wielbouten

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Mark

wielbouten

Bericht door Mark »

ik heb een vraagje

weet iemand toevalling hoelang mij wielbouten moeten zijn? of in iedergeval ongeveer?

Ik heb deze velgen
wat denken jullie wat ik nodig heb, of ongeveer?
wat is orgineel?

Afbeelding
Roy.Ginkel
beginner
Contacteer:

Re: wielbouten

Bericht door Roy.Ginkel »

Gewoon licht metalen wielbouten, ik geloof dat de lengt van de schroefdraad ongeveer 25 mm is bij standaart wielbouten en misschien voor alu velgen de bouten iets korter
zijn. Heb je originele bouten nog zou ik zeggen meet ze even op. Voor de meeste velgen heb je geen langere bouten nodig(correct me if i'm wrong :thumbsup:).
Wel van belang is dat je wel wielbouten voor aluminium velgen gebruikt maar dat is bekend neem ik aan.
Mark

Bericht door Mark »

dat was t probleem juist:P
kreeg me bouten er niet meer uit..
voor allevier een speciale sleutel
maar ik heb er een gevonde dus meet ze als ik die binnen heb ff op:)

toch bedankt
Roy.Ginkel
beginner
Contacteer:

Bericht door Roy.Ginkel »

Ik heb ook gemeten orginele bouten van Renault dop 19 voor alu velg zijn rond 23mm en staal velg dop 19, 21 mm. Dan waren jou bouten iets te lang of de velg gat iets minder breed want als je zelfde lengte hebt draai je ze er steeds hetzelfde stuk in, maar zijn ze iets langer dan komen ze iets verder in de naaf waar normaal het schroefdraad niet meer zit, dit stuk is meestal verroest omdat het niet gebruikt word, vandaar dat de bouten zo vast zitten. Dit is geen probleem hoor zolang ze aan de achterkant er maar niet uitsteken en je iets meer kracht moet gebruiken om ze los te maken. Dan is een luchtsleutel zo handig :thumbsup:
Mark

Bericht door Mark »

ik heb andere bouten als jij
ik heb inwendige ster met 10 punten, dus daar heb ik een speciale dop voor nodig. maar deze is al bestelt en nu hoop ik dat het de goede is

en over dat vast zitten, ik zal wel even kijken idd of die achterkant verroest was. :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”