Xenon-lamp H7 bevestigen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Manuel

Xenon-lamp H7 bevestigen

Bericht door Manuel »

Een aantal dagen geleden heb ik een aftermarket Xenon-set besteld, vol enthousiasme begonnen met het demonteren van de bumper (hier schrijf ik binnenkort nog een howto voor), koplampunits los schroeven en dan tegen het probleem aanlopen van hoe draai ik de Xenon-aftermarket lampen vast.

Een foto over de unit in kwestie:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb jammer genoeg geen foto gemaakt van de bevestigingsklip die achter de dop zit (met rood gemarkeerd) maar het is een draaisysteem en niet zoals bij de stadsverlichting. Hier wordt de lamp-adapter (h7) namelijk vastgehouden door twee torx-schroeven.

Foto van mijn Xenon-lamp:
Afbeelding
Afbeelding

Is er een manier om deze lamp op een verantwoorde wijze vast te zetten en dat het ook goed door de APK-komt zonder de halve koplampenunit te slopen (d.m.v. boren, etc.)?

PS: Als het nog niet duidelijk is welke lampenadapter ik bedoel kan ik later vandaag gerust een foto ervan schieten.
Engee
über forummer
Contacteer:

Re: Xenon-lamp H7 bevestigen

Bericht door Engee »

Bij goed zoeken vind je het antwoord met gemak hier ergens in een topic. Maar je moet de beugel waar de originele lamp mee vastzit gedraait even aanpassen.

Beugeltje aan 1 kant doorknippen, om de xenonlamp doen en vastdraaien. :thumbsup:
Manuel

Bericht door Manuel »

Mijn excuses, ik was vergeten om erbij te vermelden wat ik reeds had gevonden:

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 103&t=5867" onclick="window.open(this.href);return false; -> erg leuke how-to, alleen zonder foto kan ik er niet veel mee. Ik heb namelijk geen idee wat hij met 'het clipje' bedoelt. Als hij het clipje van de Xenon-lamp zelf bedoelt, dus het plastic, is een insnede maken geen enkel probleem. Alleen hoe klem je de lamp dan alsnog vast zonder de koplampunit dusdanig te slopen.

Ik zal Gijs87 even vragen of hij nog een back-up van de foto heeft.

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =16&t=2637" onclick="window.open(this.href);return false; -> hetzelfde probleem alleen jammer dat er geen makkelijkere oplossingen zijn.
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

De nieuwe Xenon-lamp zet je hetzelfde vast zoals nu je normale H7 lamp vast zit. Alleen moet je zorgen dat het RVS beugeltje om je xenonlamp komt te zitten.

Heb je de H7 lamp er al eens uitgehad? Zodat je weet over welk beugeltje gesproken wordt? Zoja maar er even een foto van, dat legt makkelijker uit :thumbsup:
Manuel

Bericht door Manuel »

Thnx.

Heb mijn steenkolen Frans eens ingezet en heb nu alle foto's die ik nodig heb. Als het vanmiddag rustig blijft op de zaak ga ik er mee beginnen.
Manuel

Bericht door Manuel »

Kleine update:
Het is allemaal gelukt dankzij deze tutorial: http://www.forum-auto.com/les-clubs/ren ... 383079.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was even prutsen maar al met al goed gekomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”