Heren,
Ik ga aankomende zaterdag naar een Clio RS 2.0 uit 2001 kijken. Deze heeft een NAP gecontroleerde kilometerstand van 140.000 kilometer. Nu is de distributieriem 2 jaar geleden vervangen bij 62.000 km. Is het verstandig om aan de garagehouder te vragen om deze voorafgaand aan de koop te vervangen of zeggen jullie van dit is niet nodig....
Ik rijd ongeveer 10.000 kilometer per jaar
gr
Aankoop nieuwe CLio 2.0 RS (2001)
Re: Aankoop nieuwe CLio 2.0 RS (2001)
Nee, dat is niet nodig. Ik geloof dat Renault voorschrijft dat het 5 jaar of 100.000 km is. Ik denk zelfs dat de garagehouder het zal weigeren, omdat het nog helemaal niet aan de orde is.
ben benieuwd naar de auto, succes met de eventuele aankoop!
Edit: Ik dacht dat de distributie 62.000 geleden vervangen was. Nou ja, eigenlijk maakt dat weinig uit. Er is nog geen reden tot vervanging. Je kunt het bedingen bij de garagehouder, maar waarschijnlijk zul je er (voor een deel) zelf voor moeten opdraven.
ben benieuwd naar de auto, succes met de eventuele aankoop!
Edit: Ik dacht dat de distributie 62.000 geleden vervangen was. Nou ja, eigenlijk maakt dat weinig uit. Er is nog geen reden tot vervanging. Je kunt het bedingen bij de garagehouder, maar waarschijnlijk zul je er (voor een deel) zelf voor moeten opdraven.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Sowieso geeft het niet vervangen van de distributie een betere onderhandelingspositie voor de koop. Die distributie kun je vast wel ergens goedkoper laten doen. Bij Henny bijvoorbeeld. Als je het bij de koop in doet zal je relatief gezien de hoofdprijs betalen hiervoor.
Lekker laten zitten. Redenen daarvoor zijn hierboven al gegeven.
Overigens is het advies 120.000 km of 5 jaar.
Bij 182.000 ben je dus aan de beurt. Met ongeveer 10.000 per jaar zit je dus over drie jaar zowel aan het aantal kilometers al de leeftijd van de huidige DR en moet dan vervangen worden.
Waar je wel even naar moet kijken: tussen 2001 en 2010 heeft de auto 62.000 gedeeld door 9 is gemiddeld 7.000 km per jaar gemaakt.
De laatste twee jaar ongeveer 40.000 per jaar. Een stuk intensiever gebruik. Met zoveel kilometers per jaar is het wel belangrijk dat de onderhouds historie klopt, met name van de laatste twee jaar. De auto moet minimaal een paar (waarschijnlijk 3) beurten hebben gehad. Afleveren met een grote beurt lijkt mij dan ook een logischer keuze.
Overigens is het advies 120.000 km of 5 jaar.
Bij 182.000 ben je dus aan de beurt. Met ongeveer 10.000 per jaar zit je dus over drie jaar zowel aan het aantal kilometers al de leeftijd van de huidige DR en moet dan vervangen worden.
Waar je wel even naar moet kijken: tussen 2001 en 2010 heeft de auto 62.000 gedeeld door 9 is gemiddeld 7.000 km per jaar gemaakt.
De laatste twee jaar ongeveer 40.000 per jaar. Een stuk intensiever gebruik. Met zoveel kilometers per jaar is het wel belangrijk dat de onderhouds historie klopt, met name van de laatste twee jaar. De auto moet minimaal een paar (waarschijnlijk 3) beurten hebben gehad. Afleveren met een grote beurt lijkt mij dan ook een logischer keuze.
-
bakkertje
Is dit toevallig de Clio uit marssum? Een donkerblauwe?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7095 Weergaves
-
Laatste bericht door RSx1000
-
- 1 Reacties