Meguiar's ultimat compound

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Ralf

Meguiar's ultimat compound

Bericht door Ralf »

hoi :thumbsup:

Hebt iemand ervaring met meguiar's ultimat compount ? ik heb zwarte clio met swirl's en kleine krasen ,weet iemand als dit compount is een oplising voor mijn probleem of moet ik iets anders zoeken ?

:thanks:
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Meguiar's ultimat compound

Bericht door sj0ertum »

Ultimate Compound is meer een cleaner, maar heeft ook een leuke polijstende werking. Als je hiermee echt resultaat wil behalen is het beter om het machinaal te gebruiken. Ik heb die machines, en nog verschillende polijstmiddelen, cleaners, waxen etc.. dus als ik je daar bij kan helpen moet je maar ff PMen :wink:

Overigens zul je met het handje ook een leuk resultaat krijgen, maar de swirls krijg je daar echt niet mee weg. Dit ligt ook wel aan welke lak je hebt, de Duitse auto's hebben een harde lak dan die van een Cliotje. Dus op een clio krijg je eerder resultaat, maar ook eerder beschadigingen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Dirk-Jan

Bericht door Dirk-Jan »

met wat krijg je swirls dan wel weg?
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Daar zijn veel verschillende middelen en polijstpads voor, maar met de polijstmiddelen van het merk Monello en de pads van Monello kun je eigenlijk iedere auto al wel goed polijsten. En dan dus wel met een machine :wink:

Polijstmiddelen:
Monello Raffini Finale: Nano Finishing Polish verwijdert hologrammen en lichte waskrassen en geeft een indrukwekkende wetlook.
Monelle Raffini Mezzo: Micro polish geschikt voor de behandeling van verweerde lakken, lichte krassen en waskrassen.
Monello Raffini Inizio: Zeer effectieve en snelle compound van hoge kwaliteit geschikt voor de behandeling van zwaar verweerde lakken, krassen en zware waskrassen.

Pads: (van lichte tot zwaardere slijpgraad)
Lichtgroen
Wit
Oranje
Geel
Paars (wol)

In Feite is het polijstmiddel Mezzo samen met de Oranje pad de perfecte combinatie voor de clio. Daarna is dit nog af te werken met Finale op de lichtgroene pad voor de perfectie en de glans. En dan ben je zeker dat je alle swirls kwijt bent (mits je het goed doet)
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ralf

Bericht door Ralf »

zo :shock: dit is wel veel werk :shock: met die monello polish kan iedereen werken of is dit alleen voor profesionel's? en waar kan ik die kopen? :chinrub: ken je iemand uit regio breda/roosendaal wie kan profesionel polijsten?polish+ verwijdering van krasen een wax?

groeten
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik kom uit Kaatsheuvel en studeer in Breda :thumbsup: Dus mocht je interesse hebben, stuur me dan even een PM

Die Monello polish kun je met de hand ook verwerken, maar het resultaat is dan een stuk minder dan wanneer je het een machine doet.
En met een machine moet je wel om kunnen gaan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ralf

Bericht door Ralf »

hoi ik heb mijn auto goed schoon gedaan
1. shampoo turtle shampoo nano iets.. ;)
2. ultimate compound met hand :| 2 uur bezig
3.black box van turtle wax
4.kooplampen gepoets met headlight restorer( maar het is een ''maar'' het werkt niet zo echt op mijn kooplampen :( die zijn mooi shoon van buiten maar van binnen niet echt maar met binnen kant kan niks doen :( of kan ik ??? iemand een idee?

:thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Zit er vervuiling aan de binnenkant? Het kan ook zijn dat het oppervlak gewoon nog niet glad is en dat krijg je ook niet voor elkaar met die restorer. Ik zou het eerst nat schuren en dan polijsten.

Die black box lijkt heel leuk, totdat je de auto een paar keer hebt gewassen. Dan is alles er weer vanaf.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ralf

Bericht door Ralf »

ja klopt met black box to 1 was ziet goed uit maar daar na niet meer, gisteren heb ik nog keer auto gewassen en met ice wax gedaan het werkt beter dan black box en hij is mooi shoon ,en glanzend beter dan bb ...
Ralf

Bericht door Ralf »

Nog met wintervelgen

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=8SNWHYLV" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
onclick="window.open(this.href);return falsehttp://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&i ... y=COMMJQ4J" onclick="window.open(this.href);return false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;

en hier met zommervelgen

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=DM787UYP" onclick="window.open(this.href);return false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=POIH3UCM" onclick="window.open(this.href);return false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;"%20onclick="window.open(this.href);return%20false;
Laatst gewijzigd door Ralf op 04 apr 2012 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Stinos

Bericht door Stinos »

@sj0ertum:
Waar haal jij je poetspads dan? Ik heb 2 poetsmachines met vandoor schuimklopperij waar je vandoor hoezen overheen moet trekken. Maar ik wil gewone poetspads die je er met klittenband gewoon op plakt zeg maar..
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Carclean.nl en kijk dan eens naar de CCS of Compressor Pads van Monello :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ralf

Bericht door Ralf »

ik bestel bij peotsproduckten.nl vandaag besteld morgen thuis zo was het bij me...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Carclean heeft een geniaal forum en een veel breder assortiment, Poetsproducten heeft voor de hobbyist ook leuke spullen hoor. Maar mis daar een beetje de Hi-End producten.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”