Tips: Vervuilde velgen reinigen
- Uufd
- forum starter
- Contacteer:
Re: Tips: Vervuilde velgen reinigen
Ja weet ook niet of dit erin zit. Weet wel dat het ook gebruikt wordt voor dergelijke dingen. Dus eerst eens getest op mijn croswagen en zag dat het goed ging. Dus even over de ganse wagen gespoten... 2 min laten inwerken en goed afspoelen en echt alle roest is weg dat vast gehecht zat in de lak. Wilde een foto voor en na nemen maar men pa had hem al ingespoten toen ik met het fototoestel aankwam...
Afhankelijk van de dosies die je gebruikt reinigd ook: alleminium, glas, metaal,... Enz
Afhankelijk van de dosies die je gebruikt reinigd ook: alleminium, glas, metaal,... Enz
Mijn Clio III 2.0 16V https://www.clioclubnederland.nl/viewto ... 13&t=16891
Vind het altijd zonde om van die dure producten te kopen voor de velgen. Ik gebruik altijd "Dasty"ontvetter voor mijn velgen. Werkt super, denk dat het wel een chemisch goedje is. Dus of het goed voor de velg is weet ik niet, maar het werkt super!
Je hebt ook alleen een echte velgenreiniger nodig als de velgen zwaart vervuild zijn.
Ik doe mn velgen altijd met het sopje wat ik over hou na het wassen van de auto.
Ingevrete remstof enzo krijg je echt niet weg met Dasty.
Ik doe mn velgen altijd met het sopje wat ik over hou na het wassen van de auto.
Ingevrete remstof enzo krijg je echt niet weg met Dasty.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ik krijg eigenlijk altijd ALLES weg met extra sterk aangemengde APC effe inspuiten, daarna borstelen en daarna een beurtje ironX en dan weer borstelen en dan spoelen (zelfs velgen die antraciet leken te horen ipv zilver zijn! )
-
- forum starter
- Contacteer:
sj0ertum schreef:Dan is dit iets voor jou Frank:
De haartjes zijn lekker zacht, blijven netjes op hun plek en spetteren niet wanneer je hem terug trekt uit je velg!
Hij is redelijk prijzig, maar met die dure wielen en de kwaliteit ben je hiermee alsnog goedkoper uit.
Ik heb hem zelf al een jaar, spoel hem altijd netjes uit, en ziet er nog als nieuw uit.
http://www.carclean.nl/product/Carclean ... USH_100750" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook is er nog een kleiner broertje voor als je echt kleine spaken hebt.
http://www.carclean.nl/product/Carclean ... ini_101464" onclick="window.open(this.href);return false;
IK zeg maar, Beter duur dan niet tekoop.
Weer een middenstander gered.
Grt, Alfred,
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Daily : Renault Clio 3
Project:"Clio2 RS 182
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Daily : Renault Clio 3
Project:"Clio2 RS 182
- alfasud1972
- forum starter
- Contacteer:
Zijn ze weer wit geworden uiteindelijk?Daniel de Rijke schreef:Ben natuurlijk enorm nieuwschierig of het te verhelpen is, ik had me er immers bij neergelegd dat ik ze nooit meer mooi schoon wit zou krijgen.Pictures or it didnt happend![]()
Morgen een vrijdag, dan maar eens mijn best doen en direct in de wax ermee
Uiteindelijk wel
De remdeeltjes die echt ingevreten waren (die wat ik telang heb laten zitten) heb ik met de IronX pasta eraf gekregen!
Nu maar zien dat ik het probeer bij te houden

De remdeeltjes die echt ingevreten waren (die wat ik telang heb laten zitten) heb ik met de IronX pasta eraf gekregen!
Nu maar zien dat ik het probeer bij te houden

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
doe er dan velgenwax op dan hoef je minder vaak en hard te poetsen (moet dit bij mijn ook auto nog doen)
Helaas heb ik een compound remblokken waar velgenwax niks tegenin te brengen heeft
Komend seizoen dip ik ze wit en als ze vies zijn trek ik het eraf en dan weer opnieuw

Komend seizoen dip ik ze wit en als ze vies zijn trek ik het eraf en dan weer opnieuw

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
hoezo dat stof vreet er doorheen?
Bovenstaande foto lijkt me duidelijk hoe hardnekkig het is! Zitten geen standaart remmen meer onder
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
als je het een tijdje laat zitten zit het zoizo vast!
ik gebruik ook iron-X altijd maar ben er ook achter gekomen dat ik ook nog eens tar-X nodig heb (ook dus teer vast op de velg)
ik denk dat het zoizo helpt tegen het al te ver vast zitten van het vuil!
ik gebruik ook iron-X altijd maar ben er ook achter gekomen dat ik ook nog eens tar-X nodig heb (ook dus teer vast op de velg)
ik denk dat het zoizo helpt tegen het al te ver vast zitten van het vuil!
Ik heb ook weleens velgenwax gebruikt maar het vervuilen gaat net zo snel. Zal wel aan de Ferodo DS2500 remblokken liggen?
Wordt allemaal heet en dan is wax vaak weggegooid geld.
Wordt allemaal heet en dan is wax vaak weggegooid geld.
Dan heb je geen goede wax gebruikt. Met een goede velgenwax of sealant worden ze inderdaad bijna net zo snel vies. Maar laat het maar eens een tijdje zitten. Dan ga je er één keer met een borsteltje overheen en het is direct schoon, waar je normaal zit te schrobben en boenen. Een velgenwax werkt echt, ongeacht wat voor remblokken je hebt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ik heb gewoon autowax gebruikt. Heb geen speciale velgenwax staan vandaar.
Heb je een goede velgenwax die je ons kan aanbevelen sjoerd?
Heb je een goede velgenwax die je ons kan aanbevelen sjoerd?
De keuze daarin is erg breed, maar voor de normale gebruiker zou ik de wheelsealant van Poorboysworld adviseren.
http://carclean.nl/product/Poorboys_Wor ... _WS_100734
De standtijd hiervan is vrij goed, ik breng heb ongeveer 4 keer per jaar aan
Dan is er nog een alternatief, genaamd Cquartz. Dit vormt een soort laagje van glas op je lak. Maar dit heeft wel een erg goede voorbereiding nodig voordat het wordt aangebracht.
http://carclean.nl/product/C_Pro_C_Quar ... Z10_101916
http://carclean.nl/product/Poorboys_Wor ... _WS_100734
De standtijd hiervan is vrij goed, ik breng heb ongeveer 4 keer per jaar aan

Dan is er nog een alternatief, genaamd Cquartz. Dit vormt een soort laagje van glas op je lak. Maar dit heeft wel een erg goede voorbereiding nodig voordat het wordt aangebracht.
http://carclean.nl/product/C_Pro_C_Quar ... Z10_101916
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010