Hallo,
Tijdens het rijden met mijn clio I uit 1995 heb ik er af en toe last van dat het lampje van de handrem ineens aanspringt. hij flikkert dan (niet met een vaste frequentie of zo) en blijft af en toe ook een tijdje branden. Hij gaat ook wel weer vanzelf uit. Maar het is toch heel vervelend om elke keer een rood controlelampje te krijgen op je dashboard.
Nu wilde ik dus de sensor eens nakijken welke registreerd hoe de handrem staat, maar weet deze niet te zitten. Weet iemand zo waar deze zit?
Ik heb ook ergens gelezen dat dit ook kan liggen aan een te laag niveau van remvloeistof. Nu heb ik eens gekeken en deze zit eigenlijk net tegen de minimaal aan (dus nog net iets erboven). Maar dit leek me eigenlijk wel een beetje sterk omdat naar mijn idee de handrem volledig met kabels zit en dus niets met de remvloeistof te maken zou moeten hebben...
En is het mogelijk om je remvloeistof zo bij te vullen? Of moet je dan met hetzelfde spul bijvullen of zo?
Sensor handrem
Re: Sensor handrem
Vul je remvloeistof maar bij. Door het schudden / eventueel remmen komt die net onder zijn minimale niveau waardoor het lampje gaat branden.
Controleer ook je remmen meteen rondom. Als die een te laag niveau aangeeft willen je blokken nog wel is opzijn en als je het eventueel hebt je remcillinders achter lek zijn.
Controleer ook je remmen meteen rondom. Als die een te laag niveau aangeeft willen je blokken nog wel is opzijn en als je het eventueel hebt je remcillinders achter lek zijn.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
De handrem grijp wel naar mijn idee laat aan. Werkt eigenlijk pas op de laatste 2,3 klikjes.
Dat remvloeistof bijvullen kan dat gewoon met elk merk / model remvloeistof? Of moet ik nog ergens op letten?
Dat remvloeistof bijvullen kan dat gewoon met elk merk / model remvloeistof? Of moet ik nog ergens op letten?
Clio 2 Phase 1 uit 1999
Renault gebruikt DOT 4. Moet wel opletten er is een type dan je niet mag mengen met de andere ik dacht dat, dat dot 5 was.
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Dot 5 inderdaadNelis schreef:Renault gebruikt DOT 4. Moet wel opletten er is een type dan je niet mag mengen met de andere ik dacht dat, dat dot 5 was.
Dot 5.1 mag wel
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Heb de remvloeistof bijgevult en tot nu toe is het lampje niet meer aan geweest
Welke kleur moet de remvloeistof eigenlijk hebben? Vond dat die erin zat namelijk nogal donker was.
Welke kleur moet de remvloeistof eigenlijk hebben? Vond dat die erin zat namelijk nogal donker was.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
Is het al aardig oude remvloeistof.
Normaal is het aardig licht namelijk.
Is het al aardig oude remvloeistof.
Normaal is het aardig licht namelijk.
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Dan zal ik binnenkort toch maar eens het hele systeem controleren. weet dat voor de remblokjes nog goed zijn. heb ik laatst nog gecontroleerd. maar de achterremmen heb ik wel een keer de remschoenen vervangen maar toen niet meteen de remcilinders mee vervangen. verwacht dus dat er achter eentje beetje aan het lekken is. Wist toen helaas nog niet dat je die beter meteen tegelijk kon vervangen
Zal dan toch ook eens de volledige remvloeistof vervangen. De remmen moeten toch goed werken.
Zal dan toch ook eens de volledige remvloeistof vervangen. De remmen moeten toch goed werken.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
Ja precies. Die gaan nog wel is vaak lekker. Vooral omdat het ook een oudere auto is de kans zeer groot dat deze lekken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2530 Weergaves
-
Laatste bericht door RVP
-