Hello,
Ik heb vorige week helaas een aanrijding gehad met mijn clio (4,5 maanden in bezit).
Iemand is achterop mij geknalt en hierdoor heb ik nu schade, de schade betreft:
Metale frame binnenin is verbogen waardoor de kofferbak niet meer goed sluit en de uitlaat robuuster klinkt.
Bumper is beschadigd met krasjes.
Achterklep zitten wat kleine deukjes.
Ik ben nu naar de garage gegaan en ook is er een expert gekomen, helaas het nieuws gehad dat mijn Clio economisch total loss is verklaard.
Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
Ik weet iedergeval dat economisch total loss verklaard betekend dat de schade meer is dan 2/3 van de dagwaarde.
Mijn vraag is hoe kan ik de dagwaarde zien en wat is het beste om te doen in mijn situatie?
Bedankt alvast!
Economisch total loss Clio 2 phase 1
Re: Economisch total loss Clio 2 phase 1
Tjah, afhankelijk van het bouwjaar en de uitvoering zal hij economisch 1000-1500 euro opleveren denk ik.
De auto richten, andere achterklep, bumper, spuitwerk....dan ben je dat al 2 keer kwijt
De auto richten, andere achterklep, bumper, spuitwerk....dan ben je dat al 2 keer kwijt
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Als hij total loss is krijg je het bedrag wat hij in normale staat (voor het ongeval) waard was. Ik zeg al, dat zal tussen de 1000 en 1500 euro liggen verwacht ik.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Je kan kijken wat het gunstigste is. Schade bedrag (dagwaarde) uit laten betalen met behoud van wrak. Ofwel, je krijgt een bedrag en mag de auto houden. Dan kan je die mogelijk in onderdelen verkopen. Je had een 1.6 toch? dan is alleen het blok al een paar honderd waard. Zo kan je wellicht je budget voor een vervanger opkrikken 
jah idd, ik kan nog wel met de auto rijden hij is verder nog prima in staat.
ik ga tevens ook een automonteurvriend inschakelen misschien kan hij het repareren.
ik ga tevens ook een automonteurvriend inschakelen misschien kan hij het repareren.
-
Guido0w
je kan bij de schadehersteller vragen voor montage van imitatie onderdelen met pasfit garantie.
Dit scheelt vaak zo'n 30% aan materiaalkosten.
Dit scheelt vaak zo'n 30% aan materiaalkosten.
vandaag een belletje gehad en de dagwaarde was 2750 euro, er was tevens een bod gedaan van 900 euro waardoor er een bedrag komt van 1850 euro met behoud van mijn clio.
Ongeveer voor die prijs de auto aangeschaft dus ik rij gratis bewijs van spreken.
Ongeveer voor die prijs de auto aangeschaft dus ik rij gratis bewijs van spreken.
2750 nog als dagwaarde, dat is echt veel meer dan ik had verwacht
Nja komt goed dan
Je rijdt nu gratis, maar je kunt ook de auto afstaan en het geld pakken. Dan kun je een clio 2 phase 2/3 kopen als je een klein beetje bijlegt.
Nja komt goed dan
Je rijdt nu gratis, maar je kunt ook de auto afstaan en het geld pakken. Dan kun je een clio 2 phase 2/3 kopen als je een klein beetje bijlegt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Inderdaad maar ik verkoop me auto dan liever zelf dan via een opkoper.sj0ertum schreef:2750 nog als dagwaarde, dat is echt veel meer dan ik had verwacht![]()
![]()
Nja komt goed dan
Tevens rijd deze auto perfect en zijn er geen klachten zelden vind ik weer zo'n auto, phase 2 of 3 zijn idd wel de mooiere modellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 7270 Weergaves
-
Laatste bericht door necessaryevil
-
- 3 Reacties