Spiegel
Spiegel
Van de linker buitenspiegel van m'n Clio I is 't handle'tje dat binnen in zat, helemaal afgebroken. Net even een smetteloze van de sloop gehaald (€ 10,-) maar die is wel zwart ipv donkergrijs. 't Ziet er niet uit alsof ik de kap van de spiegel (het buitenste, gespoten deel dus) over kan zetten, of wel?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Spiegel
Als het goed is kun je het spiegelglas eruit wippen. Dan kun je bij de clipjes die de kap vasthouden. Als je deze los wipt zou de kap te verwijderen moeten zijn.
Frank, heb de oude spiegel gisteren gedemonteerd en open gemaakt (behalve pookje lag glas toch al zowat los) maar die kap echt losmaken is geen doen volgens mij, dan moet dat hele binnenwerk met kabeltjes los en of de nieuwe daar beter van wordt...
Enfin, heb gisteren de gebruikte spiegel (zwart) gemonteerd en het spuiten daarvan komt wel een keer.
(bel ik de lokale automaterialenboer over kleur 608 GRIS TUNGSTENE MET., zegt 'ie: "ik heb TWEE spuitbussen liggen in die kleur, die onderling wel iets verschillen. Neem de oude spiegel maar mee". Zucht. 608 zou 608 moeten zijn.)
De oude spiegel is netjes zwart gespoten (dus geen kaal kunststof). Kan ik die zo overspuiten met 608 of zou ik hem toch nog moeten primeren? En na afloop blanke lak denk ik, om het metallic-effect te benaderen?
Dank weer voor het meedenken.
Enfin, heb gisteren de gebruikte spiegel (zwart) gemonteerd en het spuiten daarvan komt wel een keer.
(bel ik de lokale automaterialenboer over kleur 608 GRIS TUNGSTENE MET., zegt 'ie: "ik heb TWEE spuitbussen liggen in die kleur, die onderling wel iets verschillen. Neem de oude spiegel maar mee". Zucht. 608 zou 608 moeten zijn.)
De oude spiegel is netjes zwart gespoten (dus geen kaal kunststof). Kan ik die zo overspuiten met 608 of zou ik hem toch nog moeten primeren? En na afloop blanke lak denk ik, om het metallic-effect te benaderen?
Dank weer voor het meedenken.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
608 is nooit 608. Binnen een kleur zijn diverse gradaties. Elke spuiter werkt zo.
Primer hoeft niet perse, gewoon goed schuren en ontvetten.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
@Frank: wat is dan 't nut van een kleurcode? Dan hadden ze deze kleur toch ook gewoon "doemaargrijsmeteenglansje" kunnen noemen. Voor de doe-het-zelver (zoals ik met m'n spiegelkapje) verrekte lastig. Toevallig heeft de onderdelenboer er hier 2 staan (van de 3 leverbare 608's!) dus ik kan gaan vergelijken. Maar echt logisch is 't niet, toch?
Ik ben geen spuiter en die spuitbusjes zijn volgens mij ook op leken als ik gericht.
Ik ben geen spuiter en die spuitbusjes zijn volgens mij ook op leken als ik gericht.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Omdat je anders kleurverschil krijgt. Op deze manier kan de spuiter de kleur van jou auto precies matchen. Je auto verkleurd met de jaren. En er zit af-fabriek altijd wel een tintverschil in de verf tussen verschillende auto's. Dat is niet te voorkomen.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Als je nou slim bent spuit je de basis met 1 spuitbus. En spuit je de laatste laag/lagen met de andere spuitbus. Dan weet je zeker dat je genoeg verf hebt.
2 spiegelkapjes met één spuitbus gaat gemakkelijk hoor, je kunt naar zeggen van Motip ongeveer een vierkante meter spuiten met een spuitbus.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Hangt er vanaf hoe groot de spuitbus is... 

Bij motip zijn de kleuren normaal 400 ML, blanke lak, spuitplamuur etc willen nog wel eens actieverpakkingen hebben met 20% meer ofzo.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik doelde op zijn spuitbussen met kleur.
Maar goed, zal vast goed komen
Maar goed, zal vast goed komen