Aankoop bedrag clio 1.2 2002 46.000 km
-
Daniel
Aankoop bedrag clio 1.2 2002 46.000 km
Een vraag aan de ervaren clio'ers
Sta op het punt om een clio 1.2 authentique 2002 te kopen.
46.000 km, van een oudere vrouw geweest ( ja dit verhaal is bevestigd door de renault dealer die hem al die tijd heeft onderhouden. Distri riem net vervangen en ook de rechter aandrijfas ( tanden van de abs gebroken, roestig). Dagwaarde ( kan pas bij 100.000 berekend worden) is € 3.000. Perfecte staat banden ( 0,7mm) Voor de rest ziet hij er perfect uit en in goede externe conditie.
Wat zou ik hiervoor moeten betalen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Sta op het punt om een clio 1.2 authentique 2002 te kopen.
46.000 km, van een oudere vrouw geweest ( ja dit verhaal is bevestigd door de renault dealer die hem al die tijd heeft onderhouden. Distri riem net vervangen en ook de rechter aandrijfas ( tanden van de abs gebroken, roestig). Dagwaarde ( kan pas bij 100.000 berekend worden) is € 3.000. Perfecte staat banden ( 0,7mm) Voor de rest ziet hij er perfect uit en in goede externe conditie.
Wat zou ik hiervoor moeten betalen?
Alvast bedankt voor de reacties!
-
Daniel
Re: Aankoop bedrag clio 1.2 2002 46.000 km
Ik hoop dat je 7 millimeter bedoelt.
De prijs is redelijk. Geen scherpe prijs maar ook weer niet idioot geprijsd. Zeker als het verhaal van de dealer klopt en het opgegeven onderhoud verricht is. Sowieso voor deze prijs een verse APK er op laten zetten. Ik zou de auto moeten zien om écht aan te kunnen geven wat mijn gevoel erbij is. Tip: probeer ANWB-dagwaardebepaling.
-
Daniel
Bedankt Wizard! Het is inderdaad 7 millimeter en er zit APK op tot februari 2014. Dagwaarde heb ik ook bij de Anwb site berekent maar kon pas vanaf 100.000 km ( deze clio heeft 46.000 km) en daar kwam hij uit op € 3.000 dagwaarde bij total loss. De dealer heeft ook het verhaal bevestigd en de garageverkoper de bonnen van de vervangen onderdelen.
De koplampen zijn wel mat en dof en zou deze graag zelf schoon willen maken, hoorde dat het middel Commandant erg goed werkt?? Daarnaast doet de rechter speaker het niet en is het een radio met een stoffig casettebandjes ingang
Er komt, volgens de dealer, een grote beurt aan. Deze schatte hij op ongeveer €350 maar laat deze ergens anders uitvoeren. De prijs heb ik naar, na stevig onderhandelen want de verkoper wilde echt niet lager gaan, € 2.700 gebracht.
De koplampen zijn wel mat en dof en zou deze graag zelf schoon willen maken, hoorde dat het middel Commandant erg goed werkt?? Daarnaast doet de rechter speaker het niet en is het een radio met een stoffig casettebandjes ingang
Er komt, volgens de dealer, een grote beurt aan. Deze schatte hij op ongeveer €350 maar laat deze ergens anders uitvoeren. De prijs heb ik naar, na stevig onderhandelen want de verkoper wilde echt niet lager gaan, € 2.700 gebracht.
Tsja, moeilijk om dat van een afstand te beoordelen. Hoezo heeft deze Clio zo weinig gelopen? Want, veel korte afstandjes is niet zaligmakend voor motor en versnellingsbak. Staar je daar dus niet blind op. Wat heeft deze nog voor een opties? En wat zijn de (verborgen) kosten tijdens zo'n grote beurt? Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo happig op deze exemplaren. Ik voel me niet prettig erbij: Geef mij maar een exemplaar die het dubbele heeft gelopen maar piekfijn in orde is. Maar nogmaals, dat kan ik vanaf hier moeilijk inschatten. Qua eindprijs van de verkoper zou ik me geen bult aantrekken. Sowieso voor jezelf een grens bepalen, "dat geef ik, ga je niet akkoord, jammer en helaas." De automarkt ligt zowat op hun gat dus veel te eisen is er niet. Tenslotte zou ik eens inlezen met betrekking tot een 1.2 16V motor. Qua verbruik, betrouwbaarheid en plezier was het niet de beste keuze. En veelal gehuld in instap uitvoeringen, kortom, zo goedkoop mogelijk rijden.....
*er mag geschoten worden*
*er mag geschoten worden*
Je moet je inderdaad niet blind staren op de kilometerstand. Iedereen kijkt eerst naar de kmstand en dan pas de rest. Daarbij heeft een oud vrouwtje vaak niet in het toerenbereik boven de 3000 gezeten. De binnen en buitenkant kan wel keurig netjes zijn.
Ik zou me afvragen wat de auto nog meer te bieden heeft dan de lage kmstand en dat hij van een oud vrouwtje is geweest, want voor dat geld heb je genoeg andere clio's, met wellicht 100.000 op de teller, maar wel met airco, cruisecontrol, fatsoenlijke stoelen etc...
Wat betreft de 1.2 16v. Het zijn leuke bromtorretjes, maar mijn ervaring met mijn vorige clio was dat hij net te kort komt op de snelweg. Uiteindelijk kun je ook 160, alleen bij inhalen komt hij tekort, dan hou je de rest op.
Ik zou me afvragen wat de auto nog meer te bieden heeft dan de lage kmstand en dat hij van een oud vrouwtje is geweest, want voor dat geld heb je genoeg andere clio's, met wellicht 100.000 op de teller, maar wel met airco, cruisecontrol, fatsoenlijke stoelen etc...
Wat betreft de 1.2 16v. Het zijn leuke bromtorretjes, maar mijn ervaring met mijn vorige clio was dat hij net te kort komt op de snelweg. Uiteindelijk kun je ook 160, alleen bij inhalen komt hij tekort, dan hou je de rest op.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
en als er alleen maar korte stukjes door een oud vrouwtje mee zijn gereden is dat ook niet goed voor de auto...
Spuit 11 wordt ook wakker 
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Als je tegenwoordig op Auto Scout kijkt lijkt het wel "wat de gek er voor geeft" met Clio's van beginjaren 2000.
Ik kocht mijn Expression 4 jaar tergug voor € 4450,-. Toen een heel redelijke prijs. Als ik dan zie dat die nu nog steeds voor tegen de € 4000,- gaan...
Nu is de Authentique wel de basis uitvoering, kaal weinig elctrisch verstelbaar en weinig opties. Ik zou er zeker geen € 2950,- voor over hebben ook is de km stand belachelijk laag. Maar ja, de gemiddelde vraagprijs is wel hetzelfde ondanks dat er Dynamiques en Privileges met misschien maar 20.000 km meer op de teller voor minder gaan.
Vraag jezelf dus af wat jij wilt. Een beetje luxe en comfort, verstelbare bestuurdersstoel, electrische ramen en zo. Hoe ga je de auto gebruiken? Rij je veel kilometers of juist weinig. Weinig kilometers op de teller bij een auto van die leeftijd hoeft niet persé een voordeel te zijn. De Clio die jij op het oog hebt heeft nog geen 4000 kilometer per jaar gereden. Wanneer er veel korte ritjes mee zijn gereden is dat veel slechter voor de motor dan een enkele lange rit. Veel onderdelen zullen nog origineel zijn en waarschijnlijk snel kapot gaan als je de auto intensiever gaat gebruiken. Het blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken.
Voor die € 3000,- die je blijkbaar te besteden hebt zou ik kijken naar een iets leuker aangeklede clio, Expression of Dynamique met misschien een wat zwaardere motor. Ik heb zelf een 1.2 en ben en zeer te spreken over. Zowel in de stad als op de snelweg goed mee te kokmen met het verkeer. Maar voor hetzelfde geld kan je gewoon wat luxer rijden.
Ik kocht mijn Expression 4 jaar tergug voor € 4450,-. Toen een heel redelijke prijs. Als ik dan zie dat die nu nog steeds voor tegen de € 4000,- gaan...
Nu is de Authentique wel de basis uitvoering, kaal weinig elctrisch verstelbaar en weinig opties. Ik zou er zeker geen € 2950,- voor over hebben ook is de km stand belachelijk laag. Maar ja, de gemiddelde vraagprijs is wel hetzelfde ondanks dat er Dynamiques en Privileges met misschien maar 20.000 km meer op de teller voor minder gaan.
Vraag jezelf dus af wat jij wilt. Een beetje luxe en comfort, verstelbare bestuurdersstoel, electrische ramen en zo. Hoe ga je de auto gebruiken? Rij je veel kilometers of juist weinig. Weinig kilometers op de teller bij een auto van die leeftijd hoeft niet persé een voordeel te zijn. De Clio die jij op het oog hebt heeft nog geen 4000 kilometer per jaar gereden. Wanneer er veel korte ritjes mee zijn gereden is dat veel slechter voor de motor dan een enkele lange rit. Veel onderdelen zullen nog origineel zijn en waarschijnlijk snel kapot gaan als je de auto intensiever gaat gebruiken. Het blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken.
Voor die € 3000,- die je blijkbaar te besteden hebt zou ik kijken naar een iets leuker aangeklede clio, Expression of Dynamique met misschien een wat zwaardere motor. Ik heb zelf een 1.2 en ben en zeer te spreken over. Zowel in de stad als op de snelweg goed mee te kokmen met het verkeer. Maar voor hetzelfde geld kan je gewoon wat luxer rijden.
Voor die € 3000,- zou ik ook die beurt erbij bedingen. En als de auto er leuk uitziet en je bent er zelf van overtuigd, dan moet je ervoor gaan.
Maak eens een lijstje voor jezelf wat jij allemaal wilt van een auto. Dus wat je aan opties wilt, vermogen, verbruik etc en zet dat dan in volgorde wat het belangrijkst voor je is. Leg het dan naast deze Clio, dan zie je of je jezelf ermee een plezier doet.
De prijs is gewoon marktconform, is niets verkeerds over te zeggen.
Maak eens een lijstje voor jezelf wat jij allemaal wilt van een auto. Dus wat je aan opties wilt, vermogen, verbruik etc en zet dat dan in volgorde wat het belangrijkst voor je is. Leg het dan naast deze Clio, dan zie je of je jezelf ermee een plezier doet.
De prijs is gewoon marktconform, is niets verkeerds over te zeggen.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7102 Weergaves
-
Laatste bericht door RSx1000
-