Parrot gezocht en hoe te plaatsen?
Parrot gezocht en hoe te plaatsen?
Hoi allemaal,
Door het vele bellen tijdens het rijden en de verhoogde boetes heb ik het goede voornemen een Parrot aan te schaffen. Zodoende ben ik op zoek naar een Parrot voor mijn Clio 2 uit 2001. Liefst een complete set die ik snel en makkelijk aan kan sluiten. Uiteraard voorkeur voor een versie met mp3 en usb maar is geen must. Mocht je iets hebben liggen dan hoor ik het graag.
Echter heb ik ook vragen, zoals het aansluiten of dit gemakkelijk is aangezien ik de welbekende ingebouwde radio heb. Ben zelf niet erg handig, maar met plug & play kom ik altijd ver.
Hoop van jullie ervaringen te leren
Door het vele bellen tijdens het rijden en de verhoogde boetes heb ik het goede voornemen een Parrot aan te schaffen. Zodoende ben ik op zoek naar een Parrot voor mijn Clio 2 uit 2001. Liefst een complete set die ik snel en makkelijk aan kan sluiten. Uiteraard voorkeur voor een versie met mp3 en usb maar is geen must. Mocht je iets hebben liggen dan hoor ik het graag.
Echter heb ik ook vragen, zoals het aansluiten of dit gemakkelijk is aangezien ik de welbekende ingebouwde radio heb. Ben zelf niet erg handig, maar met plug & play kom ik altijd ver.
Hoop van jullie ervaringen te leren
Re: Parrot gezocht en hoe te plaatsen?
ik heb zelf een radio met bluetooth erop werkt perfect is dat niks voor je aangezien je ook usb enzo wil?.
De Parrot sluit je aan tussen de connectoren van de radio en de radio dus eigenlijk plug en play. De microfoon is een heel ander verhaal als je dat netjes wil wegwerken. En je moet alles een mooi plekje geven onder het dashboard.
Let wel dat de radio van spanning afgaat. Dus als je radio renault hebt moet je je code weer invoeren wanneer je alles weer hebt aangesloten.
Er is ook een Parrot variant waar je SD kaarten in kunt doen (usb weet ik niet zeker) dit is wel de duurdere variant.
Als je een autoradio met bluetooth koopt let dan wel op welk type. Sony heeft een design fout waardoor de microfoon achter het frontje zit, uit eigen ervaring loop je dan naar je radio te schreeuwen (is niet handig). Sommige hebben de optie tot een externe microfoon dit zou theoretisch beter moeten werken maar hier heb ik geen ervaring mee.
Iets wat je misschien zou kunnen bekijken is of je de optie tot cd wisselaar hebt op je radio. zo ja er bestaan sets daarvoor van bijvoorbeeld Dension waar je eventueel een bluetooth kit voor handsfree bellen op kan zetten (dit is vooralsnog een dure optie). hierbij heb je alles geïntegreerd op je orginele radio.
Let wel dat de radio van spanning afgaat. Dus als je radio renault hebt moet je je code weer invoeren wanneer je alles weer hebt aangesloten.
Er is ook een Parrot variant waar je SD kaarten in kunt doen (usb weet ik niet zeker) dit is wel de duurdere variant.
Als je een autoradio met bluetooth koopt let dan wel op welk type. Sony heeft een design fout waardoor de microfoon achter het frontje zit, uit eigen ervaring loop je dan naar je radio te schreeuwen (is niet handig). Sommige hebben de optie tot een externe microfoon dit zou theoretisch beter moeten werken maar hier heb ik geen ervaring mee.
Iets wat je misschien zou kunnen bekijken is of je de optie tot cd wisselaar hebt op je radio. zo ja er bestaan sets daarvoor van bijvoorbeeld Dension waar je eventueel een bluetooth kit voor handsfree bellen op kan zetten (dit is vooralsnog een dure optie). hierbij heb je alles geïntegreerd op je orginele radio.
Naja ik wil mijn radio behouden, de originele van Renault werkt perfect en ik wil niet meer kosten maken dan noodzakelijk. Dan kan ik beter een Parrot nemen met idd een SD-kaart en/of USB aansluiting zodat ik alsnog mijn muziek van de telefoon via de Parrot af kan spelen toch?
Zal zo een zoekertje plaatsen op het forum aangezien het ook een gebruikte mag zijn
scheelt voor deze student weer een hoop kosten 
Zal zo een zoekertje plaatsen op het forum aangezien het ook een gebruikte mag zijn

Ik weet niet of dat gewijzigd is maar normaal is het geluid van de Parrot niet te regelen met je autoradio. Misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Nee klopt, de parrot regelt zelf het geluid en is niet te regelen via de afstandsbediening aan het stuur dat bij de Clio hoort
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Iso kabel zit erbij. De standaard iso kabel hebben ze gellukig in de clio ook dus kunje zo aansluiten. K wens je alleen wel succes met wegproppen van de kastjes van de parrot. En voor de plaatsing zou ik hen tussen het ventilatie rooster en schakelaar plaatje in de middenconsole klemmen. Als je begrijpt wat ik bedoel 

thnx voor de tips, is er een "how to" voor de Clio 2 i.c.m. een Parrot? Zag er één voor de Clio 3 maar wil er één voor de Clio twee aangezien ik erg visueel ben ingesteld en dingen moet zien zoals ze zijn, dan lukt het. Moet bij technische dingen niet hoeven na te denken want dan gaat het fout 

het is allemaal erg simpel te doen hoor.
het microfoon kabeltje heb ik via de radio-bay linksachter naar beneden laten lopen, via het dashboard boven je pedalen. het kunststof van de a-stijl af, en daar dus overheen, om daarna via het hemeltje, bij het lampje eruit laten komen. (snap je m nog
die ''bleubox'' heb ik erin gekregen door het inbouwframe'pje van de radio los te halen, daarna kun je met wat gefrut en gepiel dat kastje hieronder mooi kwijt. (zorg ervoor dat ie niet meer kan trillen, daar kunnen ze niet tegen)
ik heb de mki9200 hieraan zit ook nog een kabel waaraan je je ipod/usb op aan kunt sluiten, die heb ik in het handschoenenvakje uit laten komen.
nog vragen? stel ze maar!
het microfoon kabeltje heb ik via de radio-bay linksachter naar beneden laten lopen, via het dashboard boven je pedalen. het kunststof van de a-stijl af, en daar dus overheen, om daarna via het hemeltje, bij het lampje eruit laten komen. (snap je m nog

die ''bleubox'' heb ik erin gekregen door het inbouwframe'pje van de radio los te halen, daarna kun je met wat gefrut en gepiel dat kastje hieronder mooi kwijt. (zorg ervoor dat ie niet meer kan trillen, daar kunnen ze niet tegen)
ik heb de mki9200 hieraan zit ook nog een kabel waaraan je je ipod/usb op aan kunt sluiten, die heb ik in het handschoenenvakje uit laten komen.
nog vragen? stel ze maar!
Mijn CK3100 had ik kastje achter de display van mijn Climat control en die zwarte box boven bij de schakelaars.
Nu heb ik een Mki 9200.En heb ik het blauw kastje weggewerkt in het middenconsole. Hiervoor zijn de kabels langs zat en je loopt niet te kloten met al die kabels / dat je radio er niet meer in wilt!
Nu heb ik een Mki 9200.En heb ik het blauw kastje weggewerkt in het middenconsole. Hiervoor zijn de kabels langs zat en je loopt niet te kloten met al die kabels / dat je radio er niet meer in wilt!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Parrot zoals hierboven aangegeven is inderdaad prima, let wel op! op de iso stekker van parrot zitten vaak de klem 15 en de klem 30 omgedraait ten opzichte van de originele radio. Maw de contante stroom en de geschakelde stroom zitten omgedraait. Dit heeft effect op het geheugen van zowel de radio als de parrot.
Meet dit dus even goed en indien nodig even de draadjes omwisselen. Vaak zitten er ook 2 zekeringetjes tussen op de parrot waarvan je dan de draadjes gemakkelijk kan omdraaien. Verder is het dan inderdaad plug en play! En natuurlijk even het microfoontje mooi wegwerken en het display mooi monteren.
Meten is weten
Meet dit dus even goed en indien nodig even de draadjes omwisselen. Vaak zitten er ook 2 zekeringetjes tussen op de parrot waarvan je dan de draadjes gemakkelijk kan omdraaien. Verder is het dan inderdaad plug en play! En natuurlijk even het microfoontje mooi wegwerken en het display mooi monteren.
Meten is weten

Is er nergens een site/handleiding met foto's van de Parrot en aansluiten in dit model Clio? Heb nu een 3100 Parrot maar wat een hoeveelheid aan kabels...
In de handleiding staat alleen 1 tekening met alle aansluitingen....maar verder niet echt stap voor stap hoe aan te sluiten....:s
Ben bang dat ik iets verkeerd doe omdat ik hier op het forum dingen las als een clio die na het opnemen met de Parrot opeens afsloeg etc....zoiets wil ik niet hebben
Ben bang dat ik iets verkeerd doe omdat ik hier op het forum dingen las als een clio die na het opnemen met de Parrot opeens afsloeg etc....zoiets wil ik niet hebben
Wel opletten dat als je de stekers in elkaar steekt de pennetjes goed blijven zitten.
Ik heb een keer gehad dat er een pennetjes uit de plastic houder werd geduwd ipv in elkaar.
Gaf een hele vervelende storing en het zoeken naar een oplossing duurde lang.
Ik heb een keer gehad dat er een pennetjes uit de plastic houder werd geduwd ipv in elkaar.
Gaf een hele vervelende storing en het zoeken naar een oplossing duurde lang.