Weinig power onderin bij koude motor?
Weinig power onderin bij koude motor?
De laatste 2 dagen heb ik het idee dat ik bij een koude motor in de eerste en tweede versnelling minder vermogen heb onderin. Ik ga dit nog even in de gaten houden, maar in welke richting zou ik dit moeten zoeken, mocht het probleem zich blijven voordoen?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Weinig power onderin bij koude motor?
Airco staat wel altijd aan, daar heb ik niets aan veranderd. Het gaspedaal reageert minder alert dan een paar dagen geleden. Duurt maar heel kort, na een minuutje of 5 is het weg, en kan ik weer vol gas geven. Ik heb het pas een paar keer geconstateerd, dus ik kijk het nog even aan. Ik hoop dat het niets ernstigs is.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik herken het probleem wel van mijn rs. Maar ik hoop voor je dat dit niet het geval is bij jou Clio.
Zal van alles kunnen zijn, dus ik zal er geen uitspraken over doen. Dat laat ik aan de experts over.
Zal van alles kunnen zijn, dus ik zal er geen uitspraken over doen. Dat laat ik aan de experts over.
Ik ben zojuist nog even onder de motorkap gedoken. Niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik kan altijd kijken of ik wat raars tegen kom. Mogelijk heb ik de oorzaak al gevonden, het luchtfilter lag namelijk los op de accukap. Ik heb het idee dat er een accukap op ligt die niet helemaal lekker past, pas als ik het luchtfilter vastklik aan de aanzuigbuis, ligt de accukap vast. De klemverbinding waarmee de accukap normaal vast zou moeten zitten past voor geen meter..