Beste forumleden,
Een beetje een vaag probleem, maar zal het proberen uit te leggen. Wanneer ik in de 2de of 4de versnelling rijdt en het gas loslaat dan hoor ik "tok". Het is niet heel storend en ik hoor het niet altijd. Ik zelf zat te denken aan een motorsteun. Nu is de baksteun drie maanden geleden al vervangen dus denk niet dat het daaraan ligt. Hoeveel motor/baksteunen heeft een clio 1 (fase 3) eigenlijk?
Het gekke vind ik dan ook dat het geluid vooral hoorbaar is in zn 2 of in zn 4. In zn 2 of 4 staat de pook naar achteren en wanneer je het gas loslaat wil de pook naar voren toe, dus daar zit ergens een probleem. Kan dit inderdaad in de motorsteun zitten of moet ik het wellicht in de koppeling zelf zoeken?
Alvast erg bedankt voor de reacties!
Groet,
Peter
Klein getik vanuit versnellingspook bij gas los
-
Peterr
Re: Klein getik vanuit versnellingspook bij gas los
Weet iemand of er speling hoort te zitten op de schakelstang onder de auto. Ik kan de stang heen en weer bewegen, maar ook wanneer ik de stang lichtjes aanraak zit er lichte speling op. kan daardoor het tikje komen als ik gas loslaat? Voor de tweede vraag zie onderstaande foto

Met rood is aangegeven de schakelstang. Mijn tweede vraag is of de met groen omcirkelde moer wel op zo'n manier hoort vast te zitten. Ik heb er aan gezeten en het zat vrij vast, maar het zag er een beetje vreemd uit, vandaar mijn vraag.
Hier een foto vanuit een andere hoek, links de moer

Met rood is aangegeven de schakelstang. Mijn tweede vraag is of de met groen omcirkelde moer wel op zo'n manier hoort vast te zitten. Ik heb er aan gezeten en het zat vrij vast, maar het zag er een beetje vreemd uit, vandaar mijn vraag.
Hier een foto vanuit een andere hoek, links de moer

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 10864 Weergaves
-
Laatste bericht door Scarface450
-