ik wil mijn velgen een andere kleur geven maar kan ik dat zelf of is het
beter om het uit te besteden?
Gr. Vincent
velgen spuiten
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: velgen spuiten
Als je even wat rond kijkt op enkele recente topics van bijv. Timmeeeeh of Jeroentune wordt je al zoveel wijzer.
-
- forum member
- Contacteer:
Hoi Vincent,
als je het leuk vind zou ik het zelf proberen. Verkijk je alleen niet op het werk. je moet je in verschillende grofheden opschuren, in de primer zetten {diverse lagen}, daarna licht opschuren en vervolgens in de lak zetten { weer een aantal dunne lagen}, daarna de blanke lak eroverheen. Zorg wel dat alles netjes geschuurd is zodat het een mooi glad oppervlak is. Stoeprandschade kan je opvullen met primer en dan wordt dat ook netjes.
Dit alles met ik van lezen lezen lezen. Ik ga het van de zomer ook met mijn huidige velgen proberen. Als je het uitbesteed moet je al snel aan 300/400 euro denken. En als je het zelf doet alleen de kosten van de primer/verf etc etc. De voldoening zal vele male groter zijn als het af is!!
succes ermee!
als je het leuk vind zou ik het zelf proberen. Verkijk je alleen niet op het werk. je moet je in verschillende grofheden opschuren, in de primer zetten {diverse lagen}, daarna licht opschuren en vervolgens in de lak zetten { weer een aantal dunne lagen}, daarna de blanke lak eroverheen. Zorg wel dat alles netjes geschuurd is zodat het een mooi glad oppervlak is. Stoeprandschade kan je opvullen met primer en dan wordt dat ook netjes.
Dit alles met ik van lezen lezen lezen. Ik ga het van de zomer ook met mijn huidige velgen proberen. Als je het uitbesteed moet je al snel aan 300/400 euro denken. En als je het zelf doet alleen de kosten van de primer/verf etc etc. De voldoening zal vele male groter zijn als het af is!!
succes ermee!
Ha Vincent , ik heb denk ik wel een van de meest verwaarloosde en beschadigde velgen hersteld met veel schuren en vullen met 2K epoxy. daarna weer terug schuren en als laatste waterproof schuren .. daarna in de 2K primer en na drogen met waterproof 800 terug schuren. dan 2 lagen 2K kleur er op .. ook hier weer terug schuren met waterproof 800 en dan stickers plaatsen. dan aflakken met 2 lagen 2K blanke lak ..
kost ong een 150 euro aan alle lakken en materiaal en ong 10 tot 14 uur werk.
zie ook mijn velgen project
kost ong een 150 euro aan alle lakken en materiaal en ong 10 tot 14 uur werk.
zie ook mijn velgen project
dit ben ik ook vanplan heb initiale velgen zouden die mooier wit of zwart zijn onder een zwarte clio? en welken merken spuitbus verf zijn hier voor nodig verder schuurpapier heb ik in alle groftes ben zelf schilder dus de lagen weet ik zowel in welke volgorde ect allen hoeveel lagen raden jullie van alles aan? gr
Initiale velgen worden al aardig zeldzaam. Ik zou ze dan ook origineel houden en dus laten spuiten. Blijven ze veel meer waard dan wanneer je ze laat coaten.
hehe thnks dacht ook al dat ze niet al te mooi werde als ik ze coat, zit te denken aan zwarte of witte velgen onder een zwarte clio 2 wat zou t mooiste zijn?