uitval snelheidsmeter en stotterend rijden clio 1.9 Diesel

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Ben

uitval snelheidsmeter en stotterend rijden clio 1.9 Diesel

Bericht door Ben »

Mijn snelheidsmeter valt sinds gister uit met af en toe een opleving waarbij de naald de snelheid even aangeeft om dan weer terug te vallen. De auto rijdt nu ook enigszins stotterend. Hoort dit bij elkaar? en wat moet er aangedaan worden? Het is een Clio diesel 1.9 uit 2000 met 330.000 km op de teller.
M.v.g. Ben.
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: uitval snelheidsmeter en stotterend rijden clio 1.9 Dies

Bericht door Ezra »

Dat van de snelheidsmeter zal waarschijnlijk de sensor op de versnellingsbak zijn. Tenminste op de RS zit de sensor op de versnellingsbak weet niet precies hoe dat zit bij jouw auto (iemand die dat wel weet?).

In ieder geval, waarschijnlijk moet je die even schoonmaken. Heel vaak is dat het probleem.
172 / 2.0 16V
FCZZ

Re: uitval snelheidsmeter en stotterend rijden clio 1.9 Dies

Bericht door FCZZ »

Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn 1.9D ph1.

Het probleem bij mij was een massaprobleem in mijn linker achterlicht. Door vuil en vocht ging er een complete kerstboom op mijn dashboard branden, viel mijn snelheidsmeter uit en ging hij wel eens stotteren.

Probeer eens alle contactjes van je linker achterlicht schoon te maken. Stekkertjes, lampjes, printplaat, alles. Als het dan nog niet is verholpen is het misschien je sensor op de versnellingsbak.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”