Grootlicht "sein " schakeling

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
jeroentune

Grootlicht "sein " schakeling

Bericht door jeroentune »

Ik heb gisteren een hele mooie set lichtjes gekocht , 6W led op 12 Volt met lijkt een beetje op een kogel met montage mogelijkheden. ik wil deze power leds gaan gebruiken als "sein" grootlicht. en mijn grootlicht gewoon houden voor waar het voor is. mijn vraag : de sein schakeling in de lichthandel aan het dashboard, is daar mee te spelen om de " sein" actie op een andere lichtbron te kunnen aansluiten ? zijn daar truukjes voor ?

Jeroen
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Grootlicht "sein " schakeling

Bericht door sj0ertum »

Ik denk het niet Jeroen, maar waarom zou je dat willen?

In het blok onderaan dat hendeltje waar de stekker op zit lopen ijzeren circuits naar de stekker toe. En op die circuits zitte kabeltjes gesoldeerd die vanuit de hendel naar beneden lopen. Het enige verschil tussen seinen en continue groot licht is dat de mogelijkheid om hem vast te zetten wordt ontgrendeld als je je dimlicht aan hebt staan. Verder loopt dit gewoon over hetzelfde circuit.

Maar moet je zoveel seinen dan? ik vind dat prima gaan met mn grootlicht. Ik sein wel altijd als iemand met slecht weer of bijna donker zijn lichten niet aan heeft. En als ik iemand zich bij een wegversmalling er door drukt terwijl ik voorrang heb. Verder doe ik er weinig mee.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
jeroentune

Ha Sjoerd ..

nee ik heb weer ideeen .. je weet hoe gevoelig ik ben voor Led licht . ik heb mijn groot licht intussen ook naar Xenon verbouwd en wil niet seinen met Xenon . dus heb ik in China 2 hele mooie powerleds incl micro behuizing gekocht die ik in de bumper wil verwerken .. deze wil ik aansluiten op de verlichtings hendel ..

ik heb intussen een ander idee .. ik ga opzoek naar een andere hendel waar ook de toeter functie op zit .. deze wil ik dan gaan gebruiken voor die led lampen .. volgens mij past een laguna serie 1 hendel ook wel op de clio ..
ik ga eens wat onderzoek doen.

Jeroen
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Dat zou je kunnen doen, mijn clio heeft ook de toeter op de hendel zitten :thumbsup: Dus er zijn ook clio's die dat hebben.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
jeroentune

Zo na 9 weken zijn de lampen eindelijk binnen gekomen .. via Deal Extreme kune je wel heel erg goedkoop xenon en led spul kopen.. ik had voor 24 $ een complete Xenon kit H1 6000K voor in het grootlicht ! Man dat geeft toch wel een fijn licht als je het echt nodig hebt.. klein nadeeltje is weer dat je er niet fijn mee kan seinen, de opstart tijd is te lang bij Xenon.
ook dat heb ik dus nu opgelost met 2 zeer felle leds van 12.5 W die ik in de ondergrill heb geplaatst. ik heb niet de juiste schakelaar/hendel kunnen vinden dus heb ik de bediening van die sein leds anders opgelost , ik heb een microswitch IN de radio bediening gebouwd zodat ik met links kan seinen. en dat werkt !

Jeroen
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Pics or didnt happen!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
jeroentune