Onuiste gegevens op voertuigbewijs.

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
repelsteeltje2005
beginner
Contacteer:

Onuiste gegevens op voertuigbewijs.

Bericht door repelsteeltje2005 »

Beste clio rijders :driving:

Afgelopen januari heb ik een clio 1.2 TCE overgekocht van een bekende. Deze persoon kocht toen een nieuwe clio estate 1.2 TCE bouwjaar 2012. Echter heeft hij onlangs een brief van de RWD gekregen met het de melding dat de kW aanduiding niet 74 moet zijn maar 76kW. De brief bleek allemaal legitiem en inmiddels heeft die al weer een aangepast kentekenbewijs ontvangen.

Echter vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die dit verzoek hebben ontvangen en waarom dit eigenlijk van belang is dat dit aangepast word. Deze aanpassing heeft verder geen invloed op de wegenbelasting of iets dergelijken naar mijn id.
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: Onuiste gegevens op voertuigbewijs.

Bericht door Ezra »

Misschien dat verzekeringen hier naar kijken. In dit geval maakt die 2 kw dan natuurlijk niet veel uit..
Of het is misschien dat je niet rechtsgeldig verzekert kan zijn omdat de opgegeven specificaties niet overeen komen met de echte waardes van de auto.

Toen ik m'n vorige auto in Nederland invoerde hebben ze de kw's met de pk's verward. Dat was best wel een verschil toen.. Was blij dat ik niet in Engeland of Frankrijk woonde omdat ze daar voor de verzekering afgaan op het vermogen (en leeftijd).
172 / 2.0 16V
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”