Dag allen,
Ik heb sinds vorige week een Clio 2 uit 2000 met een 1.6 16v onder de motorkap.
Nu merkte ik onlangs dat er slotbouten op zitten. Uiteraard is de bijbehorende dop nergens te vinden. De handelaar waar ik hem van kocht weet van niks dus dat kan ik vergeten.
Ik ben naar bandenboeren geweest zoals Kwik fit maar tot nu toe wil niemand er wat aan doen.
Ik wilde eerst een dop om de slotbout slaan. Dit kan niet want hij is rond van buiten. De vorm zit van binnen.
Toen heb ik geprobeerd een gewone moer op de slotbout te lassen zodat ik grip had. Ook dit lukt niet want de bouten zitten heel diep in de gaten dus ik kan er bijna niet bij. Krijg ze niet vast genoeg. Daarna heb ik geprobeerd met een frees de kop er af te frezen. Ook dit lukte niet want het metaal is veel te hard om alles weg te frezen.
Ik zie geen mogelijkheden meer om de bouten er af te krijgen maar ze zullen er toch een keer af moeten. Bovendien moet rechtsvoor er sowieso af, aangezien ik de distributieriem wil vervangen. En we gaan volgende week op vakantie naar Italië. Wat als ik een lekke band krijg.
Iemand een idee??
Slotboutprobleem
-
1.2 frikandel
-
Hipdekip
Re: Slotboutprobleem
Dealer zegt dat hij niks kan. Het is geen originele Renault slotbout. Uitboren hebben we geprobeerd maar het is vreselijk hard staal. Is niet te doen met ons materiaal....
Gewoon naar een bandenboer gaan, mijn broertje had hetzelfde probleem, maar kwam hier achter bij een lekke band binnen de 24 uur dat hij zijn nieuwe auto had
Die hadden er een speciaal gereedschap voor.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
1.2 frikandel
- pjbosvelt
- forum member
- Contacteer:
kun je misschien een foto uploaden.... voor hetzelfde