Clio IV lease-informatie (bijtelling)

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Bennink

Clio IV lease-informatie (bijtelling)

Bericht door Bennink »

Even een overzicht van de bijtellingpercentages per uitvoering. Niet interessant voor de particulieren onder ons, maar wel handig voor de leaserijders! Leaseprijzen zijn natuurlijk per werkgever en leasemaatschappij, maar de bijtellingpercentages zijn voor iedereen gelijk.

Ik ben ff in de bijtelling-regels gedoken, want vanaf 01-01-2013 worden de grenzen voor de CO2-uitstoot weer aangepast. Niemand krijgt problemen met de auto's die al rondrijden, hier heb je alleen last van bij een nieuwe leaseauto.

Ik heb de website van de Belastingdienst.nl er ff bij gepakt:
Belastingdienst schreef:De CO2-uitstootgrenzen voor zeer zuinige, zuinige en overige auto’s zijn tot en met 2015 vastgesteld
( ... )
Benzine 2013:
Zeer zuinige auto's (14% bijtelling) >50 - ≤95
Zuinige auto's (20% bijtelling) >95 - ≤124

Diesel 2013:
Zeer zuinige auto's (14% bijtelling) >50 - ≤88
Zuinige auto's (20% bijtelling) >88 - ≤112
Dit is de uitstoot van de hatchback:

Code: Selecteer alles

TCe 90 ECO2  95gram, 14% bijtelling
TCe 90      104gram, 20% bijtelling (alleen als Dynamique & uit voorraad)
dCi 90 ECO2  83gram, 14% bijtelling
dCi 90       90gram, 20% bijtelling (alleen Dynamique & uit voorraad)
De uitstoot van de Estate is eindelijk bekend (23-01-2013), dit wordt de bijtelling (volgens Renault):

Code: Selecteer alles

TCe 90 ECO2 104gram, 20% bijtelling
dCi 90 ECO2  83gram, 14% bijtelling
Er komt straks een TCe 120 bij, daar zijn nog geen details van bekend. Wel is bekend dat die auto met EDC-automaat geleverd gaat worden. Met EDC betekent dat voor de dCi 90 hij onzuiniger wordt, dus 20%.
Bennink

Re: Clio IV lease-informatie (bijtelling)

Bericht door Bennink »

Renault heeft de TCe nu al aangepast, zodat ook in 2013 de Clio met benzineblok 14% blijft: Autoweek, Renault Clio 0.9 TCe ook in 2013 14 procent. Wat het artikel niet vermeldt, is of de Dynamique ook in aanmerking komt voor 14%.
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

En de DCi?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Bennink

Bericht door Bennink »

Die was al 14%, dus die wordt niet aangepast, daar is de Dynamique zeker weten 20%.
Clio13

Bericht door Clio13 »

Dit goede nieuws (voor diegenen die de auto zakelijk gaan rijden) was natuurijk wel te verwachten voor de TCe motoren, al konden de dealers mij dit nog niet beloven vorige jaar. In de prijslijst januari 2013 staat ook nu 20% aangegeven. Om dit voor te zijn heb ik mijn Clio in december laten afleveren.
clio4driver

Bericht door clio4driver »

De Clio wordt aangepast zodat deze ook in 2013 aan de eisen voor 14% voldoet.

http://www.autoweek.nl/nieuws/21814/ren ... 14-procent
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

De dci 90 S&S eco2 dynamic die vanaf april 2013 wordt uitgeleverd kent ook 83 CO2 g/km em is hiermee ook 14%
Terug te vinden in de prijslijst van januari 2013.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Bennink

Bericht door Bennink »

Ik heb even de beginpost aangepast: vanaf 2013 zijn alle uitvoeringen in 14% te krijgen (dus inclusief Dynamique). De uitvoeringen zonder ECO2 hebben wel 20% bijtelling, maar zijn uitsluitend nog uit voorraad leverbaar.
Bennink

Bericht door Bennink »

De normale dCi 90 hatchback heeft in NL 90 gram uitstoot. De dCi 90 ECO2 hatchback doet 83 gram.

Volgens Renault België doet de Clio GrandTour 93 gram uitstoten, dan verwacht ik dat de dCi ECO2 86 gram gaat uitstoten. In elk geval genoeg voor 14% bijtelling!
Bennink

Bericht door Bennink »

Ik heb van de dealer de Nederlandse folder in PDF gekregen, van zowel de hatchback als de estate. Ik heb zelf twijfels over hoe ze die 14% willen garanderen, omdat de TCe 5gram CO2 méér uitstoot dan de hatchback en de dCi gewoon dezelfde uitstoot als de hatchback heeft. In België is de uitstoot hoger, bij gebruik van hetzelfde blok dCi ECO2.

Renault heeft onderaan in de folder staan:
Folder Clio hatchback/estate schreef:Het eventueel uit de gewijzigde BPM-wetgeving voortvloeiende bedrag is verwerkt in de consumentenprijzen van deze prijslijst. In de praktijk kan het voorkomen, dat een in deze prijslijst genoemde energie-efficientieklasse, CO2 - uitstoot en/of fijnstofuit niet overeenkomt met de definitieve door het RDW gehanteerde waarde waardoor het vastgestelde bpm-bedrag op het moment van tenaamstelling van het kenteken kan afwijken van het in deze prijslijst genoemde bedrag. Dit kan ontstaan door wijzigingen in de specificaties van het product of door de aanpassing van de berekeningsmethode van de overheid. Renault Nederland en haar verkooporganisatie zijn in dat (eventuele) geval niet aansprakelijk voor afwijkingen in de prijsstelling. Mogelijke verschillen zijn te allen tijde voor rekening van de koper. Tevens verwijzen wij u naar de relevante algemene leveringsvoorwaarden van de BOVAG.
Met andere woorden: mocht bij het op kenteken zetten van je Clio blijken dat voor je auto geen 14% maar 20% moet worden bijgeteld: jammer dan :joker:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 4 Algemeen”