Beste Mede-forummers,
Ik ben nieuw op dit forum en hier terecht geraakt in mijn zoektocht naar een nette Clio RS Phase II (2001-2003)

. Vandaag heb ik proefritjes gemaakt met 2 van deze auto's en ze maakten allebei een goede indruk. Echter ik wil geen kat in de zak kopen...

en vraag daarom om jullie tips!
De Clio RS die ik het mooiste vond (interieur en exterieur) had 154.000 km gereden en kwam uit 2002. De auto had echter een zware koppeling met een hele korte weg naar het aangrijppunt. Dit duidt volgens mij op een kapotte drukgroep en misschien versleten platen. Dit geintje kan al heel snel 800 EUR gaan kosten, maargoed de prijs is ook wel laag. De verkoper houdt echter vol dat de koppeling volledig normaal is, maar de andere RS had duidelijk een veel soepelere koppeling. Ook merkte ik dat de andere RS een stuggere/hardere versnellingsbak had.
Wat is jullie ervaring met een RS versnellingsbak/koppeling?
Daarnaast heb ik niet even lekker vol kunnen doortrekken om te zien of de motor nog voldoende power heeft. Toen ik het vergelijk met de andere clio die ik reed, had ik wel het idee dat die tweede iets sneller was, maar dat kan puur subjectief zijn.
Wat zou een mogelijke oorzaak zijn van vermogen verlies?
Daarnaast zag ik dat de uitlaat was gemaakt met een dikke laag een of andere purpschuim spul (gumgum?). De knalpot, katalisator en de pijpen waren voor de rest mooi hard.
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen

. In de toekomst, als ik een lekkere RS heb gevonden, blijft ik zeker actief op dit forum!