Actieve Subwoofer Genoeg?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
r-kevin

Actieve Subwoofer Genoeg?

Bericht door r-kevin »

Ik vind het geluid in mijn clio niet heel slecht, echter, als ik het volume harder zet lijkt het of de standaard boxen het niet helemaal trekken (wat ik al eerder op het forum heb gelezen, de standaard boxen zijn niet alles).

Hoe ik het denk op te kunnen lossen is door een actieve subwoofer (pioneer TS-WX77A) aan te schaffen en aan te sluiten. :chinrub:

Vraag 1: Is het mogelijk om alle hoge(re) tonen door de standaard boxen af te laten spelen en alle lage tonen door de subwoofer? en zo ja, hoe? :huh:

Vraag 2: Zal deze oplossing dan genoeg zijn voor goed geluid? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Bonusvraag: Heeft iemand eventueel tips bij het aansluiten van deze sub?

:thanks:

Afbeelding
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: Actieve Subwoofer Genoeg?

Bericht door Ezra »

Dat kan ik beamen! Een actieve sub maakt het geluid voller en completer vind ik. Ten minste, dat is mijn ervaring met de actieve sub die ik heb.
172 / 2.0 16V
r-kevin

Bericht door r-kevin »

ArjanRS schreef:Ik wil er ook 1 in de Megane, maatje van me heeft hem ook en is tevreden.

Vraag 1: Ja, zet de bass uit (of laag) op je autoradio en die van de sub wat hoger.
Vraag 2: Verwacht geen wonderen van de bass, maar ik vind het net dat beetje meer wat het geluid afmaakt in een auto..
Bonusvraag (ga ik dan door voor de koelkast? ;)): Aasluiten spreekt voor zich, je krijgt er zelfs een handleiding bij!
Damn, is het zo makkelijk! Haha, ik heb een heel bericht over de "crossover" (het moment waarop de radio kiest om lage tonen naar de sub te sturen) gelezen. Maar goed, wonderen heb ik niet nodig, ik wil gewoon van die vervorming af als ik de radio is een keer wat harder zet wanneer een lekker nummer (K3 ofzo) op staat :laugh4:

Dan ga ik hem binnen kort maar bestellen, ik heb gezien bij kieskeurig dat ik hem voor € 228,nogwat incl verzendkosten al kan kopen.

YEA JE HEBT DE KOELKAST GEWONNEN:

Afbeelding

HIJ IS ONDERWEG (lopend)!
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Als je voor een actieve sub gaat neem er 1 van een goed merk en beluister hem ook.( er is zat " troep" te koop)
Zelf heb ik er 1 van hertz ik gebruik gehad, deze verkoop ik ook nu vanwegen hij best wel wat ruimte verbruikt.
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=70&t=15987

Ik kan hem evt ook inbouwen :thumbsup:
Groeten, Vincent.
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Ezra schreef:Dat kan ik beamen! Een actieve sub maakt het geluid voller en completer vind ik. Ten minste, dat is mijn ervaring met de actieve sub die ik heb.
Nu al twee positieve reacties over een actieve sub, tnx! Ideaal trouwens dat kleine woofertje onder je stoel, geeft dat echt zoveel extra bass?
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Vinnie_86 schreef:Als je voor een actieve sub gaat neem er 1 van een goed merk en beluister hem ook.( er is zat " troep" te koop)
Zelf heb ik er 1 van hertz ik gebruik gehad, deze verkoop ik ook nu vanwegen hij best wel wat ruimte verbruikt.
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=70&t=15987

Ik kan hem evt ook inbouwen :thumbsup:
Tnx! Ja dat is denk wel handig, moet ik even een zaak vinden waar ze dat ding hebben staan om hem te horen. Ja ik wil dus ook iets wat weinig ruimte nodig heeft zoals die Pioneer. Toch bedankt voor het aanbod!
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Heeft iemand toevallig ervaring met de Pioneer TSWX610A, hoe is het geluid? Past deze in het vak boven het reservewiel?

Afbeelding
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

r-kevin schreef:
Ezra schreef:Dat kan ik beamen! Een actieve sub maakt het geluid voller en completer vind ik. Ten minste, dat is mijn ervaring met de actieve sub die ik heb.
Nu al twee positieve reacties over een actieve sub, tnx! Ideaal trouwens dat kleine woofertje onder je stoel, geeft dat echt zoveel extra bass?
Ja dat voegt echt wat toe. Hij is instelbaar en kan de stoel ermee laten trillen als ik wil. Maar dat vind ik niet zo fijn, heb liever een mooi extra bass geluid. Geen overdreven gebonk :smash:
172 / 2.0 16V
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Onnodige quote verwijderd
Ja "crossover", ken je dat niet? :grin: Ik ook niet, maar heb er hier wat over gelezen:
http://www.mypolo.nl/forum/car-entertai ... lo-6r.html
Vandaar dat ik er wat over vraag, maar als het goed in te stellen is via de normale klankinstellingen van de clio vind ik dat best!

Nee ik wil waarschijnlijk voor de TS-WX77A gaan, deze sub is best breed en past precies in een kofferbak, het voordeel is dat hij heel plat is en krasbestendig waardoor je er gewoon spullen bovenop kan zetten. Hij gaat niet onder een bijrijdersstoel passen

voorbeeld:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Age op 16 jan 2013 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Dat is best een groot ding ja!
172 / 2.0 16V
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Best groot maar wel praktisch, en het geluid schijnt erg goed te zijn. Ik ga het meemaken, eerst gaan de lagere veertjes er onder, als ze binnen zijn
Laatst gewijzigd door Age op 16 jan 2013 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Nee ben ik ook niet ;)

ik ga er als ik hem heb zeker op terug komen (weet nog niet wanneer ik ga bestellen hoor), ook over de veren ga ik terug komen, inclusief foto's, maar dan gwn in mijn project topic.
Laatst gewijzigd door Age op 16 jan 2013 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Daar zat ik inderdaad over na te denken, de dubbele bodem, daar ga ik ook zeker nog even naar kijken. Komt wel een goede oplossing voor. Ik vind het ook mooier als hij niet in het zicht zit
Laatst gewijzigd door Age op 17 jan 2013 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
repelsteeltje2005
beginner
Contacteer:

Bericht door repelsteeltje2005 »

Hey

Ik heb deze platte subwoofer inmiddels een jaar in mn achterbak liggen en ben zeker te spreken over het geluid. Het is niet super hard maar het geeft je zeker wel het "betere onderbuik gevoel" :thumbsup:

Deze kan je eventueel ook aan de achter kant van je achterbank vast maken als je het zonde vind iets erop te plaatsen. Zelf heb ik er altijd een kistje opstaan en er is wel eens metaal in de vorm van een fietsen drager over heen geschoven maar tot op heden geen krassen :sunny:

Als de aanschaf niet zoveel haast heeft houdt dan MP in de gaten dat kan je zeker wel een aantal tientjes schelen.
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Bedoel je dan tegen de stoelen aan? Of de andere kant, want ik denk namelijk niet dat hij daar rechtop kan staan zonder dat die in de weg zit? Of past dit wel gewoon? Ik denk dat het mooiste gewoon is om een (gedeeltelijk) dubbele bodem Te maken. Op MP ben ik inderdaad ook aan het kijken, nog geen succes. Tnx
Laatst gewijzigd door Age op 18 jan 2013 07:59, 3 keer totaal gewijzigd.
repelsteeltje2005
beginner
Contacteer:

Bericht door repelsteeltje2005 »

Er zitten bevestigings banden bij waardoor je ze dus als het ware in de lucht tegen de rug van de achterbank kan monteren.

Alleen mijn gedachten was dan als je passagiers op de achterbank hebt zitten dat deze de hele tijd die bass in hun rug zouden voelen.

Daarom heb ik hem gewoon plat neergelegd in mijn achterbak ruimte. Een dubbele bodem zou wel mooier zijn denk ik :wink:

Suc6 met zoeken
k-vin
beginner
Contacteer:

Bericht door k-vin »

Ik heb de pioneer ts-wx11a
Deze is klein rond en staat rechts achter in de kofferbak
Ik heb de orginele speakers nog en heb een heel vol en volwassen geluid

Dit alles wordt wel aangestuurd door mijn pioneer deh-8400bt welke meer vermogen levert dan de gewone radio en er valt veel meer in te stellen om alles goed af te stemmen

Maar een actieve sub is prima te doen als je net dat beetje meer wilt
Als je een actieve sub onder de stoel plaats doe dat dan onder de bijrijderstoel

De trillingen kunnen best storend worden onder je eigen stoel
Clio 3 ph1 1.2tce 100
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Ja en ik wil hem ook niet tegen de achterbank want dan kan hij niet meer in delen naar beneden geklapt worden.

In de sub zit een ingebouwde versterker... Zou het dan echt wat uitmaken als je er een andere radio in doet? Ik vind de standaard radio namelijk gewoon netjes staan en ik weet niet zeker of ik alle ingebouwde handsfree, bleutooth enzo dan nog werken.

Ik heb ook naar die kleinere zitten kijken, maar denk dat ik voor die grotere ga
k-vin
beginner
Contacteer:

Bericht door k-vin »

Ik zal vanmiddag een foto maken van de subwoofer in de kofferbak

De standaard radio heeft geen sub uitgang en mijn pioneer wel

Dus de radio filtert zelf de bas naar de subwoofer en ik heb dan ook veel meer instelmogelijkheden zodat ik de speakers beter kan afstellen

En mijn radio levert 4x55w naar de speakers de orginele radio minder

Daar zit het verschil in
Voor de stuurbedienings is er een interface zodat deze ook weer werkt.

De standaard radio past wel veel mooier in het dashboard maar dat neem ik voor lief
Clio 3 ph1 1.2tce 100
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Is goed, ik ben benieuwd naar je foto,

Dat is jammer, dat die heen sub uitgang heeft?!

Kunnen de standaard speakers in de deuren die 55 w wel aan dan?
k-vin
beginner
Contacteer:

Bericht door k-vin »

Sorry voor de late reactie ben een beetje druk geweest

Heb helaas nog geen foto maar die post ik vanmiddag

De speakers kunnen het prima hebben er zit nu een heel volwasse geluid in de auto

Ik adviseer wel om de sub in de kofferbak te plaatsen zodat de kofferbak als extra klankkast functioneerd
Ik heb de sub in mijn vorige auto onder de stoel gehad en dan heb je al snel dat de sub doffe klappen geeft en in de kofferbak klinkt de sub veel voller
Clio 3 ph1 1.2tce 100
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Die heb ik destijds ook gehad in de Clio. Echt meer dan voldoende voor een goede ondersteuning. Vond ook dat bij volle bass dat hij best hard ging in de Clio. :thumbsup: Goede keus!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”