Aanlopende rem rechts voor

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Noread

Aanlopende rem rechts voor

Bericht door Noread »

Bij mijn clio loopt de rem rechts voor aan.

Het betreft een clio phase 2, uitvoering "chipie", 1.4L 8v.

Het komt doordat de remklauw niet meer beweegt als we de bouten helemaal aandraaien, ze zitten nu iets losser, maar hij loopt nog altijd aan. Andere remklauw geprobeerd, zelfde probleem.

Ik zie wel verschil met links, daar zit een metalen plaatje tussen de bouten, een beetje een uitgerekte 8 lijkt het. Rechts is deze er niet meer. Kan het hieraan liggen dat de remklauw niet meer beweegt of ligt het ergens anders aan?
Noread

Re: Aanlopende rem rechts voor

Bericht door Noread »

Er is inderdaad behoorlijk wat aan de hand met de clio, onder andere door de beunhaas die hiervoor heeft zitten kloten :furious3: en we hebben ook al een hoop opgelost.

De remschijven en remblokken zijn aan de voorzijde ongeveer een half jaar geleden vervangen. Een paar weken terug kwamen we erachter dat een van de remblokken rechts voor bijna helemaal op was (nog maar 1 mm over). Daarna wat uitzoekwerk gedaan waardoor dit kwam en dat bleek dus te komen doordat de remklauw niet meer kan bewegen als de bouten helemaal aangedraaid worden.

De remolie is ongeveer een jaar geleden vervangen bij het vervangen van de remcylinders achter en ziet er op het eerste oog normaal uit.

De remzuiger functioneert goed, dat hebben we nagelopen, ik kan normaal remmen tijdens het rijden, het is enkel dat de auto meer verbruikt, wat geluid maakt en wat oncomfortabel rijdt. Als ik hem los haal kan ik beide geleiders volledig bewegen zonder noemenswaardige weerstand. Het is enkel wanneer ik hem volledig vastdraai dat de remklauw niet meer over de geleiders kan bewegen.
Noread

Bericht door Noread »

Welke geleide bouten bedoel je?

De remklauw zit met 2 bouten vast op de bevestiging, als we die aandraaien kan de gehele remklauw niet meer bewegen.

Het betreft trouwens een remklauw van het merk bendix, geen abs en niet gekoeld.

De wiellagers zijn tegelijk met de remschijven vervangen.
Nenad16v
beginner
Contacteer:

Bericht door Nenad16v »

Misschien is een foto wel handig..
Afbeelding
Noread

Bericht door Noread »

Rem is gefixed.

Bleek inderdaad te komen door het missende afstandsplaatje.
Noread

Bericht door Noread »

Nog even een update, het bleek toch aan de bevestigingspunten op de naaf te zitten die scheef waren.

Andere naaf gehaald op de sloop, en nu is het 100% goed.

Was wel de 2de naaf die ik probeerde, eerst een andere naaf geprobeerd waarna het wiel helemaal scheef stond, bleek dat er verschil is tussen de naaf van een clio 1 en de naaf van een clio 1 :smash: ... Welke bezopen fransoos heeft dat verzonnen, verschil tussen onderdelen van dezelfde auto? :furious3:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”