Clio lijkt op vliegtuig

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
lean1990

Clio lijkt op vliegtuig

Bericht door lean1990 »

Hallo allemaal,

Sinds een weekje ongeveer maakt mijn auto een ontzettend rot geluid. Het lijkt te komen van links voor en dan met name van de linker voorband. Het begon met een laag brom toontje en is nu gepromoveerd tot een opstijgend/dalend vliegtuig gebrom. Tevens hoor ik bij een hogere snelheid iets "flapperen" net alsof er ergens iets los zit maar ik kan niks zien als ik onder/langs/boven/achterstevoren bij mn motorkap sta of bij mijn wielen kijk.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of ik hier veilig mee door kan rijden?
Je kunt elkaar namelijk vanaf de 50 km niet meer verstaan in de auto. Aan de buitenkant hoor je niets zo ver ik weet.

P.s. sorry als t bij t verkeerde onderwerp staat maar weet niet of t motorisch is of vanuit t onderstel komt.
Mearjo.

Re: Clio lijkt op vliegtuig

Bericht door Mearjo. »

Gok een enkeltje wiellager... Niet te lang mee door blijven rijden...
lean1990

Bericht door lean1990 »

Oh en hoe lang is dan verstandig? Plus is het dan verantwoord/ veilig om lange stukken snelweg te gaan rijden?
Of überhaupt lange stukken?
Mearjo.

Bericht door Mearjo. »

Eh. Nee.

Zo snel mogelijk vervangen. Als je er te lang mee blijft rijden kan je je wiellager in puin rijden.. als het echt fout gaat slaat je wiel gewoon vast..

Zeker niet doorgaan als je al zegt dat je elkaar al niet eens meer kan verstaan.
lean1990

Bericht door lean1990 »

Oh crap :dead:
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

ach een wiellager vervangen is zelfs bij de duurste modellen een makkelijk klusje. Je moet alleen even een pers hebben
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”