Hulpveren Clio Parissene

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
mars80

Hulpveren Clio Parissene

Bericht door mars80 »

beste forumleden,

Ongeveer een maand geleden heb ik mijn nieuwe Renault Clio Parissene opgehaald. Omdat wij met de caravan op vakantie gaan heb ik een trekhaak laten monteren. Toen ik laatst de caravan achter de auto had vond ik de clio al wat doorzakken. Aangezien ik onder onze oude auto hulpveren van Carsupport had gemonteerd (en hier erg tevreden over was) wou ik dit weer bij de Clio doen.

Ik heb hulpveren bij Carsupport besteld en was vol goede moed begonnen met het monteren ervan. Van de vier auto's waar ik hulpveren heb gemonteerd (die van mezelf en van vrienden) was de Clio het moeilijkst. Nu alles er onder zit ben ik nog niet tevreden met het resultaat. Ik heb het idee dat het scheef zit, al kan de theoretisch niet...

Achteraf heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik aan mijn gloednieuwe Clio heb staan sleutelen. Zeker nadat ik op http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een filmpje zag dat over de wegenbelastingsvrije Cilo ging. Hier vertelde ze dat de Cilo iets verlaagd is om zo minder CO2 uit te stoten. Nu heb ik de volgende vragen waar jullie misschien een antwoord op weten:

- Heeft Renault zelf hulpveren, of besteld zij die ook bij Carsupport op Mad?
- Kan het kwaad dat mijn hulpveren de lengte hebben voor een "normale" Clio en dat mijne verlaagd is?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Marcel
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Hulpveren Clio Parissene

Bericht door Nelis »

Renault had vroeger hulpveren in het assortiment, maar tegenwoordig bestellen wij ze ook bij de Brezan of iets dergelijks.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
mars80

Bericht door mars80 »

Oke thanx, dus jullie zouden ook eventueel hulpveren van Carsupport monteren als de brezan die levert. Weet jij of het een probleem is dat mijn clio lager ligt omdat het een ECO uitvoering en dat die hulpveren dan eigenlijk niet goed passen?

Weet trouwens iemand het verschil in hoogte tussen een "normale" en een ECO Clio?

Door het monteren van de hulpveren zou de Clio 1 a 2 cm hoger komen te liggen. Ik zal vanavond ff meten hoe hoog hij nu ligt :-)

Groet Marcel
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Om eerlijk te zeggen is me nog niet opgevallen.

Dus hoeveel dat is? goede vraag.
mars80

Bericht door mars80 »

Mijne is met hulpveren 69,5 cm van de grond tot de bovenkant wielkuip.

Een "gewone" Clio is volgens mij 66 cm hoog.

Ik ga nu nog opzoek naar een ECO clio zonder hulpveren op een parkeerplaats om ff te meten. Of misschien kan een van jullie even meten?

Groet Marcel
mars80

Bericht door mars80 »

na wat onderzoek :wink: ben ik er achter dat een ECO Clio net zo hoog op zijn pootjes staat als een "gewone".

Ik heb contact gehad met Carsupport en mijn verhaal uitgelegd. Het was geen probleem als ik ff langs kwam.

Vandaag ben ik langsgeweest en hebben ze alles gecontroleerd. Omdat ik de Clio wat hoog zijn op zijn poten vond staan hebben ze andere hulpveren erin gezet zodat hij weer op zijn oude hoogte kwam te staan. Kortom een super service!!!!

over 2,5 week gaat de caravan erachter en begint de reis naar Kroatië. :sunny:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Mooizo, fijn dat het zo goed is opgelost :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Top dat het weer opgelost is.

Kroatie mooi land. 1x in Porec ( Istrie) geweest man beste vakantie ooit. En Pula 30 min naar het zuiden mooie oude Romeinse stad :worship:
crimiesa
beginner
Contacteer:

Bericht door crimiesa »

is het goed gegaan met je clio dci eco met caravan? Heb sinds een week een nieuwe dci, en het is zo juni, mag ie met een caravan erachter ons op vakantie brengen! Graag jullie ervaringen.
Kan eigenlijk geen revieuws vinden van de DCI eco met caravan, alvast bedank.
mars80

Bericht door mars80 »

Hoi,

het trekken met de Clio ging prima! lekker hoog op toerenhouden, anders "zakt" hij wel weg. Ik vond hem trouwens nog redelijk zuinig met de caravan erachter, 1 :17 meen ik mij te herinneren.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”