Ruimte achterzitplaatsen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
pmeister

Ruimte achterzitplaatsen

Bericht door pmeister »

Vandaag een proefrit gemaakt in de Clio 4 hb, waarbij het me op viel dat eventuele gasten achterin wel heel weinig ruimte hebben. In mijn huidige Ibiza 2010 valt nog gewoon te zitten, maar in de Clio kon ik wijdbeens niet eens achterin (dan kon de deur niet dicht). En ik heb met 1m83 een vrij gangbare "maat".

Nu vraag ik me af of dit in de Clio Estate beter zal zijn. Als dat gewoon dezelfde auto is met een kontje dan niet, maar misschien dat de achterzitplaatsen ook iets naar achteren zijn geplaatst.

Weet iemand dit?
Jarl2

Re: Ruimte achterzitplaatsen

Bericht door Jarl2 »

Is exact dezelfde binnenruimte.
Overigens kan ik met mijn 1,81m prima achterin zitten.
Het is natuurlijk geen limousine qua binnenruimte maar wel te doen.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb erin gezeten en vond het best prima met mijn 1.85. Je wil er niet zitten in een ritje zuid Frankrijk, maar het is wel vergelijkbaar met andere hatchbacks van dit formaat.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Cane
forum starter
Contacteer:

Bericht door Cane »

Denk dat de achtertruimte genoeg is voor een keertje mee te rijden, maar niet om dagelijks lange ritten achterin te moeten zitten. Voor de kids is er ruimte genoeg, zeker als ze nog klein zijn. Het is ook een compacte auto dus daar heb je niet de ruimte als en Mercedes E klasse.
RonaldR
beginner
Contacteer:

Bericht door RonaldR »

In de Twingo 2 was meer ruimte achterin. In de Clio4 past geen volwassene groter dan 1,7m achterin. Dit geldt ook voor de Megane. Geen idee waarom ze auto's zo maken tegenwoordig. Wij gaan met 4 gezinsleden nu in 2 auto's op pad.
1.5dci
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”