijn er ook nog andere bedrijven die zich met name op Renault richten?
Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
Cup motor is leuk voor op het circuit, maar alles verre van practisch in een dagelijkse auto.
Door het vermogen heb je een sinterplaat koppeling nodig, file kun je niet inrijden
Stationair loopt hoog
En nog tig onpractische dingen waar je tegenaan loopt.
Ik heb de cup motor in de racer staan en die heeft kenteken dus kom er wel eens mee op de weg.
Met +- 205pk sleurt duwd en trekt hij echt als een waanzinnige in elk toerental
Maar zo een motor heeft ook maar 1 stand: Full throttle of stationair
Door het vermogen heb je een sinterplaat koppeling nodig, file kun je niet inrijden


En nog tig onpractische dingen waar je tegenaan loopt.
Ik heb de cup motor in de racer staan en die heeft kenteken dus kom er wel eens mee op de weg.
Met +- 205pk sleurt duwd en trekt hij echt als een waanzinnige in elk toerental


Re: Help (clio rs 2000 ph1 ) opfokken
begin bij het begin:
hoe goed is je motor nu, de meeste F4R motoren komen zowiezo al niet aan hun opgegeven vermogen.
hoe is je compressie?
hoe zijn je zuigerveren en klepgeleiders?
de mijne maakt nu met een RS2 inlaat en remap 169 aan de wielen, en da's best ok.
als al het bovenstaande goed is kan je kiezen voor NA of turbo
NA is duur tov de behaalde winst ten opzichte van turbo.
wat ik zou doen voor een wegauto:
motorrevisie, gesmede zuigerstangen en zuigers (hoge compressie 12.6:1 is het max wat je kan gaan, zit je wel aan BP ultimate vast)
Throttlebodies of RS, de eerste heeft een andere ECU nodig, je zal dan 7500/7800 kunnen draaien en zeker de 200Pk aantikken.
of
motorrevisie, turboset erop (bijv engine dynamics) en je begint bij 230Pk....
de F4r is gewwon geen goed tunebare motor........
hoe goed is je motor nu, de meeste F4R motoren komen zowiezo al niet aan hun opgegeven vermogen.
hoe is je compressie?
hoe zijn je zuigerveren en klepgeleiders?
de mijne maakt nu met een RS2 inlaat en remap 169 aan de wielen, en da's best ok.
als al het bovenstaande goed is kan je kiezen voor NA of turbo
NA is duur tov de behaalde winst ten opzichte van turbo.
wat ik zou doen voor een wegauto:
motorrevisie, gesmede zuigerstangen en zuigers (hoge compressie 12.6:1 is het max wat je kan gaan, zit je wel aan BP ultimate vast)
Throttlebodies of RS, de eerste heeft een andere ECU nodig, je zal dan 7500/7800 kunnen draaien en zeker de 200Pk aantikken.
of
motorrevisie, turboset erop (bijv engine dynamics) en je begint bij 230Pk....

de F4r is gewwon geen goed tunebare motor........
