Xenon plaatsen in Clio 2 Ph 1 BJ 2000 Mtv Edition
-
RickRee
Xenon plaatsen in Clio 2 Ph 1 BJ 2000 Mtv Edition
Ik wil dus in mij Clio Xenon verlichting plaatsen. De bestaande halogeen wil ik er dus uithalen.
Nou heb ik al een hoop informatie gevonden op het forum maar heb ik toch liever een bevestiging dat ik alles in orde heb.
Ik heb lenskoplampen en HB3 aansluiting. Als ik het forum mag geloven kan ik hier dus gewoon HB3 Xenon (Pilot) lampjes voor bestellen en deze erin draaien. Als het goed is dan is dit ook gelijk volgens de eisen en wetgeving.
Volgens de wetgeving zijn koplampsproeiers dus niet verplicht bij mijn auto. Hoogteverstelling zit er wel in door de Lens koplampen.
Ik kan eventueel nog een foto maken van mijn koplampen maar ik denk dat niet nodig is.
Hoop dat iemand dit voor me kan bevestigen
Nou heb ik al een hoop informatie gevonden op het forum maar heb ik toch liever een bevestiging dat ik alles in orde heb.
Ik heb lenskoplampen en HB3 aansluiting. Als ik het forum mag geloven kan ik hier dus gewoon HB3 Xenon (Pilot) lampjes voor bestellen en deze erin draaien. Als het goed is dan is dit ook gelijk volgens de eisen en wetgeving.
Volgens de wetgeving zijn koplampsproeiers dus niet verplicht bij mijn auto. Hoogteverstelling zit er wel in door de Lens koplampen.
Ik kan eventueel nog een foto maken van mijn koplampen maar ik denk dat niet nodig is.
Hoop dat iemand dit voor me kan bevestigen
Re: Xenon plaatsen in Clio 2 Ph 1 BJ 2000 Mtv Edition
Klopt als een bus, bestellen die hap
Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad.
Het enige waar je tegenaanloopt (weet niet of dat nogsteeds moet) is dat de aansluitstekker die nu op je lamp zit en straks achter in je ballast gaat.
Het kan zijn dat die andersom op je ballast moet. Dus niet rood op rood en zwart op zwart. Maar rood op zwart 2x.
Maakt verder niet uit, maar dan weet je dat
Het enige waar je tegenaanloopt (weet niet of dat nogsteeds moet) is dat de aansluitstekker die nu op je lamp zit en straks achter in je ballast gaat.
Het kan zijn dat die andersom op je ballast moet. Dus niet rood op rood en zwart op zwart. Maar rood op zwart 2x.
Maakt verder niet uit, maar dan weet je dat
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
-
RickRee
Kijk is aan dat zijn snelle goede reacties
Sjoertum, Welke lampen heb jij er in zitten? sterkte en merk? Ben je tevreden vergeleken met halogeen?
Sjoertum, Welke lampen heb jij er in zitten? sterkte en merk? Ben je tevreden vergeleken met halogeen?
Ik had ze van het merk Pilot in de kleur 6000K.
Persoonlijk vindt ik 6000K iets te fake overkomen, het is net te blauw, maar het lichtbeeld is geweldig!
Pilot is vrij duur, maar het is wel kwaliteit.
Inmiddels zijn ze er bij mij uit omdat een tijdje de wet op xenon veranderd was, maar dit is later teruggedraaid en toen heb ik het er nooit meer terug in gedaan.
Persoonlijk vindt ik 6000K iets te fake overkomen, het is net te blauw, maar het lichtbeeld is geweldig!
Pilot is vrij duur, maar het is wel kwaliteit.
Inmiddels zijn ze er bij mij uit omdat een tijdje de wet op xenon veranderd was, maar dit is later teruggedraaid en toen heb ik het er nooit meer terug in gedaan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
WoutW
PilotXenon is zeer aan te raden! Ik heb een andere fitting H7 (Clio 2003) en ik ben voor 8000K gegaan. Lichtopbrengst is perfect en de kleur vind ik persoonlijk precies goed. Helder wit met iets blauw erin.
6000K of 8000K is een persoonlijke keus, het beste is om even naar een lokale auto winkel (automat etc), die hebben vaak een demowand en dan kan je het verschil zien
6000K of 8000K is een persoonlijke keus, het beste is om even naar een lokale auto winkel (automat etc), die hebben vaak een demowand en dan kan je het verschil zien
-
RickRee
Ik zal deze week even langs de plaatselijke autozaak lopen voor wat voorbeeldjes. Via verschillende websites zie ik ook lampen met 12.000K. Is dit niet verschrikkelijk fel? of is dat alleen dat de kleur blauwer wordt.
ook zit ik een beetje te twijfelen voor het wattage. Ik zal waarschijnlijk het wattage nemen wat nu aanwezig in de halogeeenlampen.
ook zit ik een beetje te twijfelen voor het wattage. Ik zal waarschijnlijk het wattage nemen wat nu aanwezig in de halogeeenlampen.
je hoeft verder niet naar wattage te kijken. Gewoon aansluiten en gaan met die banaan
Het aantal K (Kelvin) Hoe hoger, hoe blauwer het wordt. 6000K is mooi wit met een tintje blauw, maar 4300K is origineel renault xenon.
Het aantal K (Kelvin) Hoe hoger, hoe blauwer het wordt. 6000K is mooi wit met een tintje blauw, maar 4300K is origineel renault xenon.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
RickRee
Ik ga voor de 6000K als ik internet voor nu even als voorbeeld houdt. eerst nog kijken bij de autozaak.
In principe zijn dit soort sets dus wat ik nodig heb:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/pilot ... b3%109005/
Of zijn het alleen twee losse xenon lampen? want dit zou behoorlijk schelen in kosten
De aansluiting HB3 is dus mogelijk maar al het gedoe over ballast doet me twijfelen of dat bij halogeen wel zit.
In principe zijn dit soort sets dus wat ik nodig heb:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/pilot ... b3%109005/
Of zijn het alleen twee losse xenon lampen? want dit zou behoorlijk schelen in kosten
De aansluiting HB3 is dus mogelijk maar al het gedoe over ballast doet me twijfelen of dat bij halogeen wel zit.
Je kunt geen losse lampen kopen, de xenonlampen werken op een geheel ander spanningsniveu, daarvoor in de ballast.
De stekker die nu op je hallogeen lamp zit, gaat straks op de ballast aangesloten worden, en uit de ballast komt een stekker die je op je xenon lamp aansluite. De set die je hierboven aangeeft is de juiste
Met ballasten dus!
De stekker die nu op je hallogeen lamp zit, gaat straks op de ballast aangesloten worden, en uit de ballast komt een stekker die je op je xenon lamp aansluite. De set die je hierboven aangeeft is de juiste
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
RickRee
Oke dan had ik het toch goed begrepen
Ideetjes waar deze sets af en toe gunstig geprijsd zijn?
Er wordt ook over M-tech en Kingco gesproken op internet deze zijn wat goedkoper maar nog geen B-merk. Iemand enige ervaring met deze sets?
- http://www.carfantasy.nl/tech-xenon-hb3 ... a5bef19b07
- http://www.kit-xenon.nl/product/xenon-k ... 6000k/5257
Als dit niks is ga ik met gemak voor de Pilot serie maar als ik een hoop kan besparen voor dezelfde kwaliteit dan is dat natuurlijk nooit weg.
Ideetjes waar deze sets af en toe gunstig geprijsd zijn?
Er wordt ook over M-tech en Kingco gesproken op internet deze zijn wat goedkoper maar nog geen B-merk. Iemand enige ervaring met deze sets?
- http://www.carfantasy.nl/tech-xenon-hb3 ... a5bef19b07
- http://www.kit-xenon.nl/product/xenon-k ... 6000k/5257
Als dit niks is ga ik met gemak voor de Pilot serie maar als ik een hoop kan besparen voor dezelfde kwaliteit dan is dat natuurlijk nooit weg.
Er zijn ook wel andere setjes goed hoor
Alleen heeft Pilot zichzelf gewoon bewezen. Als het de helft scheelt is het het overwegen waard om een goedkoper merk te nemen dat toch goed staat aangeschreven.
Van vroegeruit was Pilot ook niet meer dan een importeur die een sticker op een merkloze ballast plakte en er een leuke doos omheen deed.
Van vroegeruit was Pilot ook niet meer dan een importeur die een sticker op een merkloze ballast plakte en er een leuke doos omheen deed.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties