
Clio 4 RS
- Elektronized
- forum member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 01 nov 2010 18:18
- Locatie: Aalst (België)
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Die loop zou ik toch wel es in't echt willen zien van op zo'n korte afstand..
Al bij al vind ik de RS stukken mooier vinden dan de gewone.. Dat geel valt op die video ook beter in de smaak dan op de foto's moet ik zeggen..

- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
[youtube]HHj12jyurJ8[/youtube]
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 26 mei 2008 00:12
- Locatie: Houten (UT)
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
http://www.topgear.com/uk/photos/new-re ... 2012-09-27
al een oud artikel maar er staan leuke foto's op
al een oud artikel maar er staan leuke foto's op

Groeten, Vincent.
- zarok
- forum starter
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 sep 2010 21:13
- Locatie: Alkmaar/Zevenhuizen Zh
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
Clio 4 RS
http://www.autoweek.nl/nieuws/22276/tre ... rs-200-edc

We hebben er even op moeten wachten, maar de nieuwe Renault Clio RS is dan nu echt los! Het hete opdondertje krijgt 200 pk uit een geblazen 1.6, en dat wil heel goed van z'n plek!
Het heeft even geduurd, maar daar is-ie dan: de Renault Clio RS 200 EDC! Voor de puristen was het even slikken, het hoogtoerige ongeblazen blok uit de vorige RS moet het veld ruimen voor een geblazen 1.6, maar wat prestaties betreft hoeven zij zich geen zorgen te maken.
De nieuwe RS krijgt een ESC transmissie met dubbele koppeling en uiteraard is hij weer ontwikkeld door de pientere koppen van de Renault Sport afdeling. Betere prestaties gekoppeld aan een lager brandstof verbruik. Dat wordt smullen!
De geblazen 1.6 levert 200 pk en 240 Nm koppel bij 1.750 tpm. Daarmee heeft hij zijn vermogen, uiteraard gezien de turbo, eerder voor handen dan zijn voorganger. Dat betekent dat gemakkelijker alles uit de RS gehaald kan worden, wat iets van het speelplezier van het vorige exemplaar weg kan nemen. De sprint naar de 100 km/h is in 6,7 seconden achter de rug, de snelle Fransman raast door tot 230 km/h. Renault belooft een verbruik van 6,3 liter op de 100 km. De CO2 uitstoot bedraagt 144 g/km.
De achterwielophanging is 10 procent stijver dan die van de RS van derde generatie Clio. Remmen in de maat 260 mm moeten de rappe B-segmenter weer tot stilstand krijgen. Van voren monteert Renault remmen met een diameter van 320 mm, deze zijn afkomstig van de Laguna V6.
Een elektronisch differentieel moet ervoor zorgen de al het vermogen nog een beetje fatsoenlijk op de weg is te krijgen. Wanneer het snelheidsverschil tussen de voorwielen te groot is, wordt een van de twee minimaal afgeremd. Het systeem treedt in werking voordat het tractiesysteem gaat meedoen. Wie toch graag een hardcore Clio wil kan de Cup-configuratie aanvinken (foto 8).Deze is 15 procent stijver, 3 mm lager en moet net een tandje scherper sturen dan de normale versie, de RS Sport. Beide uitvoeringen krijgen een Launch Control-systeem met zich mee, waarmee de RS als een speer bij het stoplicht weg moet kunnen schieten.
Looks
We zien een gele rakker, voorzien van een lekkere bumperkit, dubbele uitlaatpijpjes en forse wielen. Standaard staat hij op 17-inch lichtmetaal, naar wens zijn er sloffen in de maat 18-inch onder te leggen. De RS ziet er ook (en alleen) als vijfdeurs behoorlijk smakelijk uit. De diffuser zorgt voor maar liefst 80 procent van de extra downforce die de nieuwe gepeperde Clio met zich mee krijgt. De andere 20 procent komt voor rekening van de achterspoiler. Wat kleurtjes betreft vat er te kiezen uit vijf smaken, Glacier White, Flamme Red, Profond Black, Platine Grey en Sirius Yellow, die laatste zien we op de persfoto's. In het interieur zijn de nodige sportieve details aangebracht. Het is voornamelijk zwart, maar rode stiksels en RS-embleempjes zorgen voor een sportieve ambiance.
Imitatie
Verder schroeft Renault Sport de RS Monitor 2.0 in zijn jongste telg. Op dit scherm valt achterlijk veel technische data af te lezen over wat er onderhuids met de Clio gebeurt. Leuk detail: met digitale hoogstandje is het geluid van de RS in te stellen. Het geluid dat uit de uitlaat komt wordt in het interieur nogeens versterkt. Bovendien kun je de Clio de motorgeluiden van illustere sportievelingen laten nabootsen. Denk aan de Alpine A110, de R8 Gordini en, jawel, de nu al legendarische Nissan GTR...

