Kunnen remschijven van de RS ondermijn clio?
-
broeder23
Kunnen remschijven van de RS ondermijn clio?
Beste mede clio rijders,
ik heb laatst me remblokken vervangen voor ferodo DS2500.
Nu ben ik aan het kijken voor nieuwe schijven.
Ik zit eraan te denken of het mogelijk is om de 280mm schijfmaat die onder de rs ligt onder mijn clio te plaatsen die origineel 259mm schijven heeft.
Is er iemand die dit al ooit gedaan heeft en/of weet of dit kan en hoe?
PS:
ik wil als het kan de origenele remklauw behouden omdat die nog goed is en daar nieuwe blokken in zitten.
Ben dus op zoek naar een manier om er 280mm schijven onder te krijgen ipv 259mm. (heb ergens wat geleden over verlengstukjes?)
ik heb laatst me remblokken vervangen voor ferodo DS2500.
Nu ben ik aan het kijken voor nieuwe schijven.
Ik zit eraan te denken of het mogelijk is om de 280mm schijfmaat die onder de rs ligt onder mijn clio te plaatsen die origineel 259mm schijven heeft.
Is er iemand die dit al ooit gedaan heeft en/of weet of dit kan en hoe?
PS:
ik wil als het kan de origenele remklauw behouden omdat die nog goed is en daar nieuwe blokken in zitten.
Ben dus op zoek naar een manier om er 280mm schijven onder te krijgen ipv 259mm. (heb ergens wat geleden over verlengstukjes?)
-
broeder23
Re: Kunnen remschijven van de RS ondermijn clio?
ow mischien handig om te weten
ik heb een renault clio phase II
dynamique 1.6 16V

Foto van me auto (was tijdens de Paradigit ELE rally 2010, vandaar de sticker en extra antenne)
ik heb een renault clio phase II
dynamique 1.6 16V

Foto van me auto (was tijdens de Paradigit ELE rally 2010, vandaar de sticker en extra antenne)
Je remklauwsteunen zal je zeker al moeten aanpassen, omdat je remklauw ook niet zal passen meer en als tegen zit heb je ook nog is grotere velgen nodig omdat het anders aanloopt in je velg!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
broeder23
ik heb er 16 inch onderliggen.
dat is toch groot genoeg neem ik aan? als ik het zo zie is er ruimte zat tussen de velg en remklauw.
Zijn er bedrijven of mensen die weten waar ik de steunen zou kunnen laten aanpassen?
dat is toch groot genoeg neem ik aan? als ik het zo zie is er ruimte zat tussen de velg en remklauw.
Zijn er bedrijven of mensen die weten waar ik de steunen zou kunnen laten aanpassen?
-
martijnk
15 inch past er omheen.
maar het past niet zo op je fusee, dan heb je andere fusees nodig of inderdaad een adapter, maar geen idee of dat bestaat.
maar het past niet zo op je fusee, dan heb je andere fusees nodig of inderdaad een adapter, maar geen idee of dat bestaat.
-
broeder23
ik heb gezelezen dat er bij de big brake kits z'n adapter zit.
dan word je remklauw wat hoger geplaatst zodat er ee nschijf van 285 mm tussen kan.
maar dat is ee napparte maat en niet erg goed verkrijg baar dus ben ik naar zoiets op zoek of ee naders waar ik dat kan laten maken zodat ik er 280 mm schijven op kan plaatsen, daarin is het aanbod veel groter dan met 259 mm of 285 mm schijven
dan word je remklauw wat hoger geplaatst zodat er ee nschijf van 285 mm tussen kan.
maar dat is ee napparte maat en niet erg goed verkrijg baar dus ben ik naar zoiets op zoek of ee naders waar ik dat kan laten maken zodat ik er 280 mm schijven op kan plaatsen, daarin is het aanbod veel groter dan met 259 mm of 285 mm schijven
-
martijnk
rs fusees monteren, dan heb je geen spacers nodig.
-
broeder23
Je hebt nu achter toch trommels? dan moet je daar een complete as overzetten als je RS schijven er op wilt hebben. En aan de voorkant ben je er niet met een fusee alleen. Je hebt ook remklauw, astap, eigenlijk hele ophanging nodig.
-
Daniel de Rijke
rs fusee's passen niet op standaart schokdempers dus dit kan nietmartijnk schreef:rs fusees monteren, dan heb je geen spacers nodig.
Tnx Daan,
begon eerlijk gezegt inmiddels toch even te twijfelen 
-
broeder23
Dank voor alle antwoorden.
Ik wil voorlopig alleen de schijven voor evt gaan aanpassen want heb achter idd trommels.
Maar dus dan kan ik beter voor een spacer gaan. Kan ik die ergens los kopen of laten maken?
Ik wil voorlopig alleen de schijven voor evt gaan aanpassen want heb achter idd trommels.
Maar dus dan kan ik beter voor een spacer gaan. Kan ik die ergens los kopen of laten maken?
-
broeder23
Ik was het aan het uitzoeken of er een makkelijke manier voor zou zijn.
Zoals ik nu lees is die er niet.
Het zijn idd me remmen dus wil niet zo maar vanalles aanpassen of er zomaar op schroeven.
Ik heb al goede blokken ferodo DS2500.
Voor schijven was ik nog aan het kijken.
Op dit moment heb ik de onmi racing schijven op het oog. Te koop bij biesheuvel autosport.
Dit zijn geboorde en gegroefde schijven. 5 groeven en 5x5 gaten.
Iemand ervaring met deze schijven?
Of is het beter om of gegroefde of geboorde schijven te pakken ipv combi?
Zoals ik nu lees is die er niet.
Het zijn idd me remmen dus wil niet zo maar vanalles aanpassen of er zomaar op schroeven.
Ik heb al goede blokken ferodo DS2500.
Voor schijven was ik nog aan het kijken.
Op dit moment heb ik de onmi racing schijven op het oog. Te koop bij biesheuvel autosport.
Dit zijn geboorde en gegroefde schijven. 5 groeven en 5x5 gaten.
Iemand ervaring met deze schijven?
Of is het beter om of gegroefde of geboorde schijven te pakken ipv combi?
-
Daniel de Rijke
Snap dit topic niet,
Wat scheelt er momenteel aan je remmen dat je betere en/of grotere schijven wilt?
Het is allemaal dik geld weggooien voor je auto die je dagelijks gebruikt!
Wat heb je aan DS2500 als je nooit de tijd en kans hebt om ze warm te gebruiken?
Je remmenschijven worden echt niet zo warm dat je gegroefde of geboorde nodig hebt.
Krijg je ze wel zo warm op de openbare weg rij je echt als een waanzinnige rond denk ik
Just my 2 cents,......
Wat scheelt er momenteel aan je remmen dat je betere en/of grotere schijven wilt?
Het is allemaal dik geld weggooien voor je auto die je dagelijks gebruikt!
Wat heb je aan DS2500 als je nooit de tijd en kans hebt om ze warm te gebruiken?
Je remmenschijven worden echt niet zo warm dat je gegroefde of geboorde nodig hebt.
Krijg je ze wel zo warm op de openbare weg rij je echt als een waanzinnige rond denk ik
Just my 2 cents,......
-
broeder23
Ik rijd ze regelmatig warm hoor.
Meestal tijdens een rally (auto race), ik ben daar altijd helpen en dan rijden we zelf ook geregeld over het parcours.
Ben ook lid van een rally team en gaan regelmatig testrijden, dan rijden wezelf ook met onze eigen auto's over het circuit of rally proef.
Vandaar dat ik wat betere remmen wilde, heb regelamtig las van fading
Meestal tijdens een rally (auto race), ik ben daar altijd helpen en dan rijden we zelf ook geregeld over het parcours.
Ben ook lid van een rally team en gaan regelmatig testrijden, dan rijden wezelf ook met onze eigen auto's over het circuit of rally proef.
Vandaar dat ik wat betere remmen wilde, heb regelamtig las van fading
-
Daniel de Rijke
Je kan ook anders gaan remmen, je hebt sleepend remmen of je remt vol (alles wat hij heeft op het laatste moment) met sleepend remmen heb je veel eerder fading.
Ook kun je remkoeling aanleggen zodat je op de korte rechte stukjes genoeg koeling bij de blokken krijgt.
Ook kun je remkoeling aanleggen zodat je op de korte rechte stukjes genoeg koeling bij de blokken krijgt.
-
broeder23
Ik ben voor deze blokken gegaan om dat de originele waren verglaasd (verbrand).
Ik rem bij het sereieus rijden op het laatste moment en bij normaal meer sleepend.
Volgens me rally collega's zorgen schijven met groeven ervoor dat als de blokken dreiegen te verglazen deze een dun laagje eraf schrapen zodat de blokken goed blijven.
Hier heb je op de openbare weg niet zoveel aan maar schijven met gaten zijn daar wel beter. Maar op circuit/bij rally totaal niet want geboorde hebben meer kans op haarscheurtjes in de schijven.
Apparte koeling voor de remmen vind ik wel een goed idee, thanks voor de tip.
Vandaar me vraag of er iemand van jullie ervaring had met de inmi schijven van biesheuvel autosport. Aangezien er hier meedere van jullie ook op circuitrijden.
Ik rem bij het sereieus rijden op het laatste moment en bij normaal meer sleepend.
Volgens me rally collega's zorgen schijven met groeven ervoor dat als de blokken dreiegen te verglazen deze een dun laagje eraf schrapen zodat de blokken goed blijven.
Hier heb je op de openbare weg niet zoveel aan maar schijven met gaten zijn daar wel beter. Maar op circuit/bij rally totaal niet want geboorde hebben meer kans op haarscheurtjes in de schijven.
Apparte koeling voor de remmen vind ik wel een goed idee, thanks voor de tip.
Vandaar me vraag of er iemand van jullie ervaring had met de inmi schijven van biesheuvel autosport. Aangezien er hier meedere van jullie ook op circuitrijden.
-
martijnk
tsja.
ik rij met een clio 2 cup, maar het liefst gewoon met gladde schijven, die gegroefde of geboorde scheuren alleen maar eerder is mijn ervaring. als je geboorde of gegroefde schijven monteert, doe het dan omdat je het mooi vind, het vreet alleen maar remblokken en/of scheurt eerder.
ik denk niet dat je wat met je remmen moet gaan doen, zonde van je centen, steek die in je zak en koop een rs, doe het dan meteen goed, heb je nog meer schik als je aan het "rally" rijden bent

ik rij met een clio 2 cup, maar het liefst gewoon met gladde schijven, die gegroefde of geboorde scheuren alleen maar eerder is mijn ervaring. als je geboorde of gegroefde schijven monteert, doe het dan omdat je het mooi vind, het vreet alleen maar remblokken en/of scheurt eerder.
ik denk niet dat je wat met je remmen moet gaan doen, zonde van je centen, steek die in je zak en koop een rs, doe het dan meteen goed, heb je nog meer schik als je aan het "rally" rijden bent
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4836 Weergaves
-
Laatste bericht door stijnstijn
-
- 1 Reacties