clio valt 2 seconden naar starten uit
clio valt 2 seconden naar starten uit
hallo, ik ben Freek en ben nieuw op dit forum. ik heb een renault clio 1.2 uit 1996 deze gebruik ik voor de cross. vorig jaar heb ik 5 races gereden en ben in de winterstop weer flink aan de auto gaan sleutelen.
nu ben ik afgelopen zondag de kabelboom gaan strippen en ben ik tegen het volgende probleem aangelopen:
dat men auto elke keer als ik hem start 2 seconden (getimed) naar het starten afslaat. met het wegknippen van de kabels liet ik de auto lopen en als de auto dan af zou slaan bij verwijdering van een kabel zou ik die weer monteren. maar naar het gecontroleerd verwijderen van een aantal kabels (via conectors) die aan het dashbord paneeltje met km teller en alle lampjes enz. zaten. start hij niet meer toen ik de kabels weghaalde bleef hij nog wel lopen. het starten werkt aleen niet. ik denk dat dit licht aan de startonderbreking dat die een bepaalt signaal niet meer binnen krijgt en daardoor de motor laat afslaan.
nu is men vraag:
hoe kan ik de startonderbreking verwijderen of uitschakelen.
of is er iemand die denkt dat het ergens anders aan licht en daar een oplossing voor heeft.
alvast bedankt,
Freek
ps, ik heb de hele auto gestript en heb nog veel interieur onderdelen en spiegels en lampenkappen liggen. als je daar iets van mist of nodig hebt laat maar weten.
nu ben ik afgelopen zondag de kabelboom gaan strippen en ben ik tegen het volgende probleem aangelopen:
dat men auto elke keer als ik hem start 2 seconden (getimed) naar het starten afslaat. met het wegknippen van de kabels liet ik de auto lopen en als de auto dan af zou slaan bij verwijdering van een kabel zou ik die weer monteren. maar naar het gecontroleerd verwijderen van een aantal kabels (via conectors) die aan het dashbord paneeltje met km teller en alle lampjes enz. zaten. start hij niet meer toen ik de kabels weghaalde bleef hij nog wel lopen. het starten werkt aleen niet. ik denk dat dit licht aan de startonderbreking dat die een bepaalt signaal niet meer binnen krijgt en daardoor de motor laat afslaan.
nu is men vraag:
hoe kan ik de startonderbreking verwijderen of uitschakelen.
of is er iemand die denkt dat het ergens anders aan licht en daar een oplossing voor heeft.
alvast bedankt,
Freek
ps, ik heb de hele auto gestript en heb nog veel interieur onderdelen en spiegels en lampenkappen liggen. als je daar iets van mist of nodig hebt laat maar weten.
Re: clio valt 2 seconden naar starten uit
Welkom freek.
Stel je ook even voor in het wie is wie topic
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 74&t=16790
Misschien kun je hier is mee.
Stel je ook even voor in het wie is wie topic

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 74&t=16790
Misschien kun je hier is mee.
Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
nee hier heb ik niks aan
ik ben vandaag bij iemand langs geweest en hij weet er meer van en zei dat het de startonderbreking is
dus mijn vraag is nu hoe verwijder of omzeil ik de fabrieks startonderbreker
ik ben vandaag bij iemand langs geweest en hij weet er meer van en zei dat het de startonderbreking is
dus mijn vraag is nu hoe verwijder of omzeil ik de fabrieks startonderbreker
Ik heb het toen laten doen door Renault zelf,
Was 50oeuro kwijt
Was 50oeuro kwijt
Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
je kunt een code op vragen bij de renault dealer in ieder geval bij mijn 16v heb ik dat wel gedaan en heeft geen startonderbreker meer totdat ik hem zelf weer inschakel

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Je kan ook een andere ecu monteren van een phase 1,
Deze hebben namelijk geen startonderbreker.
80% zeker dat het inderdaad aan de startonderbreker ligt.
Deze werkt namelijk op de brandstofpomp dus zal de motor ook na ~2sec afslaan
Alleen bij latere modellen zit deze ook op de startmotor.
Je kan evt ook de brandstofpomp direct (met een schakelaar en relais) aansturen
Of iig proberen zo aan te sluiten
Deze hebben namelijk geen startonderbreker.
80% zeker dat het inderdaad aan de startonderbreker ligt.
Deze werkt namelijk op de brandstofpomp dus zal de motor ook na ~2sec afslaan
Alleen bij latere modellen zit deze ook op de startmotor.
Je kan evt ook de brandstofpomp direct (met een schakelaar en relais) aansturen
Of iig proberen zo aan te sluiten