We hebben er even op moeten wachten, maar de nieuwe Renault Clio RS is dan nu echt los! Het hete opdondertje krijgt 200 pk uit een geblazen 1.6, en dat wil heel goed van z'n plek!
Het heeft even geduurd, maar daar is-ie dan: de Renault Clio RS 200 EDC! Voor de puristen was het even slikken, het hoogtoerige ongeblazen blok uit de vorige RS moet het veld ruimen voor een geblazen 1.6, maar wat prestaties betreft hoeven zij zich geen zorgen te maken.
De nieuwe RS krijgt een ESC transmissie met dubbele koppeling en uiteraard is hij weer ontwikkeld door de pientere koppen van de Renault Sport afdeling. Betere prestaties gekoppeld aan een lager brandstof verbruik. Dat wordt smullen!
De geblazen 1.6 levert 200 pk en 240 Nm koppel bij 1.750 tpm. Daarmee heeft hij zijn vermogen, uiteraard gezien de turbo, eerder voor handen dan zijn voorganger. Dat betekent dat gemakkelijker alles uit de RS gehaald kan worden, wat iets van het speelplezier van het vorige exemplaar weg kan nemen. De sprint naar de 100 km/h is in 6,7 seconden achter de rug, de snelle Fransman raast door tot 230 km/h. Renault belooft een verbruik van 6,3 liter op de 100 km. De CO2 uitstoot bedraagt 144 g/km.
De achterwielophanging is 10 procent stijver dan die van de RS van derde generatie Clio. Remmen in de maat 260 mm moeten de rappe B-segmenter weer tot stilstand krijgen. Van voren monteert Renault remmen met een diameter van 320 mm, deze zijn afkomstig van de Laguna V6.
Een elektronisch differentieel moet ervoor zorgen de al het vermogen nog een beetje fatsoenlijk op de weg is te krijgen. Wanneer het snelheidsverschil tussen de voorwielen te groot is, wordt een van de twee minimaal afgeremd. Het systeem treedt in werking voordat het tractiesysteem gaat meedoen. Wie toch graag een hardcore Clio wil kan de Cup-configuratie aanvinken (foto 8).Deze is 15 procent stijver, 3 mm lager en moet net een tandje scherper sturen dan de normale versie, de RS Sport. Beide uitvoeringen krijgen een Launch Control-systeem met zich mee, waarmee de RS als een speer bij het stoplicht weg moet kunnen schieten.
Looks
We zien een gele rakker, voorzien van een lekkere bumperkit, dubbele uitlaatpijpjes en forse wielen. Standaard staat hij op 17-inch lichtmetaal, naar wens zijn er sloffen in de maat 18-inch onder te leggen. De RS ziet er ook (en alleen) als vijfdeurs behoorlijk smakelijk uit. De diffuser zorgt voor maar liefst 80 procent van de extra downforce die de nieuwe gepeperde Clio met zich mee krijgt. De andere 20 procent komt voor rekening van de achterspoiler. Wat kleurtjes betreft vat er te kiezen uit vijf smaken, Glacier White, Flamme Red, Profond Black, Platine Grey en Sirius Yellow, die laatste zien we op de persfoto's. In het interieur zijn de nodige sportieve details aangebracht. Het is voornamelijk zwart, maar rode stiksels en RS-embleempjes zorgen voor een sportieve ambiance.
Imitatie
Verder schroeft Renault Sport de RS Monitor 2.0 in zijn jongste telg. Op dit scherm valt achterlijk veel technische data af te lezen over wat er onderhuids met de Clio gebeurt. Leuk detail: met digitale hoogstandje is het geluid van de RS in te stellen. Het geluid dat uit de uitlaat komt wordt in het interieur nogeens versterkt. Bovendien kun je de Clio de motorgeluiden van illustere sportievelingen laten nabootsen. Denk aan de Alpine A110, de R8 Gordini en, jawel, de nu al legendarische Nissan GTR...
Laatst gewijzigd door fvdberg op 15 feb 2013 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Serieus, een auto die andere motorgeluiden nabootst...
Straks wordt deze ook nog leverbaar zeker:
[youtube]k85mRPqvMbE[/youtube]
Verder een leuke auto, maar naar mijn mening minder dan zijn voorgangers.
Straks wordt deze ook nog leverbaar zeker:
[youtube]k85mRPqvMbE[/youtube]
Verder een leuke auto, maar naar mijn mening minder dan zijn voorgangers.
Re: Clio 4 RS
Damn!! dat geel ziet er wel héél nice uit, maar blijkbaar moet je voor dat kleurtje wel 1600€ neerleggen? 

Re: Clio 4 RS
Doen exclusieve merken al een paar jaar.Frank [Factory] schreef:Serieus, een auto die andere motorgeluiden nabootst...
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Nooit geweten. Ik vind het in ieder geval een erg onzinnige uitvinding.
Re: Clio 4 RS
Achja, denk dat je daar pas over kunt oordelen als je het een keer hebt kunnen ervaren. Tot die tijd is elk oordeel een vooroordeel.
Op Renault.fr kun je 'm al configureren, voor de dromers onder ons!
http://www.renault.fr/gamme-renault/veh ... nfigurator
Op Renault.fr kun je 'm al configureren, voor de dromers onder ons!

http://www.renault.fr/gamme-renault/veh ... nfigurator
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Een motor moet klinken zoals hij klinkt. Anders kun je net ze goed op de fiets gaan zitten met een speelkaart tussen de spaken.
Re: Clio 4 RS
Zie de Franse configuratorgoos schreef:@Kevin, hoe kom je bij de 1600 euro? Ik zie die prijsen nergens staan.

Re: Clio 4 RS
Frank [Factory] schreef:Een motor moet klinken zoals hij klinkt. Anders kun je net ze goed op de fiets gaan zitten met een speelkaart tussen de spaken.
Neemt niet weg dat je pas over iets kunt oordelen als je het ervaren hebt.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
en ik denk dat men dankzij alle milieu normen geen lekker klinkende uitlaten meer kunnen / mogen maken....
En als ze het goed doen, merk je er niets van...
En als ze het goed doen, merk je er niets van...
Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Je kunt sommige dingen ook niet leuk vinden zonder het te ervaren.
Ik oordeel lekker nu al. Lekker puh.
Ik oordeel lekker nu al. Lekker puh.

Re: Clio 4 RS
Ik zou niet snel een gele auto kopen,
maar dat gele kleurtje van de RS is echt gaaf.
Alleen jammer dat die diffuser grijs is, vindt dat er niet echt bijpassen,
zwart was mooier geweest.
maar dat gele kleurtje van de RS is echt gaaf.
Alleen jammer dat die diffuser grijs is, vindt dat er niet echt bijpassen,
zwart was mooier geweest.
Re: Clio 4 RS
@Frank: Wij weten inmiddels wel dat jij je oordeel t.o.v. de Clio IV als sinds de eerste foto klaar hebt.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
En waarom mag dat niet?
En dit is overigens niet sinds de eerste foto's, maar na hem in het echt gezien te hebben en er in gezeten te hebben.
De rs vind ik verder een nette auto, maar zonder dat beetje extra wat de eerdere modellen wel boden. Dan doel ik op het uiterlijk.
Waarom mag iedereen die hem geweldig vind wel zijn mening geven, maar ik niet?
En dit is overigens niet sinds de eerste foto's, maar na hem in het echt gezien te hebben en er in gezeten te hebben.
De rs vind ik verder een nette auto, maar zonder dat beetje extra wat de eerdere modellen wel boden. Dan doel ik op het uiterlijk.
Waarom mag iedereen die hem geweldig vind wel zijn mening geven, maar ik niet?
- Entity_Razer
- forum member
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 01 aug 2010 21:48
- Locatie: Antwerpen - Belgïe
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Moest ik om de hoek werken en geen bedrijfswagen hebben kwam er een 4 RS (of megane RS ...) op de oprit te staan
Vond ze origineel echt LELIJK op foto, tot ik de 1e in het echt zag ... van afwerking van de RS (intern) kan ik nog weinig zeggen, die wil ik eerst ff in het echt zien, maar de looks ervan vind ik echt wel bruut en de motor / ophanging / versnellingsbak zal ook aangenaam zijn vermoed ik

Vond ze origineel echt LELIJK op foto, tot ik de 1e in het echt zag ... van afwerking van de RS (intern) kan ik nog weinig zeggen, die wil ik eerst ff in het echt zien, maar de looks ervan vind ik echt wel bruut en de motor / ophanging / versnellingsbak zal ook aangenaam zijn vermoed ik

Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Voor de positieve noot:
Zo vind ik hem wel mooi.
En denk dat de GT ook wel leuk zal zijn:
Zo vind ik hem wel mooi.

En denk dat de GT ook wel leuk zal zijn:
Re: Clio 4 RS
De uitrusting van de Clio 4 RS is wel veel uitgebreider, dan die van de Peugeot 208 GTI.
Ik denk dat hier de prijs wel wat hoger gaat uitvallen, met onze BPM (CO2-taks
).
Dat schakelen met die flippers aan het stuur heeft toch ook wel wat.

Ik denk dat hier de prijs wel wat hoger gaat uitvallen, met onze BPM (CO2-taks

Dat schakelen met die flippers aan het stuur heeft toch ook wel wat.

Re: Clio 4 RS
De peugeot 208 gti kost hier 25.690, dus als je die lijn door zou trekken zou de RS ongeveer vanaf 26.200 euro te koop moeten zijn. Ben benieuwd....
- Entity_Razer
- forum member
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 01 aug 2010 21:48
- Locatie: Antwerpen - Belgïe
- Contacteer:
Re: Clio 4 RS
Geen recaro optie
dat is wel spijtig

Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !