Koplampen

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
MrkriaNk

Koplampen

Bericht door MrkriaNk »

Hey guys, wou eens even informeren aangezien jullie hier ongetwijfeld meer zullen van weten dan mij.

Ik rijd een Clio 2 Phase 2 (denk ik) 1.4 16v Dynamique van 09/2001. Mijn vraag was of deze koplampen zoude passen en of de prijs zowat accur is.

http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... chts-links" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer uitleg of tips hier omtrent is welkom! :thanks:
o8-Carni-8o

Re: Koplampen

Bericht door o8-Carni-8o »

Hey en welkom op het forum! :thumbsup:

Dit is een lenskoplamp, bedoeld voor Xenon-verlichting. Behalve deze unit heb je dan ook een Xenonset en waarschijnlijk ook een koplampversteller (als deze niet wordt meegeleverd) nodig wat de kosten aardig op zal drijven. Jij hebt nu waarschijnlijk gewone halogeen koplampen, aangezien je een 1.4 hebt.

Wat is precies je plan met de nieuwe koplampen?

Gr,

Kevin
MrkriaNk

Bericht door MrkriaNk »

Dankje o8-Carni-8o,

De huidige koplampen zijn nogal vuil en hebben wat aanslag binnen in, ook last van condens denk ik zo. Daarom wou ik gewoon geheel nieuwe kappen zodat alles weer lekker dicht zit. Ik dacht dat die lens koplampen ook werkte met halogeen lampen maar dat is mis dan?

Eventueel zou ik wel xenon willen inbouwen maar dan heb ik inderdaad ook de koplampversteller, ik weet niet juist hoe dit werkt en of dit gewoon op de oude wel zit?

Mvg
o8-Carni-8o

Wellicht dat Niels (Nelis) hier op het forum je dat kan uitleggen. Hij werkt namelijk bij het magazijn van een Renaultdealer.

Naar mijn beste weten kan je deze units niet gebruiken icm reguliere halogeenlampen. Ook of je daadwerkelijk de stelmotoren nodig hebt, durf ik zonder je auto gezien te hebben, niet te zeggen.

Zelf heb ik ook een 1.4 16v, maar dan uit 2002. Mijn koplampen waren ook verweerd, maar deze zijn gepolijst en weer als nieuw. De binnenzijde was overigens nog netjes schoon bij mij.
MrkriaNk

Bericht door MrkriaNk »

Ik weet niet goed of het de binnen- of buitenkant is. Ik kan wel eens een foto van de wagen nemen morgen als dat nodig is.

Mvg
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heb je links van je stuur een regelknop waarmee je de hoogte van je koplamp kan regelen, de lichtbundel dan...

Zo ja, dan heb je aan je huidige koplampen de stelmotortjes zitten :thumbsup:

Heb je die niet en je wilt Xenon. Dan kan dat. Auto's vóór 31-12-2006 (of 7) hoeven geen automatische hoogteregeling bij Xenon te hebben, die handverstelling is dan voldoende. Ook koplampsproeiers heb je dan niet nodig.

Wel moet je de lampen goed laten afstellen. Je verblind anders je tegenliggers.
o8-Carni-8o

Kan nooit kwaad denk ik zo. Dat praat in ieder geval makkelijker dan alleen adhv een beschrijving! :thumbsup:
MrkriaNk

Bericht door MrkriaNk »

Arjan schreef:Heb je links van je stuur een regelknop waarmee je de hoogte van je koplamp kan regelen, de lichtbundel dan...

Zo ja, dan heb je aan je huidige koplampen de stelmotortjes zitten :thumbsup:

Heb je die niet en je wilt Xenon. Dan kan dat. Auto's vóór 31-12-2006 (of 7) hoeven geen automatische hoogteregeling bij Xenon te hebben, die handverstelling is dan voldoende. Ook koplampsproeiers heb je dan niet nodig.

Wel moet je de lampen goed laten afstellen. Je verblind anders je tegenliggers.
Dat heb ik inderdaad.

Xenon in de reflectorkoplampen is geen probleem? Of werkt het beter met lenskoplampen?

Mvg

Foto volgt morgen ivm de aanslag op de koplampen.
MrkriaNk

Bericht door MrkriaNk »

Het was wat mistig en vandaar ook wat condens op de koplampen langs buiten, maar langs de onderkant zie je wat betreft de aanslag. Het zijn vlekken maar ik weet niet of deze langs binnen of buiten zijn. Krijg het in ieder geval er zo niet gewoon af langs buiten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
o8-Carni-8o

Deze kan je volgens mij nog gewoon polijsten. Zie hier een topic met een how-to:

http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=11100

Dat scheelt je weer een hoop geld! Succes in ieder geval :thumbsup:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Lijkt mij ook. Hoe voelt het kunststof aan? Glad zoals glas of meer ruw alsof je over een stukje karton wrijft. Is het zoals bij karton is het haast zeker aan de buitenkant.
MrkriaNk

Bericht door MrkriaNk »

Ze voelen eigenlijk redelijk glad aan. Ik heb nu wel gezien dat de reflectoren aan de binnenzijden bij de dimlichten wat scheurtjes vertonen, precies dat het wat gesmolten is.

Heb niet echt zoveel materiaal om ze zelf te polijsten. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
MrkriaNk

Bericht door MrkriaNk »

Als ik koplampen met lenzen erop zou willen zetten, zoude ze dan gewoon passen en werken met de verstelbare motor van de originele koplampen die ik nu heb? Denk van de zomer eens zo'n setje te zoeken bij de groothandel/nieuw/occasie (niet bij Renault, overpriced) en een setje xenon te steken (4300k of 6000k)?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”