Groeten, Vincent.
Roland schreef:Ik heb het toen laten doen door Renault zelf,
Was 50oeuro kwijt
500 EURO !!!
Ik kan het ook voor je doen. Kost tussen de 80 en 150 euro...
Hahah ik zie het nu pas
Zou wel heel erg zijn 500 €.
Nee het koste mij 50 €.

Zou wel heel erg zijn 500 €.
Nee het koste mij 50 €.

Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn Clio II 1.2 uit 2000.
Renault dealer wil er wel naar kijken maar ben dan al €75,- verder en een nieuwe sleutel zal ca.€200,- kosten. Is er een andere manier om de startblokkering (definitief) uit te schakelen bij dit type!?
Renault dealer wil er wel naar kijken maar ben dan al €75,- verder en een nieuwe sleutel zal ca.€200,- kosten. Is er een andere manier om de startblokkering (definitief) uit te schakelen bij dit type!?
Hallo,
Ja dat kan zeker.
Bij de meeste ecu`s kan hij eruit geprogrameerd worden. Bij een enkeling (meestal de siemens sirius 32N) zal de ecu terug geprogrameerd moeten worden naar de fabrieksinstelling (virgin) en zal er dan een emulator ingebouwd moeten worden.
Zomaar een emulator inbouwen werkt niet, maar wordt wel vaak gezegt dat het gaat...
Ja dat kan zeker.
Bij de meeste ecu`s kan hij eruit geprogrameerd worden. Bij een enkeling (meestal de siemens sirius 32N) zal de ecu terug geprogrameerd moeten worden naar de fabrieksinstelling (virgin) en zal er dan een emulator ingebouwd moeten worden.
Zomaar een emulator inbouwen werkt niet, maar wordt wel vaak gezegt dat het gaat...
Dat geeft hoop... Maar hoe kan ik het verschil zien tussen de ecu's.
En kan dat alleen bij de Renault dealer of zijn er andere (lees: goedkopere) oplossingen!?
En kan dat alleen bij de Renault dealer of zijn er andere (lees: goedkopere) oplossingen!?
Gewoon even de gegevens posten. Of foto is nog beter.
Welke gegevens, serienummer?
Foto kan altijd.

Foto kan altijd.

Zie het al
Op ecu zit een sticker met alle gegevens, deze gegevens zijn belangrijk.

Op ecu zit een sticker met alle gegevens, deze gegevens zijn belangrijk.
Maar waar zou ik de ECU kunnen vinden ?
Die zit net iets boven de accu. Gaat brede stekker naar toe met veel draden.
Tnx gevonden!
En dit zijn de gegevens....Zo te zien geen siemens sirius 32N wat goed nieuws is toch?

En dit zijn de gegevens....Zo te zien geen siemens sirius 32N wat goed nieuws is toch?

Ja deze startonderbreker kan er vrij makkelijk vanaf.
Stuur je een PB..
Stuur je een PB..
Gijs,
Leuk vandaag kennisgemaakt te hebben ook als mede-surfer
En bedankt voor het herprogrammeren, eindelijk weer tikken en lopen zonder een onvoorspelbare, bemoeizuchtige Franse startonderbreker ...
Leuk vandaag kennisgemaakt te hebben ook als mede-surfer

En bedankt voor het herprogrammeren, eindelijk weer tikken en lopen zonder een onvoorspelbare, bemoeizuchtige Franse startonderbreker ...

Hey mede forum gebruikers, heb dit allemaal door gelezen en komt me bekend voor.
Ma die van mij draait de startmotor wel ma start ok niet voor 2seconden, brandstof pomp hoor ik ok niet.
Ma ik heb wel een Siemens32n ma is die ok door te moeten of zo om zeker te weten dat t daar aan ligt?
Ma die van mij draait de startmotor wel ma start ok niet voor 2seconden, brandstof pomp hoor ik ok niet.
Ma ik heb wel een Siemens32n ma is die ok door te moeten of zo om zeker te weten dat t daar aan ligt?