Mijn Clio 1.2 RN van 1999 heeft standaard geen geluidsdempingsmateriaal onder de motorkap, nu heb ik op de sloop twee delen geluidsisolatie mee genomen, een deel zit echt aan de onderzijde van de motorkap, het andere deel zit op het schutbord. Nu heb ik niet alle bevestiging dopjes en plastic schroeven mee kunnen nemen omdat er veel kapot ging.
Nu is mijn vraag, heeft er iemand een foto van hoe het dempingsmateriaal op het schutbord zit bevestigd (of een Dialogys screenshoot)? Ik weet niet of er nog verschil in de uitvoeringen zit maar bij mij gaat het om een 1.2 58 pk versie.
PM me maar even voor mijn mail adres. Alvast bedankt !
Geluidsdemping materiaal onder de motorkap.
- alfasud1972
- forum starter
- Contacteer:
Re: Geluidsdemping materiaal onder de motorkap.
Wel een plaatje van alle delen.

Die plastic pinnen zijn via de dealer voor ca. 50 ct/stuk te kopen.

Die plastic pinnen zijn via de dealer voor ca. 50 ct/stuk te kopen.
- alfasud1972
- forum starter
- Contacteer:
Re: Geluidsdemping materiaal onder de motorkap.
Dank je wel ! het is mij echter nog niet helemaal duidelijk hoe e.e.a. vast zit. Ik heb even gekeken en hij zit bij mij op drie plaatsen vast.
De mijne lijk het meest op de linker, dus op bovenstaande plaatje is de onderste de mat die onder de hele kap zit, en de twee er boven voor op het schutbord en daarvan dus de linker. Wat ik mij er van kan herinneren zat hij op de sloop Clio iig geval op een plek vast met een iets grotere ronde plastic knop, die je vast of los kan draaien met een schroevendraaier, deze knop heb ik wel kunnen bewaren. Alleen zit bij mij er op die plek geen bout oid.
Dus als iemand geluidemping op zijn schutbord heeft en daar een foto van zou kunnen maken zou mij dat enorm helpen. Ik heb mij door de dealer laten vertellen dat die plastic knopjes om het paneel onder de motorkap te bevestigen 1,50 p/st kosten wat ik niet echt goedkoop vind, maar goed. Ik heb wat dopjes van een Citroen meegenomen van de sloop, en wellicht dat het daar ook mee gaat.
De mijne lijk het meest op de linker, dus op bovenstaande plaatje is de onderste de mat die onder de hele kap zit, en de twee er boven voor op het schutbord en daarvan dus de linker. Wat ik mij er van kan herinneren zat hij op de sloop Clio iig geval op een plek vast met een iets grotere ronde plastic knop, die je vast of los kan draaien met een schroevendraaier, deze knop heb ik wel kunnen bewaren. Alleen zit bij mij er op die plek geen bout oid.
Dus als iemand geluidemping op zijn schutbord heeft en daar een foto van zou kunnen maken zou mij dat enorm helpen. Ik heb mij door de dealer laten vertellen dat die plastic knopjes om het paneel onder de motorkap te bevestigen 1,50 p/st kosten wat ik niet echt goedkoop vind, maar goed. Ik heb wat dopjes van een Citroen meegenomen van de sloop, en wellicht dat het daar ook mee gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 11868 Weergaves
-
Laatste bericht door mox
-
- 3 Reacties