Velgen Herstellen ?

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
jeroentune

Re: Velgen Herstellen ?

Bericht door jeroentune »

Ha frank ! Ja dat is de velg die er het ergst aan toe is. het is idd een heel klein deukje. zo zitten er hie en daar nog wel een paar hele kleine dingen. het mooi van deze plamuur is dat ik hier gewoon weer overheen kan epoxy vullen. dan gaat er daarna nog een 2de laag overheen.
Aan de andere kant moet ik ook realistisch zijn . de velgen zijn uit 1998 (volgens de sticker) ze hebben echt al het een en ander meegemaakt. Aan de schade te zien zou je denken dat ze onder een vlucht auto hebben gezeten..( :thumbsdown: :thumbsdown: )
Er is er een met een deukje in de velg en die is net niet 100 % meer rond . is intussen wel weer gericht enz dus in prima staat.
Ik zou blij zijn met een strak resultaat maar in nieuwstaat krijg ik ze nooit meer. Echter als ze straks strak staan onder een zwarte verlaagde clio dan ben ik dik tevreden ..

om alvast vooruit te kijken een vraagje voor jullie : het is een 7J velg dus 195 breed ? zo ja dan 195/45/16 ? dan wil ik weer graag naar vredestein sport trac 3 of naar een uniroyal.. wat is jullie idee daar over ?

Sjoerd .. ik denk dat we eerst een hele kluif hebben aan de schokbrekers en remmen. ! ik zal je kofferbak wel even controleren als je weer naar limburg rijdt !~ :laugh4: :laugh4:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Ze zullen ongetwijfeld mooi worden. Denk dat het straks niet eens opvalt hoor als er een klein deukje in zit. Zeker niet met een mooi bandje erom.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Hahah als je maar snel onthoudt dat ik uit Brabant kom! De eerst volgende keer dat ik uit Limburg kom zet ik BRABANT op je velg :sunny: Love u! Heb er zin annn!

Hoop alleen niet dat alles vast zit geroest :rolleyes3:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
jeroentune

Hmmm nog effe en dan zijn de strijd gevoelens tussen brabant en limburg net zo erg als tussen groningen en friesland !

Vanmorgen de eerste 2 velgen in het WIT gezet. het idee begint nu te groeien en ik begin lichtelijk enthousiast te worden. Wie weet wordt het toch wel wat..

Afbeelding

Afbeelding
o8-Carni-8o

Bericht door o8-Carni-8o »

Wederom een dikke :thumbsup: ! Kan mij helemaal voorstellen dat de trots begint te groeien. Het is volgens mij al eerder aangehaald, maar het feit dat je ze zelf opgeknapt hebt voegt, naar mijn mening, een extra dimensie toe aan het resultaat en de beleving.

Ps: Op je vraag over de banden: De standaard geleverde maat is idd 195/45/16. Naar mijn mening het beste compromis tussen optiek/weggedrag en comfort. Ik heb nu 215/40/16 en dat is eigenlijk net te breed en te laag. De auto is stugger en stuurt zwaarder. Zodra de banden vervangen moeten worden zal ik gaan voor de originele maat Uniroyal RainSport2 of RainExpert. Deze zaten ook onder mijn vorige Clio en ik had onder alle omstandigeheden en meer dan acceptabel comfort- en gripniveau. Aangezien ik vrij weing kilometers maak en voornamelijk in de stad rijd kan ik weinig zeggen over slijtage. Na vier jaar en 22000km met normaal rijgedrag zaten ze rondom nog op meer dan 5mm :wink:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Uhm, de strijd tussen Brabant en Limburg is veel groter dan Friesland-Groningen... Friesland-Groningen is eigenlijk niet echt strijd naar mijn mening. Meer voor de grap. :smash:

Velgen zien er goed uit! Ik zou niet te bang zijn voor het resultaat. Dit gaat echt wel goed staan! :thumbsup: :thumbsup: :sunny: :sunny:
Timmeeeeeh

Bericht door Timmeeeeeh »

Zien er mooi uit Jeroen! :thumbsup:

Enne ik als Limburger kan het altijd prima vinden met brabanders hoor :cool2:
jeroentune

Bedankt voor de complimenten, ik moet zeggen dat ik bijzonder te spreken ben over de Spray-Max spuitbussen. ik heb gekozen voor de 2-componenten versie waarin een epoxy in verwerkt zit. dus zowel in de grondlak als de kleur lak en de blanke lak zijn alle van de 2K versie.

op de velgen zit nu 2 bussen grondlak , er zal 4 bussen wit op gaan en 2 bussen blank.

de lak wordt binnen 5 uur zo enorm hard dat het wel lijkt of het professioneel gelakt is. dat is het het ik heb hier en daar wel wat druipers. die ga ik nog terug schuren en dan afwerken met blanke lak. maar tot nu toe een zeer fraai resultaat.

ik ben nu bezig met de naafstikkers. zal mijn eigen forumnaam worden met veel oranje er in .

Jeroen
o8-Carni-8o

Zelfs de naafkapjes zelf ontworpen, Crea Bea hoor :thumbsup: Ik zie een nieuwe website ontspruiten http://www.velgenenkoplampenherstel.nl :sunny:
skinnyvinny

Bericht door skinnyvinny »

Strak zeg. Erg gaaf dit.
jeroentune

He Vinnie , ik verwacht dat mijn velgen dinsdag of woensdag klaar zijn. dan moeten de banden besteld worden. ik verwacht dat in de 2 week van maart jouw velgen klaar liggen !

Ik ben ook best blij met het resultaat !~

Jeroen
jeroentune

hier effe een pic hoe het er ongeveer uit moet komen zien ..Behalve het feit dat de mijn Clio dus zwart is ..Ben er nog niet uit of die witte tekst op de band zelf een meer waarde is ...

Afbeelding

Toch maar eens opzoek naar een patat rasp... :thumbsup:
o8-Carni-8o

Ik kan een nieuwe (=origineel en in verpakking) voor je regelen voor +/- €60,- let me know if ur interested :thumbsup:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Witte letters op de banden is echt not done. Het is geen Amerikaan.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Inderdaad Frank, 100% eens :thumbsup:

Gaat super netjes staan Jeroen :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
skinnyvinny

Ah top Jeroen fijn om te horen. Dan regel ik ff een moment sleutel voor thuis. Weet jij een goede voor onde de 50 euro?
Ik stuur je een PM met mn tel nummer dan kan je van tevoren bellen als ze klaar zijn. Gr Vin
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Bericht door kelvin1990 »

ziet er super uit jeroen!! ik ga van de zomer mijn oz f1 velgen ook opknappen en dit topic help er super bij. Alleen hoe schuur jij ze? doe je dat met de hand of een klein machintje? en moet je altijd na het opvullen van waterproof 400 naar waterproof 800 of 1200 schuren?
ik zit nog enorm te twijfelen tussen de kleuren en eventuele stickers die ik ga doen, maar als ik dit zie krijg ik er al enorm veel zin in!!!!

top werk :thumbsup: :thumbsup:
jeroentune

He Kelvin, ik gebruik een band schuurmachine met korrel 240. dat is 15 minuten werk per velg. en daarna alles terug schuren met waterproof 400 en dan naar 800 idd gaatjes en deuken kan je opvullen met epoxy . en dan weer opnieuw schuren ..

Hier een plaatje van de velgen met stickers. morgen avond gaat er nog een laag blank overheen wederom een 2K lak. en dan 3 dagen goed uitharden en dan nog een laag blank. en dan gaan we naar het rubber kijken..

Afbeelding
o8-Carni-8o

:worship: :worship: :worship:

Wat een prachtig eindresultaat Jeroen. De persoonlijke touch vind ik geweldig. One-of-a-kind en ook nog helemaal vanaf scratch zelf gedaan.

Kudos :thumbsup:
Timmeeeeeh

Bericht door Timmeeeeeh »

Zijn mooi geworden kerel! :thumbsup:
jeroentune

Dank u Dank u .. maar zo mooi zijn ze nu ook weer niet ..

De eerste laag blanke lak zit er op en de stickers zijn mooi bedekt en glimmen lekker mee. morgen ochtend de 2 de en laatste laklaag.
we gaan morgen avond rubber bestellen !

Jeroen

Afbeelding

Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Supernetjes geworden :thumbsup:
skinnyvinny

Welk rubber neem je? Gewoon weer vredestein sporttrac? Of wat anders.
speklap

Bericht door speklap »

ik ben meer een voorstander van durex :laugh4: :smash:
jeroentune

Gewoon weer de vredesteins..

Durex is voor kleine kinderen...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”