Leuke discussie!
Ik draai al iets langer mee, en toen ik in 1997 mijn eerste auto (Renault 5 GT Turbo) ging kopen kreeg ik ook van iedereen "wijze woorden".
Waarom moet je beginnen met een simpele auto?! Die 1.2 kan ook hard, dus daarmee kun je ook schade rijden, en kapot kunnen ze net zo goed!
Tuurlijk, de mensen hierboven hebben gelijk! Het onderhoud is duurder, en informeer naar een verzekering! Als dit erg duur is, kun je de RS misschien op naam van je ouders zetten.
Uit ervanring kan ik zeggen dat ik de hogere kosten graag voor lief nam! Een groot deel van mijn "inkomen" ging naar het turbootje! Maar ik koesterde hem (nog steeds trouwens) terwijl mijn maten in standaard gebakkies alles kapot trapten!
Plus, een RS zal altijd een hogere waarden houden dan een standaard Clio.
Over kilometerstanden; heb het afgelopen jaar twee RSjes gehad:
- phase1 tegen de twee ton (geen gezeur) waarin een kennis van me nu nog steeds rijdt.
- phase2 tegen de 130k (op gewoon onderhoud na niets vreemds)
Je moet het gewoon treffen! Als zo'n ding normaal bereden en onderhouden is, dan heb ik hem liever met twee ton op de klok dan een ding met 120k die door "Sjonnie" bereden is, veel uit gaf aan tjoening maar zo min mogelijk aan onderhoud.
Over prijzen en km standen kunnen we twisten, bekijk goed het aanbod, raadpleeg het register, en maak een keuze.
Zorg dat je wat achter de hand hebt voor onderhoud.
Succes met het maken van je keuze! Ik zou het wel weten...
