18 inch velgen met grotere banden
18 inch velgen met grotere banden
Nu zit ik met een vraag, al even eigenlijk. Ik wil graag op me Clio een keer grotere velgen doen. 17 inch is sowieso mooi, maar 18 is nog mooier eigenlijk. Alleen dan wel met grotere banden! Kan dit? Ik weet dat het bij oudere auto's niet kan, omdat de motor dit moeilijk trekt. 

Re: 18 inch velgen met grotere banden
Ik zou dit niet doen,
Ten eerste zal dit heel raar staan of misschien wel niet passen.
Ten 2e is dit niet goed voor je lagers in je V-bak en je wiellagers.
Ten eerste zal dit heel raar staan of misschien wel niet passen.
Ten 2e is dit niet goed voor je lagers in je V-bak en je wiellagers.
Als het om een clio 2 gaat, als je voor 17 inch gaat, wordt het een plat bandje, 18 inch past met een nog een platter bandje, maar is naar mij mening te groot. Daarnaast moet je de juiste ET waarde hebben, anders gaat het aanlopen in je wielkasten of past het helemaal niet.
De ET waarde geeft aan hoe ver je velgen in de wielkasten vallen (of juist hoever ze naar buiten komen, maar net hoe je het bekijkt)
De ET waarde geeft aan hoe ver je velgen in de wielkasten vallen (of juist hoever ze naar buiten komen, maar net hoe je het bekijkt)
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Het is een Clio3
maar dan ga ik dat natuurlijk niet doen, wil niet mn autotje mollen.

Het is van belang de afrolomtrek met niet meer dan 3% te veranderen. Anders kun je allerlei technische problemen tegenkomen.
Ik heb reeds meerdere Clio III's met 18" gezien, ook hier en daar een setje verkocht. Gaat goed, alleen blijf je het idee houden bij de Clio III dat ie aan de voorkant teveel ruimte heeft.
Ik heb reeds meerdere Clio III's met 18" gezien, ook hier en daar een setje verkocht. Gaat goed, alleen blijf je het idee houden bij de Clio III dat ie aan de voorkant teveel ruimte heeft.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